Nieuwe route Gemert-Bakel (NB)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
pepijn1972
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 19 april 2013, 23:23

Als beginnend mountainbiker ben ik vanuit thuis snel bij de aarlese visvijver . is er in dat gebied ook een rdelijke route van rond de 20 a 25 km?
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

pepijn1972 schreef:Als beginnend mountainbiker ben ik vanuit thuis snel bij de aarlese visvijver . is er in dat gebied ook een rdelijke route van rond de 20 a 25 km?
http://www.mtbroutes.nl/index.php/kaart ... rd-brabant
it ain't what you do it's the way that you do it
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vanmiddag een rondje gedaan hier, lag er echt super bij. Blijft toch genieten die single-track bij de stippelberg. Perfect onderhouden en zeer snel te rijden! De rest van de route bied wat minder uitdaging met uitzondering van een aantal korte gedeeltes. Al met al blijft het toch een leuke route kom er ieder jaar wel 1 of 2 keer.

Mijn ritje van vandaag:
http://app.strava.com/activities/52260112" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Plato112
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: do 4 juni 2015, 14:45
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 2014

Ik rijd nu een paar keer per week een deel van deze route en dan vooral het stuk in de stippelberg waar het meeste single track is. Voor mij als beginner is dit echt een prima uitdaging want er zitten veel krappe bochten in.
Ik pak ook altijd het klimmetje op de oude vuilnisbelt mee met twee behoorlijk steile afdalingen. Helaas was er vandaag bij de tweede afdaling iemand onderuit gegaan en die had z'n gezicht behoorlijk open liggen, maar daar bleef het volgens mij wel bij. Ik was even gestopt maar hij was met een groep dus ik kon weer door.
John83
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 30 augustus 2014, 15:41

Ik heb deze route pas ook gereden, ben ik de enige die krankzinnig werd van de ongelooflijk slechte bepijling van de route? Heb de meeste routes in de regio Helmond al gehad, allemaal vrijwel zonder problemen, maar deze route was echt niet te doen. Ben halverwege omgedraaid en naar huis gegaan!
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Mijn ervaring van een week of zo geleden was, dat bij een wat hogere snelheid, de bordjes slecht staan.
Je ziet ze te laat of soms helemaal niet. Dan is het gokken en doorrijden totdat je de volgende tegenkomt.
(Ze vergeten soms na een onduidelijk punt een pijltje ter bevestiging dat je goed zit neer te zetten)
Dat vond ik minder aan deze route.
Gebruikersavatar
Plato112
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: do 4 juni 2015, 14:45
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 2014

Vandaag het deel singletrack bij de Stippelberg gefietst. Was behoorlijke modderig en een flink uitdaging in vergelijking met normale omstandigheden. Ik zag achteraf ook dat ik veel langzamer was dan normaal, wat overigens wel te verwachten is met de zuigende modder.
De takken van de braamstruiken zijn gelukkig al een tijdje flink gesnoeid en dat is wel fijn, want in de zomer heb ik daar flinke schrammen door opgelopen.

Ik heb het idee dat de route beschadigd raakt in deze omstandigheden, want afgelopen woensdag waren de moddergaten nog niet half zo diep als dat ze nu waren.
Plaats reactie