Opinie nieuwe routes Deurne / Vlierden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

willy666 schreef:is al gebeurd :winkie: :winkie:
26m26s

Nog voor verbetering vatbaar hoor .

Ik deed hem gisteren in verkenningsmode , 29m56s , als onderdeel van een rondje Deurne / Vlierden / Ommel / Liessel / Asten ( Dennendijkse Bossen ) op mijn Giant Anthem X 29'er 2

http://app.strava.com/rides/13004047

Deurne : Van mij hadden ze meer plaatsen kunnen aanpakken . Na het bankje is het eigenlijk een puinhoop van sporen , omdat ieder een ander spoor zoekt , door het water , dat veelal blijft staan ( modder ) . Bij de 1e vernieuwing bovenaan is al een loszand dropje ontstaan waar je dan naar links en omlaag moet ( kinderen , beginners ) Nieuwe singletracks zijn er eigenlijk geen , het zijn oude weinig gebruikte tracks opnieuw gebruikt . Ik ken ze al zeker 10-15 jaar. Kort voor het einde mis ik eigenlijk ook een pijltje , er loopt dan een spoor naar rechts ( verwarrend als je de route niet kent ).

Vlierden : 3 veranderingen . De 1e is draaien en keren en die moet je enkele keren gedaan hebben . Maar ik vond het jammer dat ze hem zo ingepland hebben . Ik vond altijd het leuk om daar rechtdoor te rijden . Het vele male veranderde stuk , al 10-15 jaar bekend , is er nu ingepland :-q . De andere , na het loszand wasbord even verderop was ook al lang bekend , wel opletten op het einde voor de paaltjes bij de afslag naar rechts . Bovendien zijn er op enkele plaatsen boompjes verdwenen .
it ain't what you do it's the way that you do it
Martijn2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 13 februari 2012, 16:25

whocares schreef: Deurne : Van mij hadden ze meer plaatsen kunnen aanpakken . Na het bankje is het eigenlijk een puinhoop van sporen , omdat ieder een ander spoor zoekt , door het water , dat veelal blijft staan ( modder )
Je neemt ook de verkeerde route in het begin :P je moet niet meer voor het bankje naar rechts, maar na het bankje naar links. :-q
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Martijn2 schreef:
whocares schreef: Deurne : Van mij hadden ze meer plaatsen kunnen aanpakken . Na het bankje is het eigenlijk een puinhoop van sporen , omdat ieder een ander spoor zoekt , door het water , dat veelal blijft staan ( modder )
Je neemt ook de verkeerde route in het begin :P je moet niet meer voor het bankje naar rechts, maar na het bankje naar links. :-q
Of is het voor het bankje links links :winkie:
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Ik zag het vanmorgen , dus vandaag een keer de nieuwe versie :

http://app.strava.com/segments/1729247

24m 52s

Een tijd die nog stukken sneller kan .

Maar ik snap dan het laatste pijltje niet . Die staat naar rechts en als je ergens anders de route oppakt ga je op dat punt verkeerd .
Laatst gewijzigd door whocares op vr 13 juli 2012, 09:01, 2 keer totaal gewijzigd.
it ain't what you do it's the way that you do it
willy666
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: di 14 februari 2012, 12:26
Mijn mountainbike: Trek Full Stache 8

absoluut, maar het is allemaal wat wennen, hoe het nu is, maar er wordt aan gewerkt ?
we gaan eerst lekker 2 weken niks doen, en een paar kilootjes aankomen [ denk ik zo ] , zodat we na de vakantie er weer lekker tegenaan kennnen knallen

gr willy
HOPE DOET LEVEN!!!
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

willy666 schreef:absoluut, maar het is allemaal wat wennen, hoe het nu is, maar er wordt aan gewerkt ?
we gaan eerst lekker 2 weken niks doen, en een paar kilootjes aankomen [ denk ik zo ] , zodat we na de vakantie er weer lekker tegenaan kennnen knallen

gr willy
Ik denk dat met de vakanties in aantocht er weinig , zeg niks , aangedaan wordt Ws moeten de fietsers er zelf voor zorgen dat de route aangereden wordt.

Gisteren lagen er plassen , nu waren de meeste al weer weg.
it ain't what you do it's the way that you do it
Martijn2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 13 februari 2012, 16:25

whocares schreef:Ik zag het vanmorgen , dus vandaag een keer de nieuwe versie :

http://app.strava.com/segments/1729247

24m 49s

Een tijd die nog stukken sneller kan .

Maar ik snap dan niet het laatste pijltje . Die staat naar rechts en als je ergens anders de route pakt ga je op dat punt verkeerd .
Zo, dat is een stuk rapper :-q Benieuwd wat de tijd is als de condities goed zijn.

Dat laatste pijltje is gewoon de weg naar huis :wink: Inderdaad wel lullig als je halverwege begint en de route rond wilt rijden.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Ik zag dat men in het bos bij Walsberg ook wat nieuwe paden heeft getrokken . Er staan geen pijlen , wel kleine paaltjes , in de grond . Nadeel is wel dat men bezig is met een gasleiding ( onder de zandweg , die er was ) dwars door het bos , dus is het fietsen met hindernissen aldaar .
it ain't what you do it's the way that you do it
Martijn2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 13 februari 2012, 16:25

whocares schreef:Ik zag dat men in het bos bij Walsberg ook wat nieuwe paden heeft getrokken . Er staan geen pijlen , wel kleine paaltjes , in de grond . Nadeel is wel dat men bezig is met een gasleiding ( onder de zandweg , die er was ) dwars door het bos , dus is het fietsen met hindernissen aldaar .
Bedoel je daar waar je vanaf de langstraat linksaf dat brede zandpad ingaat? Ik heb daar wel eens vaker mountainbikers uit zien komen, maar ik wist niet dat daar echt een route liep, is dat een beetje de moeite? (behalve de obstakels dan).

Ik zat net trouwens even je Strava profiel te bekijken, maar goeiendag wat maak jij een kilometers :o Werkloos ofzo? :P

Gisteren nog een keer Zandbos gedaan, maar dat was niet zo'n succes, volgende keer zwembandjes mee denk ik :winkie:
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

whocares schreef:Ik zag het vanmorgen , dus vandaag een keer de nieuwe versie :

http://app.strava.com/segments/1729247

24m 52s

Een tijd die nog stukken sneller kan .

Maar ik snap dan het laatste pijltje niet . Die staat naar rechts en als je ergens anders de route oppakt ga je op dat punt verkeerd .
Hoe krijg ik nu jullie track gedownload zodat ik die kan volgen en weer kan uploaden? Of hoe werkt dat?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
RobD_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 19:28

Gisteren ook een tocht gemaakt door Ommel, Vlierden en Deurne.
Het nieuwe stuk in Vlierden waarbij je de scherpen bochten hebt met klimmen en dalen ging bij mij stukken beter (één keer de voet aan de grond gezet) dan de keer daarvoor; zo'n 2 maanden geleden waarbij ik het hele stuk liep haha.
Deurne was de eerste keer sinds de vernieuwing, best een verbetering waarbij ze goed gebruikt hebben gemaakt van de bulten die aanwezig zijn, meer klimmen en dalen dus! Helaas alleen in het begin...

Na de rit had ik er al 50 km op zitten, gemiddeld 21 km/h.
Team Charity Bikers
Duchenne Heroes 2013
Een gezond kind heeft 1000 wensen, een ziek kind maar één!!!
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

whocares schreef:Ik zag het vanmorgen , dus vandaag een keer de nieuwe versie :

http://app.strava.com/segments/1729247

24m 52s

Een tijd die nog stukken sneller kan .

Maar ik snap dan het laatste pijltje niet . Die staat naar rechts en als je ergens anders de route oppakt ga je op dat punt verkeerd .
byorka schreef:Hoe krijg ik nu jullie track gedownload zodat ik die kan volgen en weer kan uploaden? Of hoe werkt dat?
Activity Searche aanklikken , vul wat zoekgegevens in of mogelijk aan en druk op search en je krijgt als het goed gaat een hoop ritten die binnen dat gevraagde kader vallen . Klik de gewenst activiteit aan : http://app.strava.com/rides/13092015 . Als het goed is vind je onder Actions via het V een 6 tal opties waaronder ook export GPX . Je kunt die file dan opslaan en kopieëren naar je GPS'er .
it ain't what you do it's the way that you do it
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Martijn2 schreef:
Bedoel je daar waar je vanaf de langstraat linksaf dat brede zandpad ingaat? Ik heb daar wel eens vaker mountainbikers uit zien komen, maar ik wist niet dat daar echt een route liep, is dat een beetje de moeite? (behalve de obstakels dan).

Ik zat net trouwens even je Strava profiel te bekijken, maar goeiendag wat maak jij een kilometers :o Werkloos ofzo? :P

Gisteren nog een keer Zandbos gedaan, maar dat was niet zo'n succes, volgende keer zwembandjes mee denk ik :winkie:
Niet werkeloos ( vast contract ) , vrijgezel en weekends / 's avonds veel tijd en momenteel vakantie .

Of de route daar begint ?? Maar je kunt hem daar oppikken . Alleen vanwege het werk aan de gasleiding aldaar ( en op vele andere plekken ) is het lastig om linkse en rechtse deel lekker aan elkaar te rijden ( dikke buizen op het zandpad )

Paden ( +/- 0,8 mtr breed ) zijn getrokken , verbonden met de oude route die er loopt en sporen die zijn ontstaan door een toertocht die door het bos liep .

In gedraai bovenaan de rit zit een gedeelte wat ik vond , niet alles . Het is in het rechter gedeelte van waar ze de gasleiding aan leggen zijn . Links ben ik niet geweest .

De oude vaste route is niet alleen in het bos aldaar maar liep ook door het gebied erom heen . Niet echt uitdagend , het bestaat uit zandpaden en asfalt en een stukje door een klein stukje bos . De route is/was +/- 20 km lang .
it ain't what you do it's the way that you do it
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

whocares schreef: Activity Searche aanklikken , vul wat zoekgegevens in of mogelijk aan en druk op search en je krijgt als het goed gaat een hoop ritten die binnen dat gevraagde kader vallen . Klik de gewenst activiteit aan : http://app.strava.com/rides/13092015 . Als het goed is vind je onder Actions via het V een 6 tal opties waaronder ook export GPX . Je kunt die file dan opslaan en kopieëren naar je GPS'er .
Mmm,


Bij actions komt bij mij alleen maar "flag" tevoorschijn. Verder kan ik nergens iets vinden dat ik iets kan downloaden
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

byorka schreef:
whocares schreef: Activity Searche aanklikken , vul wat zoekgegevens in of mogelijk aan en druk op search en je krijgt als het goed gaat een hoop ritten die binnen dat gevraagde kader vallen . Klik de gewenst activiteit aan : http://app.strava.com/rides/13092015 . Als het goed is vind je onder Actions via het V een 6 tal opties waaronder ook export GPX . Je kunt die file dan opslaan en kopieëren naar je GPS'er .
Mmm,


Bij actions komt bij mij alleen maar "flag" tevoorschijn. Verder kan ik nergens iets vinden dat ik iets kan downloaden
Ws moet je een account aanmaken op Strava.com om iets meer te kunnen ???? Het is gratis .
it ain't what you do it's the way that you do it
Plaats reactie