MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wat is het laatste nieuws wat betreft de 3 nieuwe te maken routes?
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Yesssss.....

Het komt steeds dichterbij, de plannen voor de nieuwe mtb routes en het verbeteren van de bestaande mtb routes van de Gemeente Ede zijn in een ver gevorderd stadium en graag willen we dit met je delen. Nieuwsgierig? Kom dan naar de informatiebijeenkomst 'MTB routes gemeente Ede' op 23 mei a.s.

Korte terugblik op de startbijeenkomst van 20 juni 2017:
De startbijeenkomst was bedoeld om kenbaar te maken dat de Gemeente Ede plannen heeft om de mountainbike routes in het gebied een impuls te geven.

De natuurgebieden van Ede bieden volop mogelijkheden voor inwoners en recreanten om regelmatig op de mountainbike de Edese bossen in te trekken, maar de huidige mountainbikeroute in de Gemeente Ede is aan een stevige opfrisbeurt toe. Daarnaast biedt de huidige route onvoldoende uitdaging voor de mountainbikers. Daarom heeft de Gemeente Ede door de bekende routebouwer Patrick Jansen een ontwerp laten maken zodat er voldoende uitdaging is voor de routegebruiker om op de route te blijven wat ook een positieve bijdrage levert aan de natuur. Door routes te concentreren willen we onder andere voorkomen dat er gebruik wordt gemaakt van kwetsbare gebieden. Tijdens de startbijeenkomst heeft Patrick Jansen een presentatie gegeven over onze aanpak, hier hebben we veel positieve reacties op gehad.
Het houdt natuurlijk niet op bij het bouwen van goede routes, ook is het erg belangrijk dat de routes goed onderhouden worden. De mountainbike-community MTB Zuid Veluwe heeft vrijwilligers verzameld die zich graag willen inzetten voor het onderhouden van de routes. Tijdens de startbijeenkomst heeft de coördinator van het vrijwilligersnetwerk, Eric Kuijt, hier uitgebreide toelichting over gegeven, dit werd positief ontvangen.

Locatie en tijdstip bijeenkomst 23 mei 2018 :

De bijeenkomst zal om 19.30 uur plaatsvinden in het Westhoffhuis, Dorpsstraat 28 in Lunteren. Aanmelding is niet nodig.

Opgeven als vrijwilliger voor onderhoud kan nog steeds. Via Facebook, mail (eric@elevenzeros.nl) en natuurlijk op de informatie avond.

Tot ziens op 23 mei!
bpater
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 27 december 2016, 21:00

Helaas lukte het mij niet bij de bijeenkomst te zijn... Daarom ben ik erg benieuwd naar de ontwikkelingen die zijn besproken. Kan iemand daar een samenvatting van geven, of komt daar nog elders een bericht over?
Bijvoorbeeld:
- wanneer verwachten we het gereed?
- wat moet nog gebeuren?
- hoe gaan de routes eruit zien?
- ...?


Bedankt!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik ben ook erg benieuwd.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ik kon ook niet want had avond 4 daagse verplichtingen maar m'n zwager was er en appte me wat info:

Er was een kaart van de toekomstige route, de officiële presentatie wordt eind Mei verwacht, in het najaar start van de aanleg.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Afbeelding
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Is het al de bedoeling dat dit plan openbaar gemaakt wordt?
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Als er een informatiebijeenkomst is waar deze informatie gedeeld wordt en iedereen welkom is, dan mag het ook wel op het forum komen te staan toch?
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

dadionysos schreef:Als er een informatiebijeenkomst is waar deze informatie gedeeld wordt en iedereen welkom is, dan mag het ook wel op het forum komen te staan toch?
Het openbaar delen van dit soort plannen is niet altijd even handig gebleken.

Ik zag net dat het een openbare bijeenkomst was. Als daarbij aangegeven is dat info gedeeld mag worden dan is dat prima
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Je kan er tegenstanders wel mee in de kaart spelen... Wellicht minder handig.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Of het slim is, dat is het volgende verhaal natuurlijk. Ik vind het wel leuk om te zien wat de plannen zijn. Ik kon er zelf helaas ook niet bij aanwezig zijn.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ach wat zegt zo'n globaal kaartje nou voor de tegenstanders..
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ze kunnen bijvoorbeeld zien waar de route loopt en alvast argumenten gaan verzinnen voor een bezwaar...
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Het worden vrij lange routes zo te zien. Hoeveel km per stuk?
Sneeuwmonster
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Lengte per stuk is niet aangegeven. Totaal 80km waarvan 45% nieuwe singletrack. Dan kun je zelf e.e.a. inschatten ;-)

Uit het verhaal van Patrick kreeg ik de indruk dat de routes wel wat anders van karakter worden dan b.v. de UHR routes. Logisch vanwege het ontbreken van grote hoogteverschillen, maar Patrick gaf ook aan de er meer een balans zou zijn tussen draaien en keren en paden waar je flink kunt doortrappen.
Plaats reactie