Technical Trail Features op vaste routes in Nederland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

In Wierden is men ook bezig geweest:
https://www.facebook.com/wctwenterand/p ... 4516903592" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/wctwenterand/v ... =2&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Wierden: mooi! echt snel een keer heen, ook al is het maar alleen rond het Lageveld :)
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Wat voor feature? Northshore, wipplank & rockgarden
Welke vaste route? Parkstad route 2 (Strijthagen, Landgraaf)
Moeilijkheidsgraad: *

Afbeelding

Afbeelding

TTF'S aan het begin/einde van de Strijthagen route (route 2 van de Parkstad routes). Geinig parkje met een kleine Northshore, 2 wipplanken en een rockgarden (niet te zien op de foto, ligt links van de Northshore). Zowel de Northshore als de wipplanken eindigen met een kleine drop en/of keien.

De Northshore en skinnies zijn te zien op ongeveer 12:46 van dit filmpje: https://youtu.be/fCcVMOFlcUU.

Deze route eindigt met de halfpipe- of wortelafdaling van de Wilheminaberg (dat is de berg waar ook Snowworld Landgraaf tegenaan gebouwd is).

Wortelafdaling *
https://youtu.be/4Rs11PVuNqs

Halfpipe **
https://youtu.be/qIK5Ry5vNz4

Overigens liggen in de route zelf nog een paar skinny's en vlonders, net als in route 1 (Brunssummerheide) waar je onderweg vaker een paar jumps, drop-offs, skinnys en een Nortshore tegenkomt.
¯\_(ツ)_/¯
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

Zijn er ergens bouwtekeningen te vinden voor TTF's op MTB routes?
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Voor de houten varianten neem ik aan? (north shore, wip-wap, skinny etc.)
Je zou de Trail Building Nederland groep op facebook kunnen proberen.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb een paar weken geleden de route van Sleen gedaan, maar de northshores van de vorige pagina waren daar reeds afgebroken. Ik begrijp uiteraard dat veiligheid voor alles gaat. Is trouwens een leuk rondje.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Ik dacht dat het hout verrot was.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

En dat was onveilig, vandaar afgebroken.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Als er in het vervolg advies nodig is over te gebruiken houtsoorten voor bepaalde toepassing(gebied)en en bodemgesteldheden dan hoor ik het graag. Jammer dat er veel werk gestoken wordt in ontwikkelen van nieuwe ttf's met de verkeerde materialen voor de gebruiksdoelstellingen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Misschien moet je dan tenminste even toelichten waarom men juist bij jou zou moeten zijn voor houtadvies.?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zit geen commercieel aspect achter hoor :wink: In de waterbouw wordt veel hout gebruikt. Waarin de toepassing, het gebruik, en de (duurzaamheid) eisen leidend zijn.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Dat bedoelde ik ook niet. :D

Klaarblijkelijk ben je bekend met duurzame houtsoorten ivm je werk of hobby oid.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Dutch, ik ben wel benieuwd welke houtsoorten in Nederland geschikt én beschikbaar zijn? Inderdaad zonde als men enthousiast dingen bouwt maar de verkeerde houtsoort gebruikt.

Hier op de North Shore (in Vancouver, waar de naam die jullie voor houten TTFs gebruiken dus vandaan komt) wordt vooral cedar (western red cedar als ik me niet vergis) gebruikt, dat is lokaal beschikbaar en blijft ontzettend lang goed in het regenachtige klimaat hier. Voordeel van een regenwoud.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Is het niet een soort van regel dat je vooral zelf het wiel moet gaan uitvinden in plaats van beschikbare kennis, al moet je er af en toe even voor opzij kijken, te gebruiken om met net zoveel inspanning iets te maken dat wel als beoogd / veilig functioneert?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

:lol: Daar lijkt het wel vaak op. :lol:
Plaats reactie