Open trails/ onverharde paden Utrecht e.o.; tips uitwisselen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Lars TB schreef: Ja, hé, dan eis ik een route vanuit Amsterdam!!
die is er al. Deels onverhard deels verhard. Zeg maar wanneer we gaan.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En vanuit Rotterdam? Of worden wij zoals gewoonlijk weer achtergesteld op de hoofdstad? ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

suravida schreef:En vanuit Rotterdam? Of worden wij zoals gewoonlijk weer achtergesteld op de hoofdstad? ;-)
provinciesteden behoren te worden achtergesteld op wereldsteden. Punt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bert l. schreef:
Lars TB schreef: Ja, hé, dan eis ik een route vanuit Amsterdam!!
die is er al. Deels onverhard deels verhard. Zeg maar wanneer we gaan.
Maar wat zeuren ze in Amersfoort dan? Daar ligt toch ook gewoon een deels verharde route naar de UHR?



:kiss: :kiss: :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Iw@n
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 29 september 2015, 20:17

En nu ff zonder dollen........wat zou er voor nodig zijn om ECHT een route te krijgen vanaf Amersfoort naar Zeist toe?
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Iw@n schreef:En nu ff zonder dollen........wat zou er voor nodig zijn om ECHT een route te krijgen vanaf Amersfoort naar Zeist toe?
Connecties met de familie de Beaufort. De rest van de opties gaat over militair terrein.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

bouwpakket schreef:
Jurriaan schreef:.....het daaraan gekoppelde verbod elders te mogen fietsen.
Waar baseer je dat op :~
Formeel en informeel, destijds was daarin nuance mogelijk. Een goed gesprek met de boswachter was destijds mogelijk. Nu krijg je zonder pardon een straf beschikking.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

nomad030 schreef:Connecties met de familie de Beaufort. De rest van de opties gaat over militair terrein.
Het leven kan eenvoudig zijn :bier:
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Van de site van Den Treek:

"Fietsers en mountainbikers dienen alleen de verharde wegen en fietspaden te gebruiken. Fiets- en ruiterpaden zijn niet bestemd voor wandelaars. En ruiterpaden zijn niet bestemd voor mountainbikers. Dit voor ieders veiligheid en zodat ieder op zijn eigen manier kan genieten van de rust en de natuur."

Ieder op zijn eigen manier. Niet dus. Ruiters hebben kilometers paden. Wandelaars mogen overal komen. (Met of zonder loslopende hond) Blijkbaar is bij Den Treek niet doorgedrongen dat je mountainbiken juist níet op verharde paden doet.

Zucht. Ben een paar dagen aan het idee aan het wennen dat ik voor het eerst sinds 1997 niet in Den Treek mag rijden en dat zuigt.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Van de Facebook van Den Treek

"Mountainbiken op Den Treek | artikel in het AD
In het AD Amersfoortse Courant verscheen vrijdag 16 december jl. een artikel over mountainbiken op het landgoed. Het is al jaren beleid op het landgoed dat mountainbiken en fietsen alleen zijn toegestaan op de daartoe bestemde fietspaden. Dit om de natuur (vooral het reewild) haar rust te gunnen en om de komst van andere bezoekers zoals wandelaars en ruiters in goede banen te leiden. De vennootschap, die de gezamenlijke eigenaren van het familielandgoed vertegenwoordigt, beraadt zich de komende tijd over mogelijkheden om het bezoek van mountainbikers aan het landgoed in de toekomst te kunnen faciliteren. Via de nieuwsbrief van het landgoed wordt u hierover te zijner tijd geïnformeerd."
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

All hope is not lost then.

"Het is al jaren beleid op het landgoed dat mountainbiken en fietsen alleen zijn toegestaan op de daartoe bestemde fietspaden." is misschien waar maar daar staat dan eventjes niet bij dat ze het ook daadwerkelijk 40 jaar lang hebben gedoogd. Afijn. We gaan het afwachten, ik denk dat er wel een goede oplossing komt.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zodra de eigenaren van Den Treek hebben ontdekt dat ze een vignet kunnen uitgeven en dus geld kunnen verdienen zal er spoedig een mtb route liggen....;-)
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

Ik ben zeker wel bereid om te betalen om door Den Treek te mogen. Er liggen nu al genoeg tracks waar je amper wandelaars tegen komt. Als ze maar niet 100 euro per jaar gaan vragen, zoals ze aan de ruiters doen.
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Zal de nieuwe mtb route bij Austerlitz deels over het landgoed Den Treek gaan icm einde gedogen elders op het terrein? Mooi voor liefhebbers van singletracks, maar gewone bospaden icm weinig andere gebruikers (ipv in optocht rondjes rijden) hebben ook wat.
De theorie van aanzuigende werking van asfalt (waar of niet) kun je ook loslaten op het zich uitbreidende netwerk van mtb routes op de heuvelrug :bier:
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Ik zie via Strava dat men weer door den Treek rijdt per MTB. Wordt het weer gedoogd?
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Plaats reactie