MTB route Zuidlaren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

Vorig is zijn de Dobberieders uit Zuidlaren begonnen met de aanleg van een MTB route bij Zuidlaren.
Weet iemand of de route al te rijden is? Ik kan er namelijk verder weinig over vinden.
hksmit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: do 15 juli 2010, 21:43
Mijn mountainbike: Bergwerk Faunus & Magura MB09XC
Contacteer:

Ben benieuwd, lijkt me een leuk trainingsrondje niet te ver van huis. :-q
Mvg Harm
wey76
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 14:14
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Ultimate

Als het goed is zijn ze met de laatste fase bezig
maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

Dockie schreef:Vorig is zijn de Dobberieders uit Zuidlaren begonnen met de aanleg van een MTB route bij Zuidlaren.
Weet iemand of de route al te rijden is? Ik kan er namelijk verder weinig over vinden.

Dan bedoel je die bij Schipborg neem ik aan? Op de site van de Dobberieders staan wat foto's van harde werkers :-q en zie ook dit topic en dan vooral de tip van Sneeuwpop. Op basis van het kaartje ben ik een paar weken geleden even op zoek geweest en heb ik inderdaad het stuk langs de N34 gereden. Was nog niet af, maar zag er zeker lekker uit! Komende weekend maar weer eens kijken hoe het er bij ligt.
Kleinejohn1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 13 januari 2012, 21:27
Mijn mountainbike: Cube Acid 2010

Beste Maarten aan komend weekend gaan wij ook weer in schipborg fietsen op zondag tegen de klok van negen uur willen wij fietsen dus bij deze al je zin hebt mag je tegen negen uur wel bij ons langs komen aan de berkenweg 77 dan vertrekken we vanaf dat punt
wey76
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 14:14
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Ultimate

Hey Kleinejohn1. Het word 10.00:)
maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

Bedankt voor het aanbod, had ik het eerder gelezen dan had ik me gemeld! Ga nu met een dobbeireder die kant op, maar ik zal uitkijken naar een Cube Acid uit 2010 :-q
wey76
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 14:14
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Ultimate

maartenderuiter schreef:Bedankt voor het aanbod, had ik het eerder gelezen dan had ik me gemeld! Ga nu met een dobbeireder die kant op, maar ik zal uitkijken naar een Cube Acid uit 2010 :-q
Hey maarten hoelaat gaan jullie dan.
Wij hebben tijd verschoven naar 10.00. Kleinejohn is mijn broertje :-D
Kleinejohn1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 13 januari 2012, 21:27
Mijn mountainbike: Cube Acid 2010

maartenderuiter schreef:Bedankt voor het aanbod, had ik het eerder gelezen dan had ik me gemeld! Ga nu met een dobbeireder die kant op, maar ik zal uitkijken naar een Cube Acid uit 2010 :-q


moet je kijken naar de kleuren wit/rood en naar iemand met een geel jasje valt wel op
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

maartenderuiter schreef:
Dockie schreef:Vorig is zijn de Dobberieders uit Zuidlaren begonnen met de aanleg van een MTB route bij Zuidlaren.
Weet iemand of de route al te rijden is? Ik kan er namelijk verder weinig over vinden.

Dan bedoel je die bij Schipborg neem ik aan? Op de site van de Dobberieders staan wat foto's van harde werkers :-q en zie ook dit topic en dan vooral de tip van Sneeuwpop. Op basis van het kaartje ben ik een paar weken geleden even op zoek geweest en heb ik inderdaad het stuk langs de N34 gereden. Was nog niet af, maar zag er zeker lekker uit! Komende weekend maar weer eens kijken hoe het er bij ligt.
Klopt deze route bedoelde ik, las op de site via je link nog wat meer info.

Mountainbikeroute Strubben

In het noordelijk deel van Het Strubben Kniphorstbosch is door Patrick Jansen van Tracks & Trails in nauwe samenwerking met de Fietstourclub Dobberieders een begin gemaakt met de aanleg van een mountainbikeparcours door het gebied. Het parcours van zo'n 4 kilometer door het heringerichte deel van de Strubben wordt in de toekomst aangesloten op andere moutainbikeroutes in het Drentsche Aa gebied. Naar verwachting is de route in januari 2012 klaar. Tot nu was er geen mountainbike route in het gebied. Iedereen met een moutainbike mag gebruik maken van deze (nu nog korte) route. Bij de aanleg van deze route is zorgvuldig rekening gehouden met de diverse grafheuvels en middeleeuwse karrensporen.
wey76
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 14:14
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Ultimate

Het parcours lag er gisteren heerlijk bij. :)
wey76
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 14:14
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Ultimate

Naar aller verwachting zal dit parcours in April officieel geopend worden.
Vlinder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 15:14
Mijn mountainbike: Focus Fat Boy

Het was er druk vanmorgen, op wat blubberige stukken na was hij prima te fietsen, ziet er zo goed als af uit, alleen nog geen officiële bordjes. Stukje met een aantal bruggetjes na elkaar was leuk, maar jammer genoeg was het daar ook enorm drassig.
wey76
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 14:14
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Ultimate

Vlinder schreef:Het was er druk vanmorgen, op wat blubberige stukken na was hij prima te fietsen, ziet er zo goed als af uit, alleen nog geen officiële bordjes. Stukje met een aantal bruggetjes na elkaar was leuk, maar jammer genoeg was het daar ook enorm drassig.
Het was idd druk. Misschien zijn we mekaar wel tegen gekomen.
Het parcours is dus nog niet helemaal klaar. er komt nog een tussenstuk in en als het goed is word de bewegwijzering nog beter.
Vlinder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 15:14
Mijn mountainbike: Focus Fat Boy

Zou kunnen, veel groepen gezien trouwens.
Enig idee waar dat tussenstuk komt? Ik hoop bij dat stuk over de hei, want dat was even ploeteren!
Plaats reactie