MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Rayb81 schreef:Ik zeg, weg met dat hele schietterrein :P
En laat de Hoge Veluwe gratis toegang zijn.
Dat zou mooi zijn ja. Op het schiet terrein kun je wel een paar rondjes uit zetten.
In heb daar een aantal off-road ritten met de motor gereden destijds.
De toenmalige commandant was ook een off-road liefhebber en toen de lokale Der Koren off road rit niet meer mogelijk werd in de Edese en Lunterse bossen mocht deze rit op het schiet terrein van Harskamp gereden worden.
Helaas is die commandant daar niet meer en werd de rit door de nieuwe commandant gelijk afgeschaft. :((
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Rayb81 schreef:Ik zeg, weg met dat hele schietterrein :P
En laat de Hoge Veluwe gratis toegang zijn.
Hahaha. Ik ga voorlopig voor een realistischer doel: mooie nieuwe routes rond Ede en verderop op de Veluwe. Met leuke verbindingen. Dat lijkt me al heel mooi ;-)
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

BREAKING NEWS

De vergunningen zijn afgegeven voor de MTB routes van Ede en we gaan beginnen met bouwen!

We gaan van start op 11 september. Lekker snel al. Omdat er her en der nog wel wat bespreekgevalletjes zijn hebben we besloten om in ieder geval van start te gaan op grondgebied van Ede. Lekker makkelijk want daar is alles akkoord.

Update route
De route wordt ge-update. Dat betekent dat we soms gebruik maken van bestaande paden of bestaande gedeeltes van de huidige MTB route. Maar wees gerust, er komt heel veel nieuwe single track bij. Het wordt een mooie afwisseling van single track en snelle stukken. Op bepaalde plekken kan je zelfs kiezen voor snel of technisch.

De start van de bouw
We gaan beginnen op 11 september oostelijk van de Ginkelseheide, tussen het dierenpension "Hof van Ede" en de oostelijk gelegen Kruislaan.
Daar komt zo'n 1,2km nieuwe single track.
Maar we gaan niet zomaar van start. Op 5 september organiseren we een bijeenkomst ter plekke (19:00) om uit te leggen wat we gaan doen en welke hulp we daarbij kunnen gebruiken.

Mooi... zet de data in de agenda. Graag zien we jullie 5 september en daarna bij het bouwen van de nieuwe MTB routes van Ede.

Tot dan!
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Klinkt goed!
modder zuigt!
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Goed nieuws Eric.
Kom zeker even buurten op 5 september.
Wat is de exact locatie van deze bijeenkomst?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Supergoed nieuws. Van harte gefeliciteerd!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Het Rijksschietterrein is in het weekend deels open. Er liggen ook een paar Strava segmenten.

Strak langs het hek van de schietterrein lopen zandwegen. Niet heel spannend, maar wel ontspannend en onverhard.
Vanuit Veenendaal kan ik zo goed als onverhard in Lunteren komen en van daaruit weer zo goed als onverhard bij de Hartenberg. Vanaf de Hartenberg via zandpaadjes en wegen naar Harskamp lukt ook. Daarbij maak ik soms gebruik van Klompenpaden.

Voor oriëntatie op wat onverhard is, werkt Nop's Reit Wanderkarte weer heel goed. Dat is een variant van OSM voor wandelaars en ruiters waar onverhard goed is uitgelicht.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 19 januari 2024, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Nikoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 14:09

bert l. schreef:Het Rijksschietterrein is in het weekend deels open. Er liggen ook een paar Strava segmenten.

Strak langs het hek van de schietterrein lopen zandwegen. Niet heel spannend, maar wel ontspannend en onverhard.
Vanuit Veenendaal kan ik zo goed als onverhard in Lunteren komen en van daaruit weer zo goed als onverhard bij de Hartenberg. Vanaf de Hartenberg via zandpaadjes en wegen naar Harskamp lukt ook. Daarbij maak ik soms gebruik van Klompenpaden.

Voor oriëntatie op wat onverhard is, werkt Nop's Reit Wanderkarte weer heel goed. Dat is een variant van OSM voor wandelaars en ruiters waar onverhard goed is uitgelicht.

Dat is een goede tip! ik vind het ook altijd leuk om zoveel mogelijk onverhard mn duurtraining te doen in de buurt. helemaal onverhard naar Lunteren was me nog niet gelukt.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Het lijkt mij dat de nieuwe singletrack stukken in 1 richting te rijden zijn, wel zo veilig.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

‘Technische stukken en snelle stukken naast elkaar’
Wordt daarmee bedoeld zo iets als de tuin van Bouwpakket op Hoge Vuursche?
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Tijdens informatieavond is aangegeven dat het (gelukkig) 1 richting gaat worden
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jurriaan schreef:‘Technische stukken en snelle stukken naast elkaar’
Wordt daarmee bedoeld zo iets als de tuin van Bouwpakket op Hoge Vuursche?
Misschien wel sjumpie of droppie-achtige dingen als alternatief voor de snelle
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 19 januari 2024, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Misterelmo schreef:Tijdens informatieavond is aangegeven dat het (gelukkig) 1 richting gaat worden
Jammer. Maar ben gerust: Ik ga daar niet toch tegen de richting in rijden want is te ver van huis.
Die ene keer dat ik die route misschien zal rijden is die nieuw genoeg om gewoon volgens de bepijling te doen.
Als ik in de buurt zou wonen en zou zo'n route en behoorlijk aantal keren hebben gedaan dan begint dat rijden van steeds hetzelfde traject me de keel uit te hangen en zou ik dan zeker voor de afwisseling de route een keer tegen richting in rijden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie