Theux

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

pk-patty schreef:Gaan begin september weekje naar Theux. Iemand tips/tricks voor evt routes of tracks die je gereden moét hebben daar?? Had zelf al gedacht om de Ardennen Trophy na te rijden en op zondag de toertocht in Aywaille mee te pikken... :wink: :-q
De rode en blauwe vaste route van Theux zijn beide schitterend. Heb ze wel via GPS nagereden toen. Kijk maar in mijn linkje naar GPsies, kom je ze wel tegen. Hebben toen ook de rode route 36 van Aywaille gereden, wel allemaal vanuit het CCR (ook een aanrader voor te overnachten trouwens!)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
ollie84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 17:03

pk-patty schreef:Gaan begin september weekje naar Theux. Iemand tips/tricks voor evt routes of tracks die je gereden moét hebben daar?? Had zelf al gedacht om de Ardennen Trophy na te rijden en op zondag de toertocht in Aywaille mee te pikken... :wink: :-q
Wij gaan midden september die kant op :) heb je een GPX van de 'Ardennen Trophy' of eventueel een link waar ik deze kan verkrijgen?
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

ollie84 schreef:
pk-patty schreef:Gaan begin september weekje naar Theux. Iemand tips/tricks voor evt routes of tracks die je gereden moét hebben daar?? Had zelf al gedacht om de Ardennen Trophy na te rijden en op zondag de toertocht in Aywaille mee te pikken... :wink: :-q
Wij gaan midden september die kant op :) heb je een GPX van de 'Ardennen Trophy' of eventueel een link waar ik deze kan verkrijgen?
Heb een GPX gezien op Gpsies van de 65km, met 1600+hms. Wij gaan van vanaf vrijdag de 7e..
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Weet er iemand een verblijf in de buurt van Theux voor 6-8 pers. voor de periode van vrijdag 7 tot woensdag 12 september??
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

pk-patty schreef:Weet er iemand een verblijf in de buurt van Theux voor 6-8 pers. voor de periode van vrijdag 7 tot woensdag 12 september??

Niemand?? :-{ :wink:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jawel....alleen ik weet niet of deze optie https://www.domainelongpre.be/nl/ dichtbij genoeg is voor jullie route's :-D en er is nog het één en ander beschikbaar :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Is best een eind van Theux.
Maar wel dicht bij Stavelot, TroisPonts, Vielsalm en Coo.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Thnx.. Eventueel een goed alternatief.... :-q :-q
ollie84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 17:03

Rode en blauwe route van Theux afgelopen weekend gereden. Erg mooie routes maar zonder GPS zo goed als niet te doen door veel ontbrekende of goed verstopte bordjes :)

Ook veel lekke banden door gesnoeide bramenstruiken, tubeless is daar echt een vereiste. Dus mocht iemand binnenkort die kant opgaan dan is tubeless nummer 1 advies om veel lekke band frustraties te voorkomen.
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Mooie omgeving daar! Ik heb daar enkele weken geleden alweer nog een video gemaakt van de rode route...

https://www.youtube.com/watch?v=CLcf7qsGUK4" onclick="window.open(this.href);return false;
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Die rode route is echt erg gaaf, wij hebben hem afgelopen voorjaar gereden en in jouw filmpje herken ik hele stukken van de track!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Niek123 schreef: di 25 september 2018, 21:41 Mooie omgeving daar! Ik heb daar enkele weken geleden alweer nog een video gemaakt van de rode route...

https://www.youtube.com/watch?v=CLcf7qsGUK4" onclick="window.open(this.href);return false;
Nice :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Stefke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: do 21 april 2005, 13:38
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR '08 / Klein Mantra Pro Carbon '00 / Klein Quantum Pro '98

Gisteren 14-10 de rode route vrijwel helemaal gereden.
Ligt er erg goed bij, vrijwel alles droge ondergrond.

Prachtige route
Ik vind het een behoorlijk technische route door de steile klimmen en afdalingen over meestal losse stenen ondergrond
WesleyZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 29 september 2015, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL - Cube Reaction GTC SL

Over twee weken wil ik samen met een vriend de rode route gaan rijden. Wat is jullie verwachting qua ondergrond? Het is de komende twee weken vrijwel droog, maar met al die regen van afgelopen weken twijfel ik nog wel een beetje.

Modder hier en daar is niet erg, als het maar wel te fietsen is.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Niet twijfelen biken in de Ardennen is mits er geen sneeuw licht altijd leuk. Kaart mee kun je altijd een alternatiefje pakken als het je toch te gortig wordt. Is het je 1e keer?
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Plaats reactie