Nieuwe route Gemert-Bakel (NB)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Peter55
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 12:16
Mijn mountainbike: TREK 8000
Contacteer:

De officiële opening van de vaste mountainbikeroute in Gemert-Bakel zal zijn op 23 mei op het Ridderplein in Gemert.
greenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 maart 2002, 02:00

al iemand gefietst??
Wil wel een keer mee. Walter ga jij 'm nog fietsen een dezer dagen ?
wie z'n fiets lief heeft, trapt erop
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Misschien op 5 mei, dan zijn alle ambtenaren vrij :wink:
(Rijmen en dichten, zonder m'n fiets op te lichten)
sander_vdven
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 2 mei 2004, 17:35

Die route in Bakel ziet er wel vet uit.
Even 1 vraagje:
Waar in bakel kun je de route starten??

BVD
Peter55
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 12:16
Mijn mountainbike: TREK 8000
Contacteer:

Zie bericht op pagina 1 van dit topic. Je kan de route oppakken tussen Bakel en De Mortel. Maar ik zag in andere topics dat je uit St.Oedenrode komt, je kan hem ook starten in Gemert op het Ridderplein bij het kasteel(officiele start) vandaaruit gaat de route door Gemert naar de Handelse, Gemertse, Ripse, Bakelse en Mortelse bossen.
greenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 maart 2002, 02:00

Op 5 mei zijn alle ambtenaren vrij dus ook walter. Samen de route met hem gefietst. Wel een beetje veel asfalt maar toch wel aardig. Hadden 50 km op de teller en 21 gemiddeld.
wie z'n fiets lief heeft, trapt erop
sander_vdven
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 2 mei 2004, 17:35

greenbiker schreef:Op 5 mei zijn alle ambtenaren vrij dus ook walter. Samen de route met hem gefietst. Wel een beetje veel asfalt maar toch wel aardig. Hadden 50 km op de teller en 21 gemiddeld.
Dat is best een mooie afstand!

maar ik moet ook nog van "Rooi" naar gemert (of bakel) rijden , dat is ook nog zo'n 20 km.
greenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 maart 2002, 02:00

Ja dat klopt maar er zaten ook km bij die niet bij de route hoorde. Moesten van Walter thuis ergens de route oppikken. Denk dat de route zelf ongeveer 40 km is.


BTW niet alle ambtenaren waren vrij. Bleek dat die bij ons in het dorp Waalre gewoon hebben doorgewerkt :-q Nooit iets van gemerkt. :~

Rijmt ook!!!!!
wie z'n fiets lief heeft, trapt erop
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Gisteren dus met Greenbiker de route gereden.
Helaas moet ik zeggen dat er van mijn aanvankelijk enthousiasme weinig meer over is.
De stukjes die ik in het bos had ontdekt bleken achteraf zo ongeveer het beste te zijn van wat de route te bieden heeft.
Er zit een groot stuk verharde weg in rondom en door Gemert waar ik met mijn mtb-verstand de bedoeling niet van begrijp. Wel kom je langs Berkvens, Fitland en Time-Out...
Verder worden er een paar mooie stukken overgeslagen, daar zal wel een goede reden voor zijn, maar toch jammer.
Ook heb ik in het bos bij de Bakelse zandexploitatie nieuwe singletracks gezien die niet in de route zijn opgenomen.
Vreemd, die zijn meer dan de moeite waard.
Die stukker er in, de lus rond en door Gemert er uit en het is een toproute.
Zo is 't maar matig, zonde van de moeite die dit ongetwijfeld heeft gekost.
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

jaa dit had ik ook al gezien maar ik weet niet precies waar ik moet gaan beginnen er staat wel op het ridderplein en dat je langs time-out komt (waar ik vlakbij woon) maar ik heb nergens nog niet een route aanwijzing zien staan/hangen dus dan wordt het wel moeilijk
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

dit laatste bericht van me was verkeerd geplaatst sorry :oops:
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

De route komt vooral door Gemert-Handel-Mortel, er word wel wat op Bakels grondgebied gereden (rond de nieuwe ZUT, zandafgraving tussen Rips en Milhees). Ik heb de route zelf niet mee aan kunnen leggen, maar zoals gezegd word de route 23 mei geopend om 10.00 @ Ridderplein in Gemert. De startpunten/aanlooproutes zijn ook al geprepareerd, ik weet alleen niet welke er allemaal zijn, igg is er ééntje in handel, bij Fitland Gemert zul je ook wel kunnen starten en het Ridderplein ligt ook op de route.... De route is aangegeven met groene bloso tekens, de aanloop routes met zwarte. Na een stuk in Handel en langs Unidek af kom je een aangegeven 'verkorting' tegen, deze moet je dus níét rijden, tenzij je reetfiets aspiraties hebt, dit is echt een stuk over de weg om zsm weer terug bij je beginpunt te komen!

Veel plezier met de route en als iemand nog commentaar heeft, plant het hier maar neer!

Owja, er zijn al 2x dat ik het gezien heb (4x de route gereden nu) bordjes uit de grond getrokken, bij deze is het toegestaan deze persoon met alle mogelijke middelen aan te pakken (ik stel een 8mm hex ter beschikking zodat iedereen met zelflossende crankbouten zn crank kan verwijderen om zo de scherpte van de tandbladen optimaal te benutten tegen illegaal bezigheden) :-q


:tong
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Op de rode route van Nijmegen staat een stalen paaltje, het bloso teken is er op gelast :D
Wanneer je zo'n paaltje in een blok beton giet, dan moeten ze wel erg hun best doen om 'm weg te halen.
Maar dan moet er ook nog een constructie bedrijf meedoen, en dan wordt het rondje door Gemert nog groter :-{
Overigens is de titel van dit topic verkeerd gekozen.
Kwam omdat ik de singletracks bij de Stippelberg en de Bakelse zandexploitatie tegenkwam.
Even aangepast.
Peter55
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 12:16
Mijn mountainbike: TREK 8000
Contacteer:

Walter schreef:Gisteren dus met Greenbiker de route gereden.
Helaas moet ik zeggen dat er van mijn aanvankelijk enthousiasme weinig meer over is.
De stukjes die ik in het bos had ontdekt bleken achteraf zo ongeveer het beste te zijn van wat de route te bieden heeft.
Er zit een groot stuk verharde weg in rondom en door Gemert waar ik met mijn mtb-verstand de bedoeling niet van begrijp. Wel kom je langs Berkvens, Fitland en Time-Out...
Verder worden er een paar mooie stukken overgeslagen, daar zal wel een goede reden voor zijn, maar toch jammer.
Ook heb ik in het bos bij de Bakelse zandexploitatie nieuwe singletracks gezien die niet in de route zijn opgenomen.
Vreemd, die zijn meer dan de moeite waard.
Die stukker er in, de lus rond en door Gemert er uit en het is een toproute.
Zo is 't maar matig, zonde van de moeite die dit ongetwijfeld heeft gekost.
Er zit inderdaad een behoorlijk stuk verharde weg in door Gemert, nl.5,5 km,maar blijft er toch nog 37,5 km onverhard over. En als je start op het Ridderplein heb je aan het begin van de route 2,5 km verhard door Gemert en op het eind van de route nog eens 3 km.
Er moest toch een verbinding gemaakt worden tussen De Mortel en Handel en de initiatiefnemers zijn toch ook gebonden aan bepaalde vergunningen verstrekt door Gemeente en de stichting Landschap, zo zijn er ook in Handel verschillende stukken geschrapt omdat er geen vergunning voor gekregen is om daar een vaste ATB route aan te leggen.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Peter55 schreef:...Er moest toch een verbinding gemaakt worden tussen De Mortel en Handel en de initiatiefnemers zijn toch ook gebonden aan bepaalde vergunningen verstrekt door Gemeente en de stichting Landschap, zo zijn er ook in Handel verschillende stukken geschrapt omdat er geen vergunning voor gekregen is om daar een vaste ATB route aan te leggen.
Inderdaad jammer, we kwamen onderweg langs een paar mooie stukjes, waarbij ik dacht:"Waarom gaan we hier het bos niet in?"
Dat komt natuurlijk ook omdat ik ter plaatse redelijk goed bekend ben.
Iemand anders zou onbezorgd genieten van de mooie stukken die wel in de route zitten.
Plaats reactie