MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Miob schreef: do 27 december 2018, 14:34 Vanochtend waren er op het nieuwe stuk tot aan de rotonde met de tank op een aantal plaatsen takken/boomstammen over de route gelegd. Ontevreden wandelaars?
Dat waar niet/slecht overheen te fietsen viel heb ik opzij gegooid.
Amateurs duidelijk. ..een prof in takken en stammen neerleggen doet dat net na een bocht en in de lengte van het parcours.... :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Hahaha

Er lagen er een paar wel heel lullig. Er zit een stukje waar je naar beneden duikt (een metertje of 1,5-2), een pad oversteekt dat net uit een hek komt en direct weer omhoog. Daar lagen op alle knikpunten takken.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Er komt een moment waarop je aangifte moet gaan doen.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hmmm.....toch profs... :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

bouwpakket schreef: do 27 december 2018, 16:16 Er komt een moment waarop je aangifte moet gaan doen.
Zo extreem was het nou ook weer niet.

vervelender was de groep van 6 paarden/ruiters eerder deze week, die lopen echt alles kapot. Aan de andere kant mogen ze er wel komen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Miob schreef: do 27 december 2018, 17:33
bouwpakket schreef: do 27 december 2018, 16:16 Er komt een moment waarop je aangifte moet gaan doen.
Zo extreem was het nou ook weer niet.

vervelender was de groep van 6 paarden/ruiters eerder deze week, die lopen echt alles kapot. Aan de andere kant mogen ze er wel komen.
"Mogen" als in: het is niet verboden

Maar volgens mij is het de bedoeling om recreatie stromen te scheiden. Ze hebben er dus niets te zoeken. Pad is aangelegd voor mountainbikers
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Eens. daarnaast zijn er in deze regio bizar veel ruiterpaden speciaal voor hen, desondanks is het dus niet verboden en kan je ze dus ook niet wegsturen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Miob schreef: do 27 december 2018, 18:43 Eens. daarnaast zijn er in deze regio bizar veel ruiterpaden speciaal voor hen, desondanks is het dus niet verboden en kan je ze dus ook niet wegsturen.
Echt wel!

Gewoon vriendelijk aan ze vragen om voortaan de ruiterpaden te gebruiken en weg te blijven van de mountainbikepaden.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Miob schreef: do 27 december 2018, 14:34 Vanochtend waren er op het nieuwe stuk tot aan de rotonde met de tank op een aantal plaatsen takken/boomstammen over de route gelegd. Ontevreden wandelaars?
Dat waar niet/slecht overheen te fietsen viel heb ik opzij gegooid.
Is me ook een paar keer opgevallen op dat stuk. Hoogst waarschijnlijk hardnekkige MTB haters die het eerst niet konden hebben dat we op "hun" paden fietsten en het nu niet kunnen verkroppen dat er voor ons een mooie route aangelegd wordt, zielig volk.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Die takken zijn mij ook al een paar keer opgevallen. Daarnaast valt het mij elke keer op dat het laatste stuk tot aan de rotonde ook een grote aantrekkingskracht heeft op wandelaars, wat ik ook wel begrijp omdat je uitkomt op een parkeerplaats die primair voor bos/heidewandelaars wordt gebruikt. Misschien goed daar nog wat extra waarschuwingsbordjes te plaatsen?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Onze ervaring als buren is dat het uitdooft. Gewoon consequent ontmoedigen door elke keer de takken weg te leggen. Positieve wint het altijd van negatieve.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

+1........die lengte takken ervaring heb ik opgedaan bij jouw bert l :D vanaf kasteel Groeneveld rechtdoor het bos in richting HV :-D en om die lui te ontmoedigen heb ik ze altijd laten liggen en lekker wekelijks voorbij komen biken... :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

bert l. schreef: do 27 december 2018, 22:20 Onze ervaring als buren is dat het uitdooft. Gewoon consequent ontmoedigen door elke keer de takken weg te leggen. Positieve wint het altijd van negatieve.
Dat lijkt me ook. De route is nergens zo onoverzichtelijk dat het gevaarlijk is. Gewoon steeds opzijleggen en doorrijden. Die KOM komt later wel ;)
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

bouwpakket schreef: do 27 december 2018, 19:35
Miob schreef: do 27 december 2018, 18:43 Eens. daarnaast zijn er in deze regio bizar veel ruiterpaden speciaal voor hen, desondanks is het dus niet verboden en kan je ze dus ook niet wegsturen.
Echt wel!

Gewoon vriendelijk aan ze vragen om voortaan de ruiterpaden te gebruiken en weg te blijven van de mountainbikepaden.
Ik denk dat we met een stukje voorlichting ook best ver komen. Bijvoorbeeld door goede borden te plaatsen met kaarten met ruiterroutes, wandelroutes en mountainbikeroutes (op 1 bord). Dan snappen wandelaars dat ze mountainbikers tegen kunnen komen en zien ruiters (hopelijk) in dat ze de route slopen en waar ze wel kunnen rijden.

Ik was bijvoorbeeld van plan/graag een keer in de nacht op de mountainbike het bos in gegaan, na hier de reden gelezen te hebben waarom dat niet mag heb ik dat plan helemaal laten varen. Voorlichten dus.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Ik zou:
Ronald T
Frans C
Marc N
Floris G
Marcel Ten H

Dringend willen verzoeken om het voor ons allemaal leuk te houden en niet te gaan fietsen op de stukken waar echt enorme borden met verboden toegang hangen.
Plaats reactie