Weekendje Theux/Spa. Niet overnachten in CCR. Alternatief?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

In oktober ga we voor het eerst biken in de Ardennen. We hebben een kamer geboekt bij CCR en van daaruit willen we routes pakken in Theux en Spa.
Omdat we (maar) twee dagen gaan wil ik de tijd goed benutten en de leukste routes pakken.
En nu de vraag: welke routes zijn mooi/ de moeite waard. Ik heb begrepen dat Theux er drie heeft en Spa zes. Dus keuze genoeg, lijkt me. Ik hoor graag jullie ervaringen.
Laatst gewijzigd door Old 'n' Rusty op ma 3 februari 2014, 22:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Bij CCR zit je iig prima, kom er al 8 jaar, hoeveel km wil je op een dag gaan maken?
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Hangt ook van de hoogtemeters af. Dus hoe pittig een route is. Ongeveer 25-35 km per dag?
Zelf dacht ik aan twee routes op de eerste dag en dan een, misschien twee, op de tweede dag. Ben zelf nog niet zo geoefend.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Oke, dan zou ik de rode route nog even laten liggen maar de blauwe is wel te doen maar niet echt licht voor beginners.
Route 5-6 van Spa vind ik de mooiste om te doen en wij stoppen altijd bij het vliegveld om daar koffie, cola en spaghetti te nuttigen. :-D
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Oke, bedankt voor de info.
Zit er nog verschil in de routes met wat ze te bieden hebben? Ik ben niet zozeer iemand die snelle rondes wil rijden, maar meer wil "spelen" onderweg. Dus een beetje springen, downhillen, technische stukken.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Heb je een gps toestel toevallig?
De track uit de O2 bikers van Nonceveux loopt bijna langs de voordeur van CCR.
Voldoende speelmateriaal.
Let wel op de jacht.
Weet niet precies wanneer die begint ,maar wij (eigenwijs als we zijn) reden vorig jaar dwars door een drijfjacht heen en dat was niet zo heel safe :oops:
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

De jacht ja...dat had ik al vaker gehoord. Ik zal goed uitkijken.
En nee, geen gps...

Nog even terugkomend op mijn vraag:
Zit er nog verschil in de routes met wat ze te bieden hebben? Ik ben niet zozeer iemand die snelle rondes wil rijden, maar meer wil "spelen" onderweg. Dus een beetje springen, downhillen, technische stukken.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Vorige week in Theux geweest en echt schitterend daar, Annemarie van CCR kan je informeren over de jacht en welke weekenden je de routes moet vermijden. Zij heeft een uitgebreid overzicht. Veel plezier!
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Bas Stayokay schreef:Vorige week in Theux geweest en echt schitterend daar, Annemarie van CCR kan je informeren over de jacht en welke weekenden je de routes moet vermijden. Zij heeft een uitgebreid overzicht. Veel plezier!
Cool, klinkt goed! Heb jij nog routes van Spa gefietst?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Black Scotty schreef:Oke, dan zou ik de rode route nog even laten liggen maar de blauwe is wel te doen maar niet echt licht voor beginners.
Route 5-6 van Spa vind ik de mooiste om te doen en wij stoppen altijd bij het vliegveld om daar koffie, cola en spaghetti te nuttigen. :-D
Wij hebben (per ongeluk) ook een deel van Spa 6 gefietst. Maar die niet weer. Vooral het stuk om het vliegveld heen vonden we erg saai.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

We gaan in maart weer naar CCR. En dit keer met gps.
Heeft iemand ervaring met de roadbook routes van o2 in die omgeving, bijvoorbeeld #148? Of andere mooie gps routes met technische stukken en single trail. Routes rond de 50-60km zijn prima. Wij zijn geen lange afstandsfietsers.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

We zijn al diverse weekenden in La Reid geweest en hebben daar diverse tracks uit de O2 gereden.
Maar ook tracks van toertochten in de buurt.
Polleur heb ik nog nooit gereden maar aan de track te zien gaat ie wel over leuke paadjes.
Nonceveux uit de 02 is supergaaf maar ook erg zwaar.
Bij CCR hebben ze diverse gps tracks.
In ieder geval een erg leuke omgeving om te biken!
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

marco-turn-me-on schreef:We zijn al diverse weekenden in La Reid geweest en hebben daar diverse tracks uit de O2 gereden.
Maar ook tracks van toertochten in de buurt.
Polleur heb ik nog nooit gereden maar aan de track te zien gaat ie wel over leuke paadjes.
Nonceveux uit de 02 is supergaaf maar ook erg zwaar.
Bij CCR hebben ze diverse gps tracks.
In ieder geval een erg leuke omgeving om te biken!
Bedankt voor je reactie.
Kun jij iets meer vertellen over de routes van La Reid? Welke waren dat van o2?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Waar ik alle tracks vandaan heb weet ik niet precies.
Vaak heb ik ook gereden toertochten opgenomen (waaronder Theux).
Zover ik mij kan herinneren is zijn Grand halleux ,la gleizen en de nonceveux route uit de 02, de rest komt van opgenomen toertochten, verzamelde tracks van google en via het forum en eigen knutselwerkjes.
De track Theux uit de 02 ziet er goed uit maar slaat ook veel paadjes in de leuke gebieden over.
Maar bij CCR hebben ze zeker tracks voor je.
Vooral het gebied rond de ninglinspo en richting Aiwayle zijn super.
Ik weet niet wat jullie niveau is maar ik heb eventueel wel tracks voor je die wel wat bovengemiddeld qua techniek kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Aaaaarrggghh, krijg net te horen dat CCR vol zit in het weekend van 22-23 maart.
Is er een vergelijkbaar alternatief? Rond de €30 p.p. per nacht en de mogelijkheid om je fiets af te spuiten enz.

Dus Marco-turn-me-on, zolang ik nog niet weet waar we slapen weet ik ook nog niet welke gps tracks ik nodig heb. Maar bedankt voor je tips, want we gaan echt wel weer een keer naar CCR.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Plaats reactie