Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: MTB route Zuidlaren
BerichtGeplaatst: di 10 oktober 2017, 12:30 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Sensa Merano
Bokmaaa schreef:
Gisterochtend heb ik beide lusjes gedaan, qua vocht op dat moment perfect, maar dat was voor de buien van gisteravond en vannacht ;)

Inderdaad nieuwe bordjes gezien, na de grote kombocht een route splitsing waarbij zwart linksaf gaat. Dat is dan richting het dorp, en in feite gewoon een verbindingsroute?

Ben afgelopen vrijdag vanaf dit punt de bordjes gevolgd richting de bosjes bij Dennenoord. Leuke toevoeging, al kon ik het niet helemaal afmaken ivm een aflopende crank (gevolg van nog ff vooraf bracket vervangen en crank laf vastzetten :o ...)

Was overigens begonnen bij de Vledders waar ik idd ook nieuwe bordjes ontdekte, was er een poosje niet geweest. Met de route mis je wat mij betreft wel de mooiste delen van de paden rond de plassen, je kunt er eindeloos breien maar goed. De route raakte ik op de vlakte bij Zeegse overigens snel weer kwijt. Kan aan mij gelegen hebben maar wellicht ontbreekt er nog een deel van de bewegwijzering. Verder was het natuurlijk 2 dagen na de storm dus op veel plekken takken en bomen over paden. Weggesleept wat kon maar benieuwd of er het weekend iemand met een kettingzaag op pad geweest is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 16 oktober 2017, 09:31 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek Fuel - KTM Racecross
De route is fantastisch qua vocht op het moment, alleen op het eerste stukje na de bruggetjes is het wat nat, voor de rest droog maar niet mul :-q

Op de nieuwe lus liggen er drie bomen over het pad. De eerste twee zijn mijn bunnyhop skills niet toereikend voor en moest ik er af, de laatste kom je met een bescheiden sprong wel overheen.

Verder was het gisteren SUPER druk, ik heb de parkeerplaats niet eerder helemaal vol gezien. Verder totaal geen problemen met andere bosgebruikers gehad overigens, af en toe een verdwaalde wandelaar op het pad, maar met remmen en vriendelijke groeten redt zich dat meer dan ok :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 17 oktober 2017, 08:57 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
maartenderuiter schreef:
Bokmaaa schreef:
Gisterochtend heb ik beide lusjes gedaan, qua vocht op dat moment perfect, maar dat was voor de buien van gisteravond en vannacht ;)

Inderdaad nieuwe bordjes gezien, na de grote kombocht een route splitsing waarbij zwart linksaf gaat. Dat is dan richting het dorp, en in feite gewoon een verbindingsroute?

Ben afgelopen vrijdag vanaf dit punt de bordjes gevolgd richting de bosjes bij Dennenoord. Leuke toevoeging, al kon ik het niet helemaal afmaken ivm een aflopende crank (gevolg van nog ff vooraf bracket vervangen en crank laf vastzetten :o ...)

Was overigens begonnen bij de Vledders waar ik idd ook nieuwe bordjes ontdekte, was er een poosje niet geweest. Met de route mis je wat mij betreft wel de mooiste delen van de paden rond de plassen, je kunt er eindeloos breien maar goed. De route raakte ik op de vlakte bij Zeegse overigens snel weer kwijt. Kan aan mij gelegen hebben maar wellicht ontbreekt er nog een deel van de bewegwijzering. Verder was het natuurlijk 2 dagen na de storm dus op veel plekken takken en bomen over paden. Weggesleept wat kon maar benieuwd of er het weekend iemand met een kettingzaag op pad geweest is.

Gisteren heb ik in de regio gefietst, met iemand die er wat bekender is dan ik. We kwamen inderdaad veel routeborden tegen, hoewel we ze niet allemaal even strak hebben gevolgd. Zoals je zegt, de route slaat een paar leuke paadjes over. Verder niets dan hulde, voor mensen zoals ik die niet al te bekend zijn in het gebied zijn meer routes meer dan welkom!

Oh, en de "oude" route ligt er perfect bij, een paar PR's gereden op de kleine stukjes die we hebben meegepakt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 26 oktober 2017, 17:47 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: daar rij ik op
maartenderuiter schreef:
Bokmaaa schreef:

Dat je bij Zeegse de route kwijtraakte is logisch , de vergunning voor de route over Zeegse is opgeschort dus nog niet af :(
rond de vledders zijn toch de leuke stukken mijns inziens gelukkig wel in de route gekomen ( en zijn we blij dat we er uberhaupt een route hebben mogen leggen ).
verder is de onderhoudsploeg weer goed bezig geweest , bomen verwijdert , paden verbreedt en verbetert en bulten en speeltjes geplaatst. :-q :-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 oktober 2017, 09:10 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Goed bezig! Is het nieuwe deel rond de Vledders nu wel een rondje, of een stuk route van A naar B?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 oktober 2017, 16:47 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: daar rij ik op
hij eindigt helaas nog op het pad naar zeegse

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 oktober 2017, 16:57 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: cannondale 29'er trail s1
Vandaag over deze route gefietst, stopte inderdaad bij de Zeegserduinen. Maar daar fiets ik gewoon een rondje. Wat is de bedoeling van deze route, wordt deze een losse route of wordt deze aangesloten op die bestaande route bij de Strubben?

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11