MTB route Zuidlaren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Gisteren deze route gefietst, vier rondjes. Voor mij de eerste keer op mijn ATB-fiets. En ik vond het erg leuk! De hele route is trouwens weer boomvrij, op die ene boom na in het begin van het traject, maar daar kun je gemakkelijk om heen. Ik ga daar vaker terugkomen. De route vind ik heel goed onderhouden.
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Leuke route met de kombochtjes, met een lekkere flow te fietsen.
Mist wat wat klimmetjes.
One life, ride it!
Gebruikersavatar
Cruoninga
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:46

Is er al nieuws omtrent de uitbreiding, wanneer kunnen we deze verwachten?
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Vandaag de route 3x gereden.
Wel een leuk trainingsrondje.
Heb toch wel met een smile rond gereden.
Bocht na bocht na bocht na bocht.
En door de kombochten ook goed om op snelheid te houden.
De grote kombocht na het stuk na de N34 is wel een uitdaging om steeds harder te nemen.

En zeker een snel rondje als het helemaal droog is.
Nu wat natte en modderige plekken door de regen en het kappen van een stuk bos.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Gebruikersavatar
Larsbiker92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 1 oktober 2012, 13:09

Tot mijn blijde verbazing zag ik toen ik afgelopen vrijdag ter hoogte van Anloo in het bos aan het wandelen was, dat er een heel stuk single track ( met heuse obstakels) is doorgetrokken langs de N34. Nu had ik hier wel iets over gehoord, maar dacht dat dit ook alweer van de baan was.

Later kwam ik nog twee heren tegen die met een graafmachine bezig waren, maar die konden mij helaas nog niet vertellen wanneer het klaar zou zijn... Maar ik ga er van uit dat dat niet veel langer dan 4 a 5 week zal duren.
Jeroen1970
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 00:09

Dat zou tof zijn.. lekker dicht bij;-)
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Mooi! Binnenkort weer es die kant op.
Bjarte
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 18 april 2013, 21:50

Laatst de route weer eens gereden. Ik vind dat de route er niet helemaal mooi bij ligt. Veel gaten, waardoor de flow en snelheid (waar de route natuurlijk bekend om staat) er uit gaat. Wel mooi droog en ook zonnig vanwege de boomkap.

Mooi om te horen dat de route nu toch echt uitgebreid gaat worden!
Bjarte
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 18 april 2013, 21:50

Om nog even terug te komen op wat ik hierboven beschreef: dit is nu totaal niet meer het geval! Hij is weer heerlijk hard en snel, gaaf!

Vandaag weer een tochie gemaakt en ik stuitte ook op het nieuwe gedeelte. Ik heb het gedeelte gereden langs de N34. Duidelijk zichtbaar dat dit is bedoeld als MTB-pad, maar volgens mij is er al een hele tijd niets meer aan gedaan. Ik heb er een segment van gemaakt op Strava, zodat hopelijk meer mensen het stuk gaan berijden en het snel een gave track wordt. Het segment is ongeveer 1km lang en bestaat vooral uit bochtenwerk. Hoe de route verder loopt is voor mij een raadsel, maar ik hoop dat er nog wat heuveltjes worden aangedaan, want dat is het grote minpunt van de Zuidlaarder route.
Gebruikersavatar
Larsbiker92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 1 oktober 2012, 13:09

Ha Bjarte,

Even opgezocht op strava, ben jij dan Emil ?
Zoals ik in mijn bericht van 10 maart al aangaf zag ik toen dat ze er mee bezig waren, toentertijd kon ik ook al niet echt een logisch rondje vinden in combi met de strubben route...

Ik las laatst dat het ''nieuwe'' deel ook al is gebruikt in een toertocht vanuit zeegse laatst, maar daar kon ik helaas niet bij zijn.
Binnenkort toch maar weer eens op onderzoek uit daaro
Bjarte
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 18 april 2013, 21:50

^^^ Dat klopt. Het zou ook een soort verbindingsstuk kunnen worden met de Anloo route? Ik vind dat het erg ver van de route verwijderd is. Op zich is er nu wel een mooi rondje te maken, over bestaande paden. Maar ik verwacht niet dat de beheerder dat gaat toelaten.
Gebruikersavatar
Larsbiker92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 1 oktober 2012, 13:09

'k heb je even een PM gestuurd!
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Als je op de facebook pagina kijkt van de FTC dobberieders, lees ik dat ze bezig zijn met verlenging van de route. Ik denk dat dat bovengenoemde stukje een onderdeel gaat worden.
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Ik heb afgelopen zaterdag deze route voor het eerst ontdekt en drie rondjes gereden. Het parcours is is supersnel en uitdagend en ik kijk er naar uit om binnenkort weer te gaan. Ik zag thuis op Strava dat er ook een segment voor het hele rondje is en ga zeker proberen die tijd wat aan te scherpen. Heb nu steeds op de rechte stukken rustig aan gefietst, maar wil nu proberen een paar keer volle bak rond te gaan.
Bjarte
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 18 april 2013, 21:50

^^^ Dat zal lastig worden. Die tijden zijn gezet op dagen dat het parcours nog sneller was dan het nu is. Maar toch succes! ;-) Als je niet bekend bent met mountainbikeroutes, dan raad ik je aan eens te kijken op http://www.mtbroutes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie