Nieuwe MTBroute Veendam?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Voor zover ik heb gezien ontbreekt de paal (pijl) op het rechte stuk waar je links af moet slaan op de lange leegte.
Vorige week stond hij al achterste voren en zondag was hij helemaal weg.

Persoonlijk sla ik die noordlus toch over, net als de zuidlus. Maar voor de mensen die onbekend zijn op deze route, fiets rechtdoor langs de lange leegte (provinciale weg) en pak de fiets-oversteekplaats en ga hier rechtsaf en je bent weer op de route :wink:
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Ik verwacht dat er in de komende weken een uitgebreide video documentatie komt over de route in Veendam (borgerswold).
Dat alles zal dan te bewonderen zijn bij MTBroutes.nl
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

hotbiker schreef:Ik verwacht dat er in de komende weken een uitgebreide video documentatie komt over de route in Veendam (borgerswold).
Dat alles zal dan te bewonderen zijn bij MTBroutes.nl
Helaas laat dit alles nog even op zich wachten.
Ook wil ik mensen even waarschuwen die hier niet bekend zijn dat er op verschillende plekken de pijlen en ook de palen ontbreken door vandalen. Je kunt de route dus makkelijk kwijt raken en dan is de lol er snel vanaf. :wink:
seriousIIa
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 1 september 2008, 20:20
Mijn mountainbike: Specialized Demo 8 ; Specialized Stumpjumper

Afgelopen zondag voor het eerst de route gereden, op sommige stukken errug modderig maar inderdaad wel verrassend veel hoogteverschilletjes en her en der behoorlijk technisch. De moeite waard dus om vaker heen te gaan!
Roboer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 21:48
Contacteer:

Ik vraag me af of je hier ook in het donker met verlichting mag fietsen?
Iemand hier die daar antwoord op kan geven?
trustebiel
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: ma 1 augustus 2005, 23:49

m
Laatst gewijzigd door trustebiel op di 9 juli 2013, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Vandaag heb ik voor het eerst deze route gereden. Eerst dik 10 km over asfalt er heen (over de vlakte tegen de wind in).
De route is verrassend leuk. Veel singletrack en een stuk of klimmetjes die niet onder doen voor Sleen, hoewel in Sleen de route mooier over de bultjes heen gaat. Door al het blad was de route niet zo gemakkelijk te volgen en de route is matig gepijld. Vaak was voor een splitsing geen pijl te zien en zag je pas op de T-splitsing verderop ergens een pijl. En wel vaker stond de pijl na de bocht of na de afslag. Volgens mij is het gelukt de hele route te fietsen op de bordjes, dus het is te doen, maar de eerste keer haalt het zoeken wel de snelheid er behoorlijk uit.
Toch een leuke route. Ik ga 'm nog wel 's doen en dan zal het vinden van de route al een stuk gemakkelijker gaan.
Roboer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 21:48
Contacteer:

Iemand die weet hoe de route erbij ligt i.v.m. de storm, liggen er ook bomen op de route?
Gebruikersavatar
Cruoninga
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:46

Wat een weelde vandaag! Door de vorst alle modder in één klap weg, door de sneeuw een extra dimensie. Zowel landschappelijk als qua techniek.
Windsurfer1979
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 3 september 2014, 23:24
Mijn mountainbike: Trek feul ex 8

Nog nieuws over deze track?
trek feul ex 8
Gebruikersavatar
Cruoninga
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:46

Las op mtbroutes.nl dat ze eindelijk de bewegwijzering gaan fixen. Goed nieuws! Nu nog even die vuilstort erbij trekken en je hebt 'n topparkoers.
Windsurfer1979
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 3 september 2014, 23:24
Mijn mountainbike: Trek feul ex 8

wordt tijd dat er wat leuks bij komt, zoiets als sleen of als vlaardingen.
trek feul ex 8
Plaats reactie