MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Sluiten van speeltuin Lunteren en het bos daaromheen zou wat onze groep betreft een regelrechte crisis betekenen.
Gelukkig is dat helemaal niet aan de orde.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Jefro98 schreef:Niet stimuleren?
Als er geen oplossing gevonden wordt voor de toenemende overlast die de zondag ochtend mtb-er op de veluwe veroorzaakt gaan de paden op den duur zowiezo op slot. Zie ook de opmerking van Bert over de situatie op de UHR.
Wat mij betreft komen de nieuwe routes er zo snel mogelijk. Sinds de facelift van de UHR de afgelopen 2 jaar kom ik nauwelijks meer op de voornamelijk lange rechte paden rondom Ede.
Maar ieder z'n ding natuurlijk, als je meer een hardcore XC rijder dan een single track liefhebber bent dan kan ik me voorstellen dat je niet op dit initiatief zit te wachten.
Ik fiets nooit in deze regios maar uitte mijn ervaringen met andere gebieden waar met gejuich de aanleg van vaste routes werd ontvangen maar op termijn alleen maar achteruitgang betekende. Op het moment dat de heleboel op slot zou gaan is het nog tijd genoeg om een vaste route proberen te krijgen want inderdaad beter iets dan niets. Dus zo lang het gebied niet op slot gaat geen vaste routes stimuleren.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Aha dus er komt een trap het zandgat in.

Ben zelf niet tegen een mtb route, maar dan moet het vrij mountainbiken wel blijven. Train er elke week met de wielervereniging en het zou doodzonde zijn om dit nu op een vaste route te moeten doen.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

wvdb schreef:Aha dus er komt een trap het zandgat in.
Jefro98 schreef:
Jan Willem schreef: Ik kan me niet goed voorstellen waar die trap precies komt, is dat vanaf de Hessenweg bij dat gele hek ergens?
Daar mag je nu nog gewoon fietsen.
De trap komt bij de grote stenen waar Middelpunt van NL in gegraveerd staat. Voor zover ik kan zien vanaf de stenen schuin links naar beneden.
Rondom die stenen is ook het gebiedje wat nu off limits is. Het zandgat achter het gele hek is nog volledig toegankelijk. Dat zie ik ook niet snel veranderen.
Zoals het hier staat dus niet het zandgat in maar nabij het afgesloten gebied rond de stenen 'middelpunt van Nederland'.
Als ik het goed begrijp ergens vanaf die stenen in de richting van dat uitzichtpunt 'De Hessenhut'.
Daar ergens zijn ook redelijke hoogteverschillen en een open stuk.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Als ik de foto's van op de website goed interpreteer dan wordt het ongeveer zo:

Afbeelding
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

fiets zelf regelmatig daar en heb de helling op de foto al gezien. Die gaat naar het zandgat. Dus tenzij de foto's niet kloppen komt die toch bij het zandgat
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Welke helling is het dan? Dat schotterpad?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Nieuw gemaakt pad. Tegenover de ingang naar het middelpunt, waar die hekken staan.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Ik denk dat we als MTB Zuid Veluwe even wat helderheid moeten scheppen inzake vrij fietsen voordat er allerlei geruchten en fabels de ronde gaan doen.

Een voorwaarde om de nieuwe routes aan te leggen is dat de huidige gebieden waar vrij fietsen is toegestaan, vrij blijven voor fietsers. Indien aan die voorwaarde niet voldaan wordt, komt er ook geen nieuwe route. De gemeente is daarmee akkoord en de verschillende grondeigenaren ook.

Dus het vrij fietsen blijft bestaan. Maar niet op de landgoederen waar het nu ook niet toegestaan is. Het gebied waar hierboven gesproken wordt over een trap, is en blijft niet toegankelijk voor fietsers. Mijd dit stukje dan ook om het niet te verpesten voor jezelf, maar zeker ook voor alle andere MTB'ers.

Als laatste... er is nog niets bekend gemaakt over de loop of inhoud van de nieuwe routes. Alle berichten daar omtrent die hier op het forum verschijnen zijn enkel geruchten die nergens op gebaseerd zijn.
De verwachting is dat we laat in het voorjaar de routes presenteren. Daarna gaat pas de schep de grond in.

Tot zover!
rebelede
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 22:04
Mijn mountainbike: centurion backfire 29er

dit is ons BOS!!!!!
amerongen Leersum is geweldig om te rijden
lunteren en omstreken ook maar dan zonder pijltjes
gang is niet remmen!!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

rebelede schreef:dit is ons BOS!!!!!
amerongen Leersum is geweldig om te rijden
lunteren en omstreken ook maar dan zonder pijltjes
Ik durf te wedden dat er geen meter bos van jou bij zit

Heb je goed gelezen wat kuitje schrijft? Naast de routes vrij fietsen waar dit nu ook mag. Dus nu ophouden met piepen en gewoon meehelpen. Of dat natuurlijk niet doen maar dan ook van die verschrikkelijke bepijlde routes wegblijven.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
rebelede
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 22:04
Mijn mountainbike: centurion backfire 29er

Weet je wat leuk is ...de goudsberg linksom pakken en daarna rechtsom
Of die dropoff bij het zandgat en dan naar rechts naar de volgende en dan weer volle bak naar boven klimmen....
Straks kan dat niet meer want er loopt een route doorheen of mee...
gang is niet remmen!!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Tsjibiti schreef:Op het moment dat de heleboel op slot zou gaan is het nog tijd genoeg om een vaste route proberen te krijgen want inderdaad beter iets dan niets. .
Niet dus. Als de grondeigenaren hebben besloten een gebied af te sluiten, is het te laat om nog te lobbyen voor een route (eigen ervaring).

Als ik zie hoeveel tijd en energie onze club heeft gestoken om de Ginkelse hei weer enigszins toegankelijk te krijgen, ben ik blij met dit initiatief. Zeker omdat de gebieden die nu toegankelijk zijn, ook toegankelijk blijven, en als de routes worden zoals op de UHR dit echt een aanwinst zou zijn. De oude route in verschrikkelijk saai en geeft totaal geen beeld van hoe leuk de omgeving is. De grond rondom Ede/Lunteren heeft vele eigenaren, dus het is een hele prestatie om alle neuzen dezelfde richting op te krijgen.

Ik ga me zeker aanmelden om te helpen.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jan the Man schreef:
X schreef:Op het moment dat de heleboel op slot zou gaan is het nog tijd genoeg om een vaste route proberen te krijgen want inderdaad beter iets dan niets. .
Niet dus. Als de grondeigenaren hebben besloten een gebied af te sluiten, is het te laat om nog te lobbyen voor een route (eigen ervaring).

Als ik zie hoeveel tijd en energie onze club heeft gestoken om de Ginkelse hei weer enigszins toegankelijk te krijgen, ben ik blij met dit initiatief. Zeker omdat de gebieden die nu toegankelijk zijn, ook toegankelijk blijven, en als de routes worden zoals op de UHR dit echt een aanwinst zou zijn. De oude route in verschrikkelijk saai en geeft totaal geen beeld van hoe leuk de omgeving is. De grond rondom Ede/Lunteren heeft vele eigenaren, dus het is een hele prestatie om alle neuzen dezelfde richting op te krijgen.

Ik ga me zeker aanmelden om te helpen.

Ciao
Jan
je moet er bij zijn vóór de besluiten genomen zijn, dan kun je nog invloed uitoefenen. Daarna ben je te laat. Gelukkig lijkt het rond Ede mee te vallen en komt er én een mooie route én de rest van het gebied blijft open. Dubbele winst.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Dank voor de opheldering Kuijtje, Jan en Bert. :-q
Hopelijk nu een einde aan alle speculaties over het afsluiten van de paden.
Plaats reactie