Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Peter Vlaardingen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 31 januari 2011, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon Exceed cf7

ak-77 schreef: di 27 november 2018, 00:18 Maar als er iets is dat je echt graag wilt dat mtbers lezen tijdens het fietsen zou ik het niet ergens in een bocht in een afdaling zetten, maar bovenaan de heuvel. Zeker in een polder waar de afdalingen drie seconden duren. Zelfs een fietsende goudvis is dan nog niet vergeten wat er op het bordje oo de top stond.
Goed punt.

Op zich is het te waarderen dat iemand de moeite heeft genomen om een bordje te plaatse! Deze is echter zo geplaatst dat je pas ziet wat er opstaat als je de bocht naar het bruggetje indraait. Niet zo'n fijne plek om dan links op een bordje te kijken.... Boven vlak voor de aan afdaling op een boompje zou een logischer plek zijn.
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

mensen die een bordje nodig hebben om te zien dat ze een bruggetje over moeten, kunnen we daarvoor niet bij de start al een bordje zetten: fietsers afstappen
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Jij en ik hebben dat misschien niet nodig, vergeet echter niet dat er veel beginners en huurfietsen op de route komen. Gewoon het bordje op het heuveltje voor de trappetjes plaatsen. Niemand die er verder last van heeft.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 28 juli 2023, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dit is de enige “gevaarlijke” plek op de route. 1 bordje dus. Prima! Maar dan wel op de goede plek.
Ben er al een tijdje niet geweest. Is de rode route (kuil, plassen) inmiddels opgeknapt? We gaan nu namelijk weer de natte periode in.
Bassie1404
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 5 december 2018, 09:32

Vandaag geweest, bike park lag er oké bij.. De blauwe route mag op veel plekken wel een beetje bij gewerkt worden. Heel veel stukken tegel en klinkers in en op de paden. Je rijdt er zo je banden op lek of gaat erdoor op je plaat ... voor de rest is deze vrij platte route toch wel aan te raden! :-q
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Het is een hele mooie route. Nadeel is alleen de ondergrond. Vandaag weer op de UHR gefietst en dat fiets zo veel fijner. Voor BH hetzelfde verhaal, ook toffe route maar balen van de ondergrond.
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Ik rij regelmatig in Vlaardingen en Dorst/Cadettenkamp/Oosterhout. Die laatste 3 rijden ontzettend lekker, heerlijke flow en geweldige kom bochten. Maar voor het betere ‘speelwerk’ en techniek vind ik Vlaardingen en Bergschenhoek leuker. Hier moet je best hard werken om snel die platte bochten door te komen en gaat het niet vanzelf. Best spannend om wat te glijden in de bochten en die stenen mis te houden.

Nu woon ik redelijk in het midden tussen Oosterhout en Vlaardingen / Bergschenhoek en afhankelijk van hoe ik wil rijden (snel en flow of meer technisch) kan ik dus altijd kiezen. En die keuze veranderd nog al eens als de fiets al achter op de auto staat :bier:
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Hele stukken met tegels en klinkers in de paden? dan heb je zeker de route niet gevolgd. Hier en daar inderdaad een steen die wat uitsteekt, maar voorbij de grens of zelfs in limburg is ieder pad ongeveer geplaveid met stenen, vlgns mij hoort dat bij het mountainbiken. Als je alleen over zand wilt rijden dan moet je inderdaad naar de UHR of bv Schoorl. Bedenk wel dat een ondergrond van zand helemaal niet haalbaar is in Vlaardingen. Vorige week in Oostvoorne geweest waar ze in het Geuzenbos geprobeerd hebben met ladingen zand een stabiel parcours in de modder te maken, dat is m.i. zonde van het werk geweest want het is weer een modderboel. Met de beperkte mogelijkheden (ondergrond en hoogteverschillen) heeft Vld een heel leuk parcours met een flow die je bijna nergens vindt. Bergschenhoek heeft veel meer hoogte maar veel minder flow. Op de UHR heeft vooral Amerongen mooie afdalingen met flow erin. Mocht iemand een dergelijk bos vinden in Vlaardingen dan kunnen we daar ook zo'n parcours maken. Tot slot ben je natuurlijk altijd welkom op de klusdagen om het beter te maken, in jouw geval de stenen eruit te halen.
BPD
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 19 september 2013, 07:32

Vandaag ook weer eens een rondje gereden en de hoeveelheid stenen is redelijk onveranderd. Het zijn er nog steeds heel wat bij de Mouse Trap en verder nauwelijks/niet. Ik heb er in al die jaren nog nooit lek op gereden, dus niks aan de hand. Het lag er prima bij. :-D
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

bluebiker schreef: zo 30 december 2018, 22:56 (...) Bedenk wel dat een ondergrond van zand helemaal niet haalbaar is in Vlaardingen. Vorige week in Oostvoorne geweest waar ze in het Geuzenbos geprobeerd hebben met ladingen zand een stabiel parcours in de modder te maken, dat is m.i. zonde van het werk geweest want het is weer een modderboel. Met de beperkte mogelijkheden (ondergrond en hoogteverschillen) heeft Vld een heel leuk parcours met een flow die je bijna nergens vindt. Bergschenhoek heeft veel meer hoogte maar veel minder flow. (...)
Je hebt helemaal gelijk hoor. Ook absoluut geen kritiek. Fantastisch baantje, erg fijn om in de buurt te hebben liggen. Al zag ik dat ik er dit jaar niet gefietst hebt :roll:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bluebiker schreef: zo 30 december 2018, 22:56 Hele stukken met tegels en klinkers in de paden? dan heb je zeker de route niet gevolgd.
Wie zegt dat?
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Bassie1404 stukje hierboven
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nu zie ik ‘t ja. Dat valt idd wel mee, al ligt oa de mouse trap er verrot slecht bij. Dat was een paar jaar terug ondenkbaar. De kuil in het bikepark is ook al een jaar een waterput. Geen kritiek verder, ik kom er maar een paar keer per jaar (rij meestal UHR, idd veel betere ondergrond) maar het valt me wel op. Onderhoud was ooit veel beter.
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

De kuil in het bikepark is een half jaar geleden aangepakt en sinds dien geen water meer gezien op die plaats
Plaats reactie