vakantie Bouillon

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Deze zomer (augustus) ga ik op vakantie naar bouillon, en was van plan de Mtb mee te nemen.
Nu vroeg ik me af of er bepaalde routes zijn die ik een aanrader zijn om te rijden, en of ik daarvoor een gps nodig heb?

En welke dingen moet ik dan meenemen?
Biba's, missing link, en padje gaan mee. Maar waarschijnlijk vergeet ik nog iets.

En uiteraard zijn verdere tips altijd welkom.

grtz Wvdb

ps. Bouillon topics heb ik wel doorgelezen, maar het leek me niet nodig om er een te necrobumpen.
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

weinig respons

plenty 'routes' daar...en paden die je zelf kan exploren. De Transardennaise (GTA) vetrekt vanuit Bouillon. Die moet je kunnen vinden. Verder is de Grand Raid Godefroy uitgepijld als ik me niet vergis. Kun je ook proberen (delen ervan).

Zelf paar keer in Noirefontaine gezeten, ten NNO van Bouillon en de GTA 2 x gefietst.
Langs de semois prachtig. Gewoon op zoek gaan naar de paadjes. Afgelopen april ten noordwesten van Bouillon gezeten (net onder Gedinne). Maaaannnn...in geen tijden zulke mooie paden gezien. Prachtige naaldwouden, singletracks. Hoogtepunt: singletrack bij Fumay (Fr). En geen hond te bekennen, echt superrustig. Ik begrijp niet dat iedereen perse naar Houfa of LaRoche wil...

Advies: ga niet de 'vaste routes' zoeken maar lekker zelf op pad. Garmin op je stuur, kun je ook niet verdwalen. Veel leuker. En spannender. De avond ervoor met een stafkaart de leuke spots alvast bedenken onder genot van een Orval of twee.

veel plezier!
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

De Transardennen die ik heb gereden begon in La Roche en eindigde in Bouillon. Als je van lastige paden houdt, zou ik niet de Transardennen na rijden in Bouillon. Alleen de laatste afdaling vond ik de moeite waard.

Heel veel ervaring heb ik daar niet maar ik vind de route van O2Bikers in Bouillon erg leuk. Die kan ik je wel van harte aanraden!
http://www.routeyou.com/route/view/3953 ... -bikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
I may not be good, but at least I'm slow.
Gebruikersavatar
Stef666
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 6 augustus 2012, 21:39
Mijn mountainbike: Specialized Stumpy expert FSR 650B (Custom)

Er staan wel een aantal uitgepijlde route's vanuit en rondom Bouillion, maar met een GPS kan je daar wat beter uit de voeten (mijn mening)
Ik heb zelf de laatste 2 jaar in de omgeving van Bouillion gekampeerd (Auby Sur-Semois) waarvan het 1e jaar zonder en het 2e jaar met GPS, het 2e jaar is een stuk beter bevallen :bier:

En tja wat moet je meenemen, ik stop altijd nog tyraps en isolatietape in de camelbag.
Grtn. Stefan
Plaats reactie