Nieuwe route Rozenburg (in ontwikkeling/uitvoering)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

En hoe staat het er mee? Kunnen we eindelijk weer los op de vernieuwde baan?
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Helaas duurt het allemaal wat langer dan verwacht. Deze week heeft de aannemer nogmaals om onze tekeningen gevraagd om te bekijken hoeveel grond er verzet moet worden. Wanneer de aannemer het terrein heeft teruggebracht gaan we met hen aan de slag om aan te geven waar wij de grond willen hebben. Zodra ik meer weet laat ik het direct weten!
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Even een korte update!
Morgen gaan wij aan de gang met de aannemer om het voorbereidende werk voor de bochten neer te leggen. De aannemer zal de grond gaan verplaatsen naar de gewenste locatie.

Meer informatie volgt nog morgen!
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Oke bedankt en sucses morgen
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Excuses voor de enorm late update!! :o

De aannemer heeft alles grof neergelegd voor het stuk route! Op dit moment moet er nog een paarden om onze kombocht heen gelegd worden maar dit gaat niet lukken door de enorme hoeveelheid water.

Gisteravond hebben wij de bocht op 2 plaatsen doorgestoken om al het water weg te laten lopen. Het gebied rond de route is helaas compleet verzadigd door het water, en is dus nog lastig te bewerken.

In het weekend van 24-25 maart gaan wij weer aan de slag om de route echt aan te sluiten. We zullen dus vanaf de start gaan kijken hoe de route moet lopen qua lijnen/jumps/hobbels. Voor dit weekend gaan wij proberen kraantjes/mini gravers te regelen via ons netwerk. Verder is er veel grondwerk nodig om de route weer te herstellen.

Mocht je willen helpen met het routeonderhoud reageer dan even op mijn bericht! Eten en drinken wordt voor gezorgd tijdens deze dagen! We starten rond 09:00 en stoppen ergens in de middag. :D
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

Goed nieuws! Afgelopen weekend hebben we hard gewerkt aan de route en ik kan jullie melden dat deze weer goed te rijden is! Op https://www.facebook.com/mountainbikerouterozenburg/" onclick="window.open(this.href);return false; zijn een aantal foto's te vinden van het nieuwe gedeelte.

Veel fietsplezier!
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

StumperJumper schreef:Goed nieuws! Afgelopen weekend hebben we hard gewerkt aan de route en ik kan jullie melden dat deze weer goed te rijden is! Op https://www.facebook.com/mountainbikerouterozenburg/" onclick="window.open(this.href);return false; zijn een aantal foto's te vinden van het nieuwe gedeelte.

Veel fietsplezier!

Yess!! Woensdag even kijken dan!!
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

bonzaiking schreef:
StumperJumper schreef:Goed nieuws! Afgelopen weekend hebben we hard gewerkt aan de route en ik kan jullie melden dat deze weer goed te rijden is! Op https://www.facebook.com/mountainbikerouterozenburg/" onclick="window.open(this.href);return false; zijn een aantal foto's te vinden van het nieuwe gedeelte.

Veel fietsplezier!

Yess!! Woensdag even kijken dan!!
Laat even weten wat je er van vond!
luxaflex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 27 juni 2016, 22:27

Hoe ligt deze route er momenteel bij? Hoorde dat er schade aan was gericht door een motorcrosser?
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

luxaflex schreef:Hoe ligt deze route er momenteel bij? Hoorde dat er schade aan was gericht door een motorcrosser?
De route ligt er goed bij op dit moment! Het klopt inderdaad dat er voertuigen op de route gereden hebben die er niet thuishoren. Vorige week hebben wij nog scooters weggestuurd, maar eerder was er iemand met z'n quad over de baan gegaan. Deze quad had een aantal sporen getrokken over de paden welke inmiddels alweer hersteld zijn gelukkig.
luxaflex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 27 juni 2016, 22:27

Vanmorgen een paar rondjes gereden. Echt bizar mooie kombochten! De bocht net voor het bruggetje is helaas wel erg pittig... En er ligt er in een paar bochten veel gravel en grind. Verder is het echt een leuk rondje en nieuwe gedeelte is echt super.
Viel me op dat er verder niemand was. En dat op zaterdagochtend ...
StumperJumper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 20:05
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp Carbon 2016

luxaflex schreef:Vanmorgen een paar rondjes gereden. Echt bizar mooie kombochten! De bocht net voor het bruggetje is helaas wel erg pittig... En er ligt er in een paar bochten veel gravel en grind. Verder is het echt een leuk rondje en nieuwe gedeelte is echt super.
Viel me op dat er verder niemand was. En dat op zaterdagochtend ...
Bedankt voor de complimenten! 8) De bocht voor het bruggetje horen wij vaker dat het wel pittig is, maar na een paar keer rijden krijg je vanzelf de perfecte lijn onder de knie!
We gaan aankomende dinsdag een ronde doen met de onderhoudscrew om een lijstje met aandachtspunten (waaronder de gravel in de bochten) door te nemen van de route. Ook gaan we nieuwe uitbreidingsmogelijkheden bekijken!
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Top goed bezig
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Vanmorgen hier ook eens even gefiets.
Mooi hoor die kombochten!
Goed bezig daar :)
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Nou wij zijn ook geweest heel even ik hou niet van vloeken maar ik heb echt flink staan vloeken
Ik heb volgens strava 3.2 km gefietst bloed aan m'n benen aan m'n pols en ik zit echt helemaal onder de brandnetel bulten...

De baan zelf is echt wel goed aangelegd maar 0,0 onderhoud alles is dicht gegroeid de laatste afdaling daar dook ik vol in maar die was zo dichtbegroeid dat ik vast kwam te zitten in de distels en bramenstruiken
Plaats reactie