Opinie nieuwe routes Deurne / Vlierden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

QriZ schreef: Een hele tijd geleden Liessel proberen te rijden, maar vrij snel na het Industrieterrein liet de wegwijzering te wensen over; weet iemand of dit inmiddels hersteld is? Dan kan ik die er ook bij 'lussen' ;-)
http://app.strava.com/segments/6436718

Ik zit te denken waar jij de weg bent kwijt geraakt ??
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Ik kan me vaag herinneren dat ik via een verbindingsroute via een industrieterrein de bossen gestuurd werd, maar dat is al een hele tijd geleden; ik zal hem binnenkort nog eens volgen; bedankt voor je info!
Gaat het nu weer over het fietsen?
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Schijnbaar zijn er nieuwe stukken in zowel Deurne en Vlierden gekomen .

Ik heb alleen Deurne 2 bemerkt ;

1 ) De start bij de wandelroutestart . Die loopt over het brede pad en gaat dan links over een nieuw stukje.

2) Achter na de nieuwe singletrack , daar waar je op de kruising RA ging en daarna na 10 mtr LA , ga je nu niet LA maar RD en en een stukje verder LA om weer op de oude route te komen . Doordat iemand op dat oude met kleine gootjes zijn arm gebroken heeft door zo'n gootje vol water .

Bij het nieuwe begin , of wel het einde staan 2 pijlen verwarrend als je niet weet dat de routebegin is veranderd . Ze worden , als het goed is , vanmiddag veranderd en verplaatst .De rechterpijl wordt verzet en de andere verdraaid .

Ik had het er over met 1 persoon en wilde de recht al proberen te verplaatsen , hij zou het doorgeven aan iemand van de club . Hij was net een minuut weg of er kwam een groep van 6 rijders aan die prompt de oude route inreed . Ik waarschuwde ze en wees ze op de veranderde situatie , daar kwam iemand anders van de onderhoudende club voorbij , die heb ik later op deze pijlen gewezen en hij vertelde mij dat hij ze in de middag ging herplaatsen en veranderen.

Bij punt 2 heb ik nog mijn bedenkingen als het een keer echt nat wordt , want ik herinner me van jaren geleden dat dat stuk wel een goed onder water heeft gestaan.
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Gisteren Oostappen, Vlierden, Zandbos en Liessel aangedaan; bij thuiskomst 80 kilometer op te teller. Was flink druk in het bos. Zandbos een compleet 'klasje' van jonge mtb-ertjes, verder nog een grote club uit Helmond. Bij het laatste mooie singletrack van Vlierden viel er voor me nog iemand flink, maar gelukkig geen schade aan persoon en materiaal. Overall redelijk wat klapzand weer :-) Merkte dat bij de grote weg wanneer je de oversteek maakt om de route van Vlierden te beginnen de zaak flink versperd is; wellicht om motorrijders wat te belemmeren daar? Het blijven in ieder geval erg mooie routes zo dicht bij huis.
Gaat het nu weer over het fietsen?
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

QriZ schreef:Merkte dat bij de grote weg wanneer je de oversteek maakt om de route van Vlierden te beginnen de zaak flink versperd is; wellicht om motorrijders wat te belemmeren daar? Het blijven in ieder geval erg mooie routes zo dicht bij huis.
Je bedoelt , als je van het viaduct ( vanaf Oostappen ) afkomt en links naar beneden wilt rijden . Die is al een hele tijd vol gelegd met takken.
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

@Whocares: Ja precies dat stuk bedoel ik.
Gaat het nu weer over het fietsen?
maRIOOL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Cannondale 29 Scalpel 2

Deurne en Vlierden zijn idd beetje gewijzigd. Routes zijn er beter op geworden.
Ben benieuwd wat de nieuwe tijden op Strava gaan worden!
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Gisteren mijn vaste rondje Oostappen-Vlierden-Deurne-Liessel gereden met het superlekkere weer; het blijven leuke technische routes. Wat me opviel was dat er in Liessel weer een nieuw stuk singletrack is aangelegd? Het moet nog een beetje ingereden worden maar wat is het genieten daar!
Gaat het nu weer over het fietsen?
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

QriZ schreef:Gisteren mijn vaste rondje Oostappen-Vlierden-Deurne-Liessel gereden met het superlekkere weer; het blijven leuke technische routes. Wat me opviel was dat er in Liessel weer een nieuw stuk singletrack is aangelegd? Het moet nog een beetje ingereden worden maar wat is het genieten daar!
Ik heb vandaag 2 , voor mij , nieuwe stukken gezien .

http://www.strava.com/activities/227032204 Stuk 1 tussen 8 en 8,7 ( http://www.strava.com/activities/227032 ... 5362917957 ) en stuk 2 tussen 13,9 en 14,4 km ( http://www.strava.com/activities/227032 ... 5364046613 ) en het stuk langs het veld hebben ze ook bewerkt ( zeg maar geschraapt , of het een verbetereing is ??? )
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Klopt @Whocares; richting het eind van de route ontdekte ik ook een nieuw stukje singletrack afgelopen zondag. En precies wat je zegt; dat stuk langs het veld kon je echt snel nemen eerst, maar nu vind ik het ook minder. Voor mij persoonlijk zijn oostappen, vlierden, liessel en deurne de mooiste in mijn omgeving. lierop en someren fiets ik eigenlijk nauwelijks.
Gaat het nu weer over het fietsen?
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Vooral de aanvullingen tegen het einde vind ik een verbetering. Veel beter dan dat saaie brede rechte pad :-q
Sowieso leuk dat de route af en toe wordt aangepast. Anders wordt t ook saai als je er vaker komt, toch?
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Vandaag Oostappen en Vlierden gefietst, maar wat een drek zeg :-) ook jammer dat motorcrossers de route ook weten te vinden (Vlierden) :-(
Gaat het nu weer over het fietsen?
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

QriZ schreef:Vandaag Oostappen en Vlierden gefietst, maar wat een drek zeg :-) ook jammer dat motorcrossers de route ook weten te vinden (Vlierden) :-(
Dat was ook in Liessel het geval , althans zaterdag.
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Zal denk ik vooral door de hagel/smeltwater zijn gekomen. Gisteren ook weer veel gevallen en deze week voorspellen ze ook nog genoeg; wel jammer ben niet zo'n drekfietster maar blijf er ook niet voor thuis; dan maar meer poetsen ;-)
Gaat het nu weer over het fietsen?
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Weet iemand wat er vanochtend (08-03-2015) in het Zandbos Deurne te doen was? Ik had Oostappen, Vlierden en Helmond gefietst en heb toen Zandbos gedaan; delen afgezet met Rabobank linten rondom 'de Bult' en grote delen van de route had toeschouwers? Ook behoorlijk wat mtb-ers op de been daar met nummers. Ik kan er op internet en dit forum niet veel over vinden?

Nog even gestopt want er was iemand flink gevallen tegen het eind van de route; zag er niet best uit, maar er werd al druk gebeld met de organisatie dus ik kon niet veel extra's doen..

EDIT: het was; http://www.av-lgd.nl/article/187/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaat het nu weer over het fietsen?
Plaats reactie