MTB route Zuidlaren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
wey76
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 14:14
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Ultimate

Er waren idd veel groepen.
Wij waren met 3 man.

Waar dat tussenstuk komt zijn ze nog niet helemaal over uit volgens mij maar duurt niet lang meer
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

Route is aangepast en nu zo goed als klaar , het stuk over de heide is vervallen en gaat nu om de heide door het bos .
Paaltjes staan nu langs de route alleen de bordjes moeten er nog op .
Hulde aan de vrijwilligers ! :-)
Morgen weer crossen .
the right to ride
wey76
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 14:14
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Ultimate

Wij gaan zondag weer :D :D
d13m
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 26 februari 2012, 21:44
Mijn mountainbike: Storck Rebel Nine G3
Contacteer:

Ik heb gisterochtend de route verkend. Ondankt dat er nog werk verricht moet worden is hetgeen er al ligt veelbelovend. Mooie smalle paadjes voor heerlijk snel bochtenwerk. Alleen na de bruggetjes was het nog erg vochtig, waardoor het tempo er wat uit ging. De bewegwijzering is nog provisorisch, maar prima te volgen.

Een mooie route voor het snellere bochtenwerk. Ga er zeker vaker heen, maar wel als het droog is.
It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.
Confucius
Vlinder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 15:14
Mijn mountainbike: Focus Fat Boy

Vanmorgen de route weer gefietst, ze waren er hard aan het werk. Er werd nog een nieuw stukje aangelegd, en er staan bordjes met een tijdelijk mtb-logo. Het is een leuke route, maar nog veel mul zand wat ingereden moet worden. Leuk deel is met al die 'scheve' bochten na elkaar. Misschien een idee om er bordjes met 'verboden voor ruiters' er bij te plaatsen, aangezien er nu weer een stuk kapot was gelopen (zondag ook al, maar minder erg)
sneeuwpop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 765
Lid geworden op: vr 17 november 2006, 01:34

Vlinder schreef:Misschien een idee om er bordjes met 'verboden voor ruiters' er bij te plaatsen, aangezien er nu weer een stuk kapot was gelopen (zondag ook al, maar minder erg)
Gewoon afschieten en frikandellen van maken ;)
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!”
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

***UPDATE***

vandaag is de "STRUBBEN ATB route " officieel geopend en in gebruik genomen.
dit 4.9 km lange singletrack is een uitdagende route door het kniphorstbos nabij schipborg en zuidlaren.


groet jelmer
the right to ride
Mountain Biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 26 november 2007, 21:57
Mijn mountainbike: Specialized Enduro Elite
Contacteer:

Hoi,

Waar is het startpunt van deze nieuwe route?
En bestaat er al een GPS track van?
Ik wil er anders wel een track van maken, maar stel deze niet beschikbaar zonder overleg met beheerder.

Groet Ab
27,5" is my middel name
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

beetje korte route , kan je hem aan overige routes knopen?
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
wey76
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 14:14
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Ultimate

@reetegoed. Het is straks de bedoeling om dit parcours te koppelen aan bestaande routes
trustebiel
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: ma 1 augustus 2005, 23:49

Gisteren gereden. Er zaten leuke stukken in, wel jammer dat het terrein waarop-ie ligt erg vlak is. Richting Anloo liggen veel meer natuurlijke heuveltjes. Het was ook erg droog, met wat meer regen en meer berijders gaat het een lekker racerondje worden, denk ik. Ohja, zelf heb ik het niet zo op overbodige kunstmatige hindernissen zoals die Northshore-brug, maar dat is smaak. Als-ie wat meer ingereden en minder mul is zal ik het rondje eens klokken! Mooi initiatief, in elk geval.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Ik heb begrepen dat die northshore is gelegd om eeuwen oude karresporen te behouden. denk echter dat die toch stuk gaan door rijders die de northshore niet willen/durven te rijden.
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

Gisteravond hebben wij vanuit Assen 2 rondjes gereden. Mooie ronde. Geen GPS nodig want de route is goed aangegeven.
Jammer genoeg zag ik pas de 2e ronde toen ik er al voorbij reed dat er een rockgarden lag. Dacht eerst dat het landbouw plastic was.

Het zou helemaal top geweest zijn als er nog een leuk klimmetje inzat, maar je kunt niet alles hebben :)
In ieder geval zeker een aanwinst, keep up the good work!
trustebiel
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: ma 1 augustus 2005, 23:49

Heb even geklokt en gemeten. 4.54 kilometer, waar ik 12 minuutjes over deed. Das toch nog een stuk korter dan ik dacht. Hier mijn Garmin-specs:

http://connect.garmin.com/activity/167573965#

Dat kan wel rapper, zeker als het meer ingereden wordt. Wie durft de uitdaging aan?
stoever
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: SWorks Stumpjumper

Leuk, maar veel te kort; beetje een BMX baan.

Gauw vastknopen aan bestaande routes (alleen Anloo komt in aanmerking denk ik), want anders gaan rijders toch weer zelf improviseren. Er moeten daar toch meer paadjes zijn die niet over middeleeuwse karresporen en grafheuvels gaan ? Met name in het aangrenzende kniphorstbos moet nog wel wat uit te peilen zijn.
Some girls are bigger than others
Some girl's mothers are bigger than other girl's mothers
Plaats reactie