Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: MTB Route Ede
BerichtGeplaatst: wo 8 november 2017, 23:26 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Scott Genius 710+
Bericht in de Edese Post vandaag:

https://www.edesepost.nl/nieuws/algemeen/284727/mtb-route-van-80-kilometer-in-de-maak-

Mountainbikers kunnen straks mountainbiken op een gloednieuwe MTB-route in de gemeente Ede. Een route met drie lussen, één bij Ede, één bij Lunteren en één bij Otterlo. De echte fanatiekeling kan er voor kiezen om ze aangesloten te rijden, want de lussen worden onderling met elkaar verbonden. De totale lengte: ongeveer tachtig kilometer.

Ede - De mountainbike route in Ede is toe aan een flinke opfrisbeurt. Dat vinden niet alleen de mountainbikers, maar ook de gemeente Ede. De huidige route is niet meer van deze tijd en bevat veel verharde wegen. Bovendien loopt de MTB-route over wandel- en ruiterpaden wat irritaties geeft bij alle doelgroepen. Daarom heeft de gemeente Ede de hulp ingeroepen van Patrick Jansen om nieuwe MTB-routes te ontwerpen.

"Patrick bouwt duurzame mountainbike routes in nauwe samenwerking met grondeigenaren, gemeente en mountainbikers", vertelt Eric Kuijt, coördinator van MTB Zuid Veluwe. "We zijn op een haar na rond met alle grondeigenaren waar de nieuwe route overheen gaat lopen. Men is druk bezig met de natuurtoets. De route wordt in opdracht van de gemeente aangelegd door Patrick Jansen. Voor de aanleg en het onderhoud zijn veel vrijwilligers nodig. Daar speelt de community MTB Zuid Veluwe een rol in."

De route bestaat dus uit drie lussen die een gezamenlijke lengte van tachtig kilometer bedragen. Worden er hoogteverschillen aangebracht? "We maken gebruik van natuurlijke hoogteverschillen. Er worden geen kuilen of bruggetjes gemaakt. Er komen wel veel singletracks in de route. Dat maakt het parcours uitdagend.

Het idee is om de route te ontsluiten naar de routes van de Utrechtse Heuvelrug en richting Renkum. Dat maakt van Ede een uitstekende uitvalsbasis. Voor de MTB route in Ede is geen vignet of vergunning nodig. Naar verwachting wordt in november of december gestart met de aanleg van de route. De route wordt in delen opgeleverd en is ongeveer over anderhalf jaar klaar."

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 9 november 2017, 19:54 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: een blauwe
https://www.rijnpost.nl/nieuws/algemeen/284727/mtb-route-van-80-kilometer-in-de-maak-
Bijna dezelfde URL en hetzelfde verhaal ook in het HAH-blad van Veenendaal.

Via de Slaperdijk en de een stukje van de Grebbelinie plus wat zandwegen kunnen we een mooie verbinding maken tussen de Route Amerongen en de Route Lunteren. #Zinan

link: FB informatiepagina
link: FB vrijwilligerspagina
link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: vr 10 november 2017, 10:15 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: 2017 Specialized Camber Expert 29
Planning medio 2019 gereed ... Ik ga alvast wat leuke campings opzoeken voor de zomer van 2019 :winkie:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 november 2017, 10:19 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9
Het klinkt allemaal erg goed. Eindelijk ook eens een wat langere route in Nederland i.p.v. die minibaantjes van nog geen 20km.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 november 2017, 14:07 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem
awinkel schreef:
Het klinkt allemaal erg goed. Eindelijk ook eens een wat langere route in Nederland i.p.v. die minibaantjes van nog geen 20km.
Dan rijd je ze toch gewoon meerdere keren achter elkaar? Twee keer Leersum + Hoge Ginkel + Amerongen is goed voor ruim 80 kilometer :winkie:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 november 2017, 14:47 
Extreme Biker
Extreme Biker
Dat is dus exact wat ik doe. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 november 2017, 18:34 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
bert l. schreef:
https://www.rijnpost.nl/nieuws/algemeen/284727/mtb-route-van-80-kilometer-in-de-maak-

Via de Slaperdijk en de een stukje van de Grebbelinie plus wat zandwegen kunnen we een mooie verbinding maken tussen de Route Amerongen en de Route Lunteren. #Zinan

Dat zou mooi zijn. Ede / Lunteren, Renkum / Ossterbeek, Posbank en Apeledoorn zijn al met elkaar te verbinden. Kun je straks een supermarathon van honderden km vrijwel geheel onverhard fietsen als de UHR daar ook nog bij komt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 november 2017, 21:24 
Pro Biker
Pro Biker
Biker67 schreef:
bert l. schreef:

Dat zou mooi zijn. Ede / Lunteren, Renkum / Ossterbeek, Posbank en Apeledoorn zijn al met elkaar te verbinden. Kun je straks een supermarathon van honderden km vrijwel geheel onverhard fietsen als de UHR daar ook nog bij komt.

Dit is het :-D vanaf Apeldoorn helemaal in de rondte :-q zo zat ik voor m'n zelf te kijken, het enige waar ik mee zit is v/a de route Apeldoorn waar je de n304 links op moet daar naar rechts en dat is bijna 12 km naar Roekel om de route Ede op te pakken en met alle andere aansluitingen is het nu max. 5 km tussen de route's.
Ik doe het ff uit m'n hoofd...., de route's 150+ km en de fietspaden 25+ km dus ruim 175 km deze hierboven genoemde route's aan elkaar te rijden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 november 2017, 23:43 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Biker67 schreef:
bert l. schreef:

Misschien zijn er wel 10 fietsers die dit als een meerwaarde ervaren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 november 2017, 00:04 
Extreme Biker
Extreme Biker
Ik denk dat je je vergist...
Dit is een enorme meerwaarde die door heel veel fietsers gewaardeerd zal worden.
Niet iedereen is na een uurtje mountainbiken er wel weer klaar mee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 november 2017, 00:21 
Pro Biker
Pro Biker
Nope 1 uurtje is een test ritje.... :-D :-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 november 2017, 00:38 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Tsjibiti:

Het wordt iig een prachtig netwerk van routes zo. Natuurlijk zullen er weinig zijn die alles in een keer aan elkaar knopen maar de mogelijkheid is al mooi. Qua zwaarte is het wellicht voor jou beter om per keer 1 route te doen :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 november 2017, 01:19 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 Tuned en S-Works Cactus
Zouden er gekken zijn die de HELE Heuvelrug pakken en dan ook nog de halve Veluwe doen?

Ik denk dat je zo richting de 300km gaat :P

Persoonlijk ben ik er na een km of 110 wel klaar mee ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 november 2017, 01:35 
Extreme Biker
Extreme Biker
Ik voorzie een nieuw evenement... ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 november 2017, 01:57 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: '93 Batavus Buster
awinkel schreef:
Ik denk dat je je vergist...
Dit is een enorme meerwaarde die door heel veel fietsers gewaardeerd zal worden.
Niet iedereen is na een uurtje mountainbiken er wel weer klaar mee.

Waar zit die enorme meerwaarde dan precies in?
- in meer kilometers?
- in een sterk gedifferentieerd karakter van de routes (al dan niet ingegeven door terrein/ondergrond),
- een zeer duidelijke differentiatie in moeilijkheidsgraad...?

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | Stokpaardjes A. B. C. D. | La Thuile |

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende