MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mooie routes voor de crosser dus :)

Zou een zeer mooie uitbreiding zijn tussen de routes die er al liggen.
Jammer van de weinig hoogteverschillen maar die kun je op de aangrenzende routes wel halen.

Wellicht is het misschien vanuit Rhenen nog aan te rijden, maar dan zit je alweer op 30km retour door stedelijk gebied.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Rayb81 schreef:Mooie routes voor de crosser dus :)

Zou een zeer mooie uitbreiding zijn tussen de routes die er al liggen.
Jammer van de weinig hoogteverschillen maar die kun je op de aangrenzende routes wel halen.

Wellicht is het misschien vanuit Rhenen nog aan te rijden, maar dan zit je alweer op 30km retour door stedelijk gebied.
Aanrijden kan grotendeels onverhard via de route Amerongen. Slaperdijk, Kooiweg, Schalm, Liniedijk en dan de zandwegen/schelpenpaden tussen Ederveen en Lunteren. Niet spannend, maar wel landelijk en rustig.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Rayb81 schreef:Mooie routes voor de crosser dus :)

Zou een zeer mooie uitbreiding zijn tussen de routes die er al liggen.
Jammer van de weinig hoogteverschillen maar die kun je op de aangrenzende routes wel halen.

Wellicht is het misschien vanuit Rhenen nog aan te rijden, maar dan zit je alweer op 30km retour door stedelijk gebied.
Volgens Patrick wordt er ook gewerkt aan verbindingen op de Veluwe om er een groot netwerk van te maken. 'Binnenkort' dus wellicht niet meer zoeken naar leuke wegen van route A naar B, maar gewoon de bordjes volgen ;-)
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Op Facebook (MTB Zuid Veluwe) kan je ook het een en ander teruglezen. Maar we zijn terughoudend in de informatieverstrekking tot de bezwaarprocedure voorbij is.
Route mag hier gedeeld worden. Geen probleem. Die is binnen afzienbare tijd publiekelijk openbaar en ter inzage.

De lussen zijn qua kilometers bij benadering:
Ede 38km
Otterlo 14km
Lunteren 32km

Start aanleg zal in september 2018 aanvangen en ruim een jaar doorlooptijd vergen voordat de gehele route klaar is. Maar tijdens de aanleg worden er natuurlijk steeds meer stukken vrij gegeven.
Ongeveer 35km wordt nieuwe singletrack. Als je rekent dat je een week doet over 1km singel track, dan kan je al snel uitrekenen dat we minimaal 35 weken nodig hebben. Daarbij komen nog de andere werkzaamheden, het stilleggen van de werkzaamheden tijdens broedseizoen, een vorstperiode e.d. Dan zit je al gauw op ruim een jaar doorlooptijd.

En het ligt ook nog aan de hulp die we krijgen van de vrijwilligers. Hoe meer hoe beter. Aanmelden kan altijd door een pb te sturen of mail naar eric(at)elevenzeros.nl
Eleven Zeros
The Trail Company
The Pump Factory
Routenetwerken Twente
Routebureau Veluwe
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q Morgenochtend vroeg in Ede starten....vanavond nog even wat voorbereidingen ivm het stuk van Apeldoorn naar de route Ede.....het is mij tot nu nog niet gelukt om deze twee aan elkaar te koppelen afgelopen keer in Lunteren terecht gekomen (leuk gereden) maar uiteindelijk op de n304 terecht gekomen :( morgen voor de 5e keer en hopelijk gaat het dit keer lukken :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Hoe wil je ongeveer rijden (qua verbinding?)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

klaast schreef:Hoe wil je ongeveer rijden (qua verbinding?)
Van de route Adoorn na stuk Radio Kootwijk (dan rij ik richting n304, op dit stuk zou ik iets van een route moeten vinden/maken om door naar de route Ede te kunnen rijden) en dan de route Ede op te pakken....en het lukt mij maar niet :roll: om deze twee aan elkaar te krijgen :( :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

De route Apeldoorn loopt na Radio Kootwijk naar de N304/Hoenderloo. Als je vanaf daar gaat zoeken heb je een probleem want aan de ene kant van de weg ligt de Hoge Veluwe en aan de andere kant militair terrein. Om dat te omzeilen zou je vanaf Hoog Buurlo richting Harskamp moeten rijden. Dat kan in ieder geval via fietspaden (knooppunten 19, 71, 25 globaal). Waarschijnlijk ook via bospaden, maar zo bekend ben ik daar niet. Vervolgens van Harskamp via Wekerom richting Ede en dan bij de Valouwe de route oppikken. Voor dat laatste deel ben je het bos wel uit, dus aangewezen op gewone wegen.

Alternatief is vanaf Harskamp via de Molenweg richting Otterlo, daar de route Otterlo oppikken en dan doorsteken naar de route Ede. Ik denk dat dat minder verharde wegen oplevert.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Het was zeker geen makkie......maar ik heb Ede aan Oosterbeek en op de terugweg van uit Apeldoorn de aansluiting kunnen maken....11 uur :D onderweg geweest en nu rest nog alles wat zo een beetje op je pad kan tegen komen zien onthouden :D ....geen route peilen, tussen de brandnetels, geparkeerde auto's voor de paaltjes :roll: :lol: ....en dan uiteindelijk steeds meer asfalt er tussen uit zien te halen... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Mario070 schreef:Het was zeker geen makkie......maar ik heb Ede aan Oosterbeek en op de terugweg van uit Apeldoorn de aansluiting kunnen maken....11 uur :D onderweg geweest en nu rest nog alles wat zo een beetje op je pad kan tegen komen zien onthouden :D ....geen route peilen, tussen de brandnetels, geparkeerde auto's voor de paaltjes :roll: :lol: ....en dan uiteindelijk steeds meer asfalt er tussen uit zien te halen... :-D :-q
11 uur? :o Wow, benieuwd wat je allemaal gedaan hebt. Strava-linkje?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik heb nog geen strava....alleen de theorie in prakijk brengen was iets lastiger dan ik had gedacht... :D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
rebelede
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 22:04
Mijn mountainbike: centurion backfire 29er

Mario070 schreef:Ik heb nog geen strava....alleen de theorie in prakijk brengen was iets lastiger dan ik had gedacht... :D :-q

nou van mijn een dikke kudo :-q
gang is niet remmen!!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik ben ook wel benieuwd :D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Rayb81 schreef:Zouden er gekken zijn die de HELE Heuvelrug pakken en dan ook nog de halve Veluwe doen?

Ik denk dat je zo richting de 300km gaat :P

Persoonlijk ben ik er na een km of 110 wel klaar mee ;)
Over een goede week kun je alvast een leuk opwarmertje rijden....https://www.bikeshop.nl/nieuws/enduhrance-2018
Maar omdat ik niet héél erg goed ben met alle in's en out's van een forum :roll: :( ..., op P14 staat de planning en zelf was ik zojuist verbaast :D omdat het niet aan het huiswerk heeft gelegen :-D ....de verbinding tussen Ede en Oosterbeek is 4km N224 tussen Oosterbeek en Rheden is 7,5km N311 en Rheden en Adoorn is de korste 2,5 km naar de Woeste Hoeve en de langste 12km van Adoorn N304 terug naar Ede rechtsaf tegen de klok in..., dus 26 km asfalt op een kleine 150km route's aan elkaar te rijden en nu hebben ook deze route's zelf ook nogal wat asfalt, maar dat hoort helaas bij de route's :( en het hier en daar uitzoeken van de route's en zaterdag ook nog 2x Bhoek en 1x Zmeer ook 60km bij elkaar gereden... :-D vandaar dat het hier iets rustiger aan heb gereden.... :D :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Mario070 schreef:zaterdag ook nog 2x Bhoek en 1x Zmeer ook 60km bij elkaar gereden... :-D vandaar dat het hier iets rustiger aan heb gereden.... :D :-D :-q
Pff... lekker fanatiek bezig!
de verbinding tussen Ede en Oosterbeek is 4km N224
Dat kan korter. Ik denk dat je niet meer dan 300m (extra) asfalt hoeft te doen van Oosterbeek naar Ede. Ligt natuurlijk een beetje aan waar je de verbinding pakt.
Plaats reactie