Tocht vanuit Amsterdam

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
bontbont
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 18:05

Heeft iemand tips voor een dagtrip vanuit Amsterdam? Dan bedoel ik dus 's ochtends op de trein,uitstappen in een mooi gebied, dagje fietsen, 's avonds weer terug. Bij voorkeur met de trein. Vervoer per auto is natuurlijk ook een optie, maar voor het comfort en gemak heeft de trein veruit de voorkeur. Ik zit zelf te denken aan west-Duitsland/Ardennen. Heeft er iemand ervaring die zelf ook in Amsterdam woonachtig is?
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Naar de Ardennen met de trein vanuit Amsterdam gaat je tijd kosten. Je kan de intercity naar Maastricht nemen (2,5 uur), daar overstappen op de boemel naar Liege Guillemins (=Luik Centraal) en daar weer overstappen op de boemel naar Spa en overstappen in Pepinster en dan uitstappen bij Theux. De trein van Maastricht naar Theux kost je ook bijna 2 uur en dat is nog zonder het regelen van kaartjes. Pas op dat in België de boemels niet op elkaar wachten en meestal maar 1x per uur rijden. Je zou ook al eerder kunnen uitstappen in Trooz of Fraipont. Ik persoonlijk zou niet echt lekker chill op de fiets zitten met deze planning.

De trein naar Heerlen nemen en daar de Brunssummerheide fietsen lijkt mij een betere oplossing. A'dam-Heerlen is volgens mij ook 2,5u trein.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
bontbont
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 1 maart 2009, 18:05

Dank voor je reactie. Nee, zoals je het zo beschrijft, loont het de moeite niet. Is het parcours op de Brunssumerheide goed bereikbaar vanaf het station, dat je weet?
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Station Landgraaf ligt ongeveer in het midden van de route: http://mtbroutes.nl/route/1104/Heerlen(Parkstad" onclick="window.open(this.href);return false;)
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10862
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

met de trein van Amsterdam naar Rhenen en dan via de Utrechtse Heuvelrug en het Gooi terugfietsen naar huis. Tot aan 's Graveland is álles onverhard te fietsen. Daarna is het deels onverhard, deels verhard.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
dnuz
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 13 september 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson, Sirius Pipedream, Santa Cruz Stigmata

ik zou Voerstreekroute + Gulpenroute doen. Is iets van 80 km, flink wat hoogtemeters en uitdagende trails. En je pikt nog een stukje Belgie mee ;) Regelmatig vanuit Amsterdam gedaan, gestart bij station Schin op Geul. Net buiten het dorp pik je de Gulpen route op en vlakbij de grens kun je doorsteken naar de voerstreekroute.

Tot Maastricht of Heerlen intercity zonder overstap, daarna nog kwartiertje in lokale boemel. Totaal iets van 6 uur in de trein, maar ik vind het de moeite zeker waard en de directe intercity terug vanaf Maastricht is best relaxed. Ff slot mee voor de fiets en je kunt terug een dutje doen.. :)

zie hier voor meer info: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... voerstreek" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie