MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

De officiele gepijlde verbindingsroute tussen Ede en Oosterbeek is zo'n 4 km. Als je op het einde van de verbindingsroute onder het tunneltje van de A12 bent gegaan dan na ongeveer 50 meter links af het bos weer in. Dan kom je achter de Shell aan de N224 uit. Dat stukje is niet officieel verbindingsroute maar je slaat dan nog een stuk asfalt over wat langs de ANWB loopt. Daarna links af naar Papendal.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 19 januari 2024, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Als je vanachter de Shell pomp komt, recht over steekt en rechts paralel langs de A50 blijft rijden kom je op een leuk stukje single trek. Aan het einde van dit stukje ga je een heuveltje af en beland je bij dat lage tunneltje onder spoor Arnhem-Ede door. Daar kan je de route Doorwerth op pakken. Of voor het spoor tunneltje links ri. Papendal - Oosterbeek.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

klaast schreef:Dat kan korter. Ik denk dat je niet meer dan 300m (extra) asfalt hoeft te doen van Oosterbeek naar Ede. Ligt natuurlijk een beetje aan waar je de verbinding pakt.
Dat kan nog korter. Als je bij Buunderkamp het spoor over gaat heb je maar ongeveer 100 meter asfalt om Ede en Renkum/Oosterbeek onverhard aan elkaar te knopen.
Maar dat is niet helemaal als zijnde verbindingsroute aangegeven.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Klopt, maar ik ging even uit van de route die Mario070 gefietst had ;-)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 19 januari 2024, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Veel plezier! :-)
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Gisteren zelf ook een poging gedaan om Ede, Apeldoorn en Oosterbeek aan elkaar te knopen. Na 90km ging het licht wel aardig uit dus Oosterbeek aangetikt, maar verder links laten liggen.

Lastigste is het stuk tussen Otterlo en Harskamp of Lunteren en Harskamp. Daar maak je toch wel wat asfalt km. Terwijl er daar voor mijn gevoel best wat onverharde / halfverharding wegen lopen. Nog eens even wat op puzzelen. Of zijn er echte locals die kunnen vertellen hoe je op dat traject asfalt vermijdt?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 19 januari 2024, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 19 januari 2024, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

klaast schreef:Gisteren zelf ook een poging gedaan om Ede, Apeldoorn en Oosterbeek aan elkaar te knopen. Na 90km ging het licht wel aardig uit dus Oosterbeek aangetikt, maar verder links laten liggen.

Lastigste is het stuk tussen Otterlo en Harskamp of Lunteren en Harskamp. Daar maak je toch wel wat asfalt km. Terwijl er daar voor mijn gevoel best wat onverharde / halfverharding wegen lopen. Nog eens even wat op puzzelen. Of zijn er echte locals die kunnen vertellen hoe je op dat traject asfalt vermijdt?
Dat valt idd niet mee. Vanuit Lunteren kun je onverhard zowiezo tot in de Valk vlakbij de mengvoeder komen maar daarna is het wel zo'n beetje klaar. Als je vanuit de Valk rechts af de Vlakseweg ri. Wekerom gaat kun net voor Wekerom linksaf de deels onverharde Willinkhuizersteeg op. Aan het einde rechts af de Westenengseweg op, Edese weg oversteken de Westenengsedijk op, die komt uit op de deels onverharde Molenweg of je kan via de Laarweg ook eerst naar Harskamp. De Willinkhuizers en de Laarwg zijn allemaal asfalt helaas.

Harskamp naar Otterlo kun je dus over de Molenweg vanuit Harskamp, die wordt onverhard en loopt paralel met de N310. Als je linksaf de onverharde Maasjessteeg op gaat kom je vlakbij de rotonde voorraan in Otterlo uit.

Op google maps kun je het wel uit dokteren allemaal.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 19 januari 2024, 00:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Jefro98 schreef:Dat valt idd niet mee. Vanuit Lunteren kun je onverhard zowiezo tot in de Valk vlakbij de mengvoeder komen maar daarna is het wel zo'n beetje klaar. Als je vanuit de Valk rechts af de Vlakseweg ri. Wekerom gaat kun net voor Wekerom linksaf de deels onverharde Willinkhuizersteeg op. Aan het einde rechts af de Westenengseweg op, Edese weg oversteken de Westenengsedijk op, die komt uit op de deels onverharde Molenweg of je kan via de Laarweg ook eerst naar Harskamp. De Willinkhuizers en de Laarwg zijn allemaal asfalt helaas.

Harskamp naar Otterlo kun je dus over de Molenweg vanuit Harskamp, die wordt onverhard en loopt paralel met de N310. Als je linksaf de onverharde Maasjessteeg op gaat kom je vlakbij de rotonde voorraan in Otterlo uit.

Op google maps kun je het wel uit dokteren allemaal.
Ik was via de Molenweg van Otterlo naar Harskamp gereden idd. Andere opties worden al gauw stukken omrijden om nog een stukje onverhard mee te pakken zo te zien. Dat schiet z'n doel dan ook een beetje voorbij ;-)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik zeg, weg met dat hele schietterrein :P
En laat de Hoge Veluwe gratis toegang zijn.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Rayb81 schreef:Ik zeg, weg met dat hele schietterrein :P
En laat de Hoge Veluwe gratis toegang zijn.
Niet weghalen dat schietterrein!
Banen erbij! :winkie:
Sneeuwmonster
Plaats reactie