Nieuwe route Rozenburg (in ontwikkeling/uitvoering)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

bonzaiking schreef: mijn vraag wie doet hier het onderhoud??
het wandelpad was helemaal netjes gemaaid tot een meter naast het pad en de mtb baan staat alles een meter hoog?? ik vind dit niet kunnen tis een officiele baan toch?
Volgens mij op vrijwillige basis (maurice? )
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

lijkt me een kleine moeite als je voor de hondenbezitter daar toch aan het maaien bent dat je dan ook voor de mountainbiker effe je best doet?

ik heb het al eerder gezegd maar ik vind dit juist een erg leuke baan beetje zonde je kan er echt niet rijden zelfs mn handen zaten bulten op van de brandnetels.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

https://www.facebook.com/mountainbikero ... g/?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;

ik denk dat het maaien de verantwoordelijkheid is van gzh:
http://www.heerlijkbuiten.nl/natuur-en- ... 000_000031" onclick="window.open(this.href);return false;
onderaan staan contact gegevens.
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Vandaag hier voor het eerst gereden. In combinatie gereden met Broekpolder Vlaardingen.
Echt wel een leuk rondje jammer dat het zo kort is, 3x gereden en toen weer terug naar Vlaardingen.
Waar ligt nou de "dirtline" en de north shore?
Ik heb overal gezocht maar niet gevonden.
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Der_Rudi
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 09:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 2019

Ik ken de details niet, maar weet dat men die vorig jaar helaas heeft moeten afbreken.
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

RWEEDA schreef:Vandaag hier voor het eerst gereden. In combinatie gereden met Broekpolder Vlaardingen.
Echt wel een leuk rondje jammer dat het zo kort is, 3x gereden en toen weer terug naar Vlaardingen.
Waar ligt nou de "dirtline" en de north shore?
Ik heb overal gezocht maar niet gevonden.
De north shore moest helaas afgebroken worden in verband met de veiligheidseisen. Wij als vrijwilligers dachten daar op dat moment heel anders over. De vereniging die zich bezig houdt met de route is opnieuw opgezet om zo alles wat te maken heeft met mountainbiken in Rozenburg een flinke impuls te geven.

De dirtline uitbreiding is goedgekeurd en daar wordt aan gewerkt. Helaas was het eerste gedeelte helemaal dichtgegroeid omdat er voor het uitbreiden nog geen goedkeuring was. Maar de nieuwe dirtline zal allerlei uitdagingen gaan bevatten met onder andere een rockgarden (in samenwerking met Flatland Bicycle Tuning Company Vlaardingen)

Op dit moment wordt ook goed overleg gepleegd met het GZH over het onderhoud van het parcours. De vrijwilligers houden de baan zelf bij met hulp van het GZH m.b.t. het snoeien. De vrijwilligers hebben gisteren flink onderhoud gepleegd aan de route en gaan volgende week zondag (24-07-2016) weer verder. Mochten mensen nog vrije tijd hebben, jullie zijn van harte welkom :wink:

https://www.facebook.com/mountainbikero ... 7878856270
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Ik ben hier gisteren voor het eerst geweest. Wat een mooie kombocht zeg! Na een paar rondjes aftasten durfde ik er op volle snelheid doorheen, heel gaaf!

Het is inderdaad wel jammer dat het zo kort is. Deze keer 8 rondjes gedaan en eigenlijk nog niet moe. Volgende keer maar wat harder trappen :)
Der_Rudi
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 09:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 2019

De baan ligt er fantastisch bij. Het lossere zand na het onderhoud bij de kombochten is nu ook allemaal aangereden.
Het is en blijft een heerlijk achtbaantje; kort maar heerlijk intensief.
Top werk, onderhoudsteam!

Afbeelding
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

zondag geweest, baan ligt er inderdaad top bij, en goed gemaaid!
en die kombocht, heerlijk!
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ook zondag geweest, mooiste bocht van het land!!
Laatst gewijzigd door markpatat op vr 12 augustus 2016, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier staat niets.
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Bedankt voor de complimenten! 8)

Op dit moment zijn we nog bezig met de planning van de uitbreiding van de route. Helaas is het wel zo dat er bij de grote kombocht en de dirt line in aanbouw, een pijpleiding onder de route ligt. De bocht wordt volgend jaar ergens gesloopt omdat deze pijpleiding verplaatst wordt. In overleg met alle betrokken partijen gaan wij er wel weer voor zorgen dat de bocht in z'n originele (of verbeterde) staat terugkomt uiteraard.
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

StumperJumper schreef:Bedankt voor de complimenten! 8)

Op dit moment zijn we nog bezig met de planning van de uitbreiding van de route. Helaas is het wel zo dat er bij de grote kombocht en de dirt line in aanbouw, een pijpleiding onder de route ligt. De bocht wordt volgend jaar ergens gesloopt omdat deze pijpleiding verplaatst wordt. In overleg met alle betrokken partijen gaan wij er wel weer voor zorgen dat de bocht in z'n originele (of verbeterde) staat terugkomt uiteraard.
Wat houd de uitbreiding van de route in? langere route ? obstakels?
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Hopelijk gebeurd dat in de winter ofzo, als de baan toch slecht is...

Uitbreiding? Een verbinding met vlaardingen en oostvoorne?
Hier staat niets.
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Het plan is om de oude dirt line aan te sluiten op de route en daar een aantal technische uitdagingen neer te leggen zoals een rockgarden. Ook willen we rond de waterzuivering een stuk bijbouwen dat gereden moet worden na de dirtline. Na de ronde om de waterzuivering volgt een vlonderstuk wat er al gedeeltelijk ligt. De totale uitbreiding zal zorgen voor ongeveer 1 km extra denk ik.
Het parcours wordt dan wat minder een racebaan en zal het wat uitdagender worden.
Als ik een afbeelding van de plannen kan vinden plaats ik die later vandaag.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Vandaag gereden. Mooie baan met potentie, zeker door die kombocht. Helaas halverwege route gestaakt vanwege overdaad aan brandnetels. Twee niet te ontwijken bramentakken grepen flink in mijn shirt.
Ja, doei !
Plaats reactie