Nieuwe route Rozenburg (in ontwikkeling/uitvoering)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Joepie de schreef:Vandaag gereden. Mooie baan met potentie, zeker door die kombocht. Helaas halverwege route gestaakt vanwege overdaad aan brandnetels. Twee niet te ontwijken bramentakken grepen flink in mijn shirt.
Helaas hebben de vrijwilligers geen tijd gehad om de route te maaien. GZH zou dit voor ons doen rond 24 juli maar is deze belofte nog niet nagekomen. We hebben nu contact gehad met de gemeente n die gaan er voor zorgen dat de route gemaaid is voor deze zaterdag.

Op zaterdag 3 en 4 september staan wij als Wieler Mountainbike Vereniging Rozenburg vlakbij het parcours op de Landtong. Via van Leeuwen Tweewielers hebben we aantal fietsen(oa. Specialized fatbike en een 6fattie) kunnen lenen om mensen een stukje op het parcours te rijden. Tijdens deze dagen is de route afgesloten op de stukken die wij gaan rijden met de geïnteresseerden na.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

StumperJumper schreef: Op zaterdag 3 en 4 september staan wij als Wieler Mountainbike Vereniging Rozenburg vlakbij het parcours op de Landtong. Via van Leeuwen Tweewielers hebben we aantal fietsen(oa. Specialized fatbike en een 6fattie) kunnen lenen om mensen een stukje op het parcours te rijden. Tijdens deze dagen is de route afgesloten op de stukken die wij gaan rijden met de geïnteresseerden na.
Openbare bijeenkomst of alleen voor genodigden?
Ja, doei !
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Joepie de schreef:
StumperJumper schreef: Op zaterdag 3 en 4 september staan wij als Wieler Mountainbike Vereniging Rozenburg vlakbij het parcours op de Landtong. Via van Leeuwen Tweewielers hebben we aantal fietsen(oa. Specialized fatbike en een 6fattie) kunnen lenen om mensen een stukje op het parcours te rijden. Tijdens deze dagen is de route afgesloten op de stukken die wij gaan rijden met de geïnteresseerden na.
Openbare bijeenkomst of alleen voor genodigden?
Deze zaterdag en zondag zijn de wereldhavendagen bij de Landtong in Rozenburg. Er zijn meerdere activiteiten en dingen te doen in dit gebied. Alles is vrij toegankelijk en dus ook de Mountainbike ritjes.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Helaas hebben de vrijwilligers geen tijd gehad om de route te maaien. GZH zou dit voor ons doen rond 24 juli maar is deze belofte nog niet nagekomen. We hebben nu contact gehad met de gemeente n die gaan er voor zorgen dat de route gemaaid is voor deze zaterdag.

Op zaterdag 3 en 4 september staan wij als Wieler Mountainbike Vereniging Rozenburg vlakbij het parcours op de Landtong. Via van Leeuwen Tweewielers hebben we aantal fietsen(oa. Specialized fatbike en een 6fattie) kunnen lenen om mensen een stukje op het parcours te rijden. Tijdens deze dagen is de route afgesloten op de stukken die wij gaan rijden met de geïnteresseerden na.[/quote]


als mijn kinderen lekker willen mountainbiken op deze officiele route zitten ze onder de brandnetel blaren en moet ik ze teleurstellen en vroegtijdig terug naar ridderkerk nu kan er ineens wel snel gemaaid worden, beetje jammer
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Niemand houdt je tegen om zelf een snoeischaar te gebruiken
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

+1
Baan ligt er nu prima bij dus grijp je kans.
Ja, doei !
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Zoals eerder genoemd zijn we op dit moment in overleg met het GZH en andere belanghebbende partijen om de route uit te breiden. Hierbij een afbeelding van de uitbreiding van de route zoals wij die ingediend hebben. De rode lijn zal een wat technischer gedeelte van de route worden om zo extra uitdaging aan te brengen in de route.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Mooi! Wat betekent het groene lijntje?
Ja, doei !
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Joepie de schreef:Mooi! Wat betekent het groene lijntje?
Het groene lijntje staat voor de omlegging van de oversteek bij de paardenweide. Maar toen we met iemand van GZH een ronde gelopen hebben zag hij een andere oplossing. De kans is dus groot dat dit groene lijntje achterwege blijft.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Goed nieuws een iets langere baan lijkt me wel wat. de man van de paardenweide vertelde me dat hij wel eens een mountainbiker op zn motorkap had gehad
daarom toetert hij nu als die langs het parcours rijdt
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

bonzaiking schreef:Goed nieuws een iets langere baan lijkt me wel wat. de man van de paardenweide vertelde me dat hij wel eens een mountainbiker op zn motorkap had gehad
daarom toetert hij nu als die langs het parcours rijdt
Dat verhaal is niet bij mij bekend, maar kan me nu voorstellen dat dit kan gebeuren wanneer de mountainbiker niet goed oplet. We gaan de situatie sowieso overzichtelijker maken en we moeten misschien een bordje plaatsen bij deze oversteek.

Vandaag is er wederom met GZH een rondje gelopen op het parcours maar daar was ik zelf niet bij aanwezig helaas. De update hiervan houden jullie nog te goed.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Goed nieuws! Een uitbreiding zou heel mooi zijn 8)
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Mooi nieuws! Nu nog een stukje richting de pont en dan aan de overkant richting vlaardingen. Heb je het bijzonderste baantje van Nl!
Hier staat niets.
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Even een update van het overleg met GZH.

Goed nieuws! In principe zijn alle uitbreidingen goedgekeurd. Ook hebben we toestemming gekregen om een extra lus aan te leggen aan de Noordzeeweg in het stukje dat in het vierkant staat. Verder komen er nog grote boomstammen te liggen bij de start om zo het startpunt te verplaatsen naar de picknickbank. Bij de picknickbank bouwen wij ook nog een fietsenrek zodat je even kan rusten mocht dat nodig zijn.

Nu zijn we bezig met een plan van aanpak om zo van start te gaan met de uitbreidingen.
Afbeelding
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Vet!
Hier staat niets.
Plaats reactie