Mtb route Spijkenisse

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Wybi2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 27 juli 2011, 14:32

Dat is nou jammer :(( , ga een vrijdag naar de ardennen toe :D , heb daar zondag een tourtocht in esneux en zaterdag ga ik mischien een tocht rijden van lowie de soloride.be. Volgende keer maar weer dan :-q .
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Veel plezier zal ik maar zeggen dan :-q
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

FB pagina van mtb routes.nl schreef:Mountainbike route Spijkenisse

Vandaag zijn de werkzaamheden begonnen met het aanleggen van de nieuwe bochten waarvan er ongeveer 45 gemaakt gaan worden.....we zijn dus op de goede weg, eerst worden de bochten gemaakt en later als er weer grond beschikbaar komt, gaan ze verder met het maken van een aantal heuvels waar het parcours dan overheen loopt om het allemaal wat uitdagender te maken...

Dit houdt wel in dat het parcoursgedeelte bij de Berenplaat en de rots maar beperkt te gebruiken is de komende week a 2 weken, het overige deel van het parcours bij de sportvelden en Hekelingen is gewoon bruikbaar, daar wordt in deze fase nog niet aan gewerkt !!

(foto van graafmachine)
Klinkt interessant, vraag me wel af wie het bouwt en of er bij de aanleg van die kombochten rekening gehouden wordt met het feit dat het daar zo plat is als een cent en je dus geen Leersumachtige snelheden zal halen. Tenzij het heel krappe radii of hoge bulten worden heb je dus ook geen hoge steile kommen nodig..
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Goed bezig!! :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

de lachende derde schreef:
FB pagina van mtb routes.nl schreef:Mountainbike route Spijkenisse

Vandaag zijn de werkzaamheden begonnen met het aanleggen van de nieuwe bochten waarvan er ongeveer 45 gemaakt gaan worden.....we zijn dus op de goede weg, eerst worden de bochten gemaakt en later als er weer grond beschikbaar komt, gaan ze verder met het maken van een aantal heuvels waar het parcours dan overheen loopt om het allemaal wat uitdagender te maken...

Dit houdt wel in dat het parcoursgedeelte bij de Berenplaat en de rots maar beperkt te gebruiken is de komende week a 2 weken, het overige deel van het parcours bij de sportvelden en Hekelingen is gewoon bruikbaar, daar wordt in deze fase nog niet aan gewerkt !!

(foto van graafmachine)
Klinkt interessant, vraag me wel af wie het bouwt en of er bij de aanleg van die kombochten rekening gehouden wordt met het feit dat het daar zo plat is als een cent en je dus geen Leersumachtige snelheden zal halen. Tenzij het heel krappe radii of hoge bulten worden heb je dus ook geen hoge steile kommen nodig..
Ik ben daar ook een beetje huiverig voor, volgens mij worden ze veel te groot dan nodig is. Maar dat er een verandering is is zeker wel fijn :-q
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Wanneer is het klaar zodat we een x los kunnen?
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

De kranen zijn nu klaar , vind ze persoonlijk wat groot inderdaad maar nu hebben we handjes nodig om het repac te fatsoeneren er word al gefietst overigens zal de grnd die er nu ligt nog flink gaan inzakken .

Wachten is nu op meer grond wat vrij komt.
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Gister rondje hardgelopen daar en denk dat er wel op een aantal plekken een kleine pumptrack van gemaakt kan worden! Potentie is er zekers!
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

MarkMeisner schreef:Gister rondje hardgelopen daar en denk dat er wel op een aantal plekken een kleine pumptrack van gemaakt kan worden! Potentie is er zekers!
Zoals waar ?
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Op het 'einde' aan de kant van het Spui, daar liggen drie/vier? bulten achter elkaar. Ik denk dat je daar wellicht met wat scheppen wel wat kleine kombochten achter elkaar kan leggen om doorheen te gaan. Pumptrack is trouwens verkeerd bedoeld, dat is heel iets anders :D My bad!
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Ik wou wel zeggen , grond is nu op we zijn nu aan het informeren voor wat verharding op de kombochtem
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Hoe staat het intussen met de route?

Ik zou graag met mijn zoontje van 10 en mijn zoontje van 6 vandaag een rondje rijden daar.

Ik begreep een groot gedeelte goed te doen is voor onervaren bikertjes...
Plaats reactie