Lanterfanter Schonberg Sankt vith

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

hansdegebruiker schreef:Goed en nou boeken ja :-q
Wellicht volgend jaar, met de fietsclub.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Zo net weer retour van wat broodnodige hoogtemeters daar rond st Vith.
Afgelopen vrijdag uit mijn nest gerold en twee tassen met een bike in de auto van een vriend gegooid.
Daarna op naar de mac te Best waar we onder het wakend oog van Michael verzamelde met 4 andere mtb-ers.
Euro's werden omgewisseld voor wat koffie en water en toen ging het los op het asfalt naar het zuiden.
Al gauw ging het vlakke Hollandse land over in de wulpse Belgische bergen.
Langzaam kwam de vakantiesoep aan de kook en tegen de tijd dat de oren dichtklapte op de lange heuvels omhoog spatte de hete brei tegen de hersenpan.
Heerlijk weg uit de sleur naar het mooiste vakantieoord naast onze deur.
Opgewonden verhaalde we onderling over de voorgaande trips en keken als kleine kinderen uit naar de eerste glimp van het hotel.
Eindelijk na 200 km draaide we den parking op en keken naar de vertrouwde bruinhouten voorkant van de Lanterfanter.
In al onze opwinding waren we iets te vroeg geariveerd, maar dat mocht de pret niet drukken.
Reistassen in de hoek geslingerd en den machines opgetuigd.
Los ging het richting het Belse bos.
Heerlijk staand op mij pedalen stampte ik de eerste heuvel op en zoog de heerlijke frisse boslucht diep in mij vervuilde Nederlandse longen.
Eruit met dat stof, weg met die smog op naar de toppen van de Ardennen.
Al gauw rammelde mijn wekker 175 slagen in de minuut, maar dat deed niet eens zeer, nee zo lekker om de beentjes te geselen rammend op het grote blad 12% omhoog.
Meer, steiler, harder, hoger, adrenaline en zweet droop uit elke porie.
Na de eerste kilometers op Belgisch grondgebied keerde weer terug naar de Lanterfanter om na te genieten bij de open haard en aan de tafel met een heerlijk 3 gangen menu.
Met handgemaakte en uit lokaal verkregen ingrediënten werden onze geteisterde spieren weer voorzien van nieuwe energie voor de volgende dag.
Na gezellig bijgekletst te hebben met de vriendelijke eigenaren, doken vroeg de warme dekens in om bijtijds weer te kunnen ontwaken voor meer mtb-fun.
De volgende dag was ook nog voorzien van wat magere zonnenstralen die de temperatuur uiteindelijk opkrikte naar een mooie 16 graden.
Na ettelijke heuvels, singletrails en snelle afdalingen, vlogen we met 74 km in het uur de heuvel af het Dorpje Malmedy in.
Daar streken we neer bij de lokale Mario om wat pasta achterover te slaan.
Onder het genot van cola en vals zingende bedelaars floten we tussen tortelini en zalm naar het vrouwelijk schoon.
Voldaan en als echte mannen sprongen we weer op onze paarden en reden al joelend het dorp uit.
Op naar de warme haard van ons favoriete hotel.
Daar werd het nog een dolle avond in het biersop met een kaartspel in de hand.
Gewoon te gek weer en volop nagenieten de komende weken.
Dank jullie wel Git en Ed.
Tot de volgende keer.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Misschien zoeken ze bij Mountainbike Magazine/ Bikefreaks nog een columnist..... :lol: :lol: :lol:
Wat een verhaal!!! :-q :-q
Plaats reactie