Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

bikepark is nu toch droog, probleem opgelost.

zonder gekheid, er zijn inderdaad plannen voor. Uiteraard moet hier budget voor zijn. Er moet ook een toegang gemaakt worden voor hulpdiensten. Als er dan toch een kraan is kan er wellicht gelijk wat groot werk verricht worden. Ik zou er niet op rekenen dat er op korte termijn iets gaat gebeuren, al weet je het nooit. Voor het reguliere onderhoud is nog even niets gepland omdat het gehele parcours veel te hard is om te graven. Moet er eerst een tijdje regen komen, soms heb je dat in de herfst..
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 28 juli 2023, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

We maken allemaal op z`n tijd wel eens een schuiver, toch? Ik wel iig :bier:
Een ongeluk zit in een klein hoekje en daar hoef je echt niet gek voor te doen. Maar goed, dat weten we ergens allemaal en daarom is het ook een zg risicosport.

Als we alles volplempen met vangrails, kussen, netten en meer van die nadat het kalf verdronken is, zero-injury en safety first maatregelen, is de lol er dan ook niet heel snel af?*

*Dat is een rethorische vraag, antwoord is niet vereist :wink:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Klopt zeker wat jullie zeggen, ik bedoelde mijn post ook niet zo dat ik ervoor pleitte zegmaar. Vraag me enkel af of er misschien een keer een instantie ofzo gaat zeuren dat het veilliger moet.

Vallen hoort er nou eenmaal bij :winkie:
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Weet iemand hoe het met de gewonde biker gaat?

Het ziet er naar uit dat de materiaalcontainer binnenkort niet meer beschikbaar is, weet iemand misschien een veilige opslagplek in de buurt die ook op zondag toegankelijk is?
Gebruikersavatar
Sensor
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 1 januari 2015, 13:58

Vanmorgen een telefoon gevonden, afgegeven bij mtb verhuur.
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Vandaag zijn er door de onderhoudsploeg langs het parcours palen geplaatst, deze palen hebben een witte kop en een nummer. Eigenlijk zijn ze vaak niet eens te zien vanaf het parcours. De palen zijn geplaatst om het eenvoudiger te maken om de repack (gemalen puin) depots aan te geven die we gebruiken voor onderhoud. Zo weet de chauffeur precies waar hij moet storten. De bergen liggen dan niet in de weg en het kruien kan tot een minimum beperkt worden.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Vandaag nog in de broekpolder geweest, en dat was echt wel een feest ondanks de regen.

Regen bleef wel een beetje in de sporen staan maar dat mocht de pret niet drukken, de laatste keer dat ik en namelijk reed (paar jaar geleden) was de bovenlaag nog heel los.

Wat mij wel opviel was dat ik toch twee tot driemaal in de verwarring kwam welk spoor te volgen, kon aan mijzelf liggen maar ik miste af en toe een paaltje op plekken waar meerdere paden samen kwamen. ( af en toe lijkt een wandelpad net een mtb spoor)

Technische gedeelten zijn tof, kwam er helaas wel achter dat balanceren niet mijn sterkste punt was met een mooie salto tot gevolg.

Mannen van de onderhoudsploeg, mijn complimenten. :-q
Just do Ti, or did i die?
misa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 20:30
Mijn mountainbike: canyon neuron

zag bij het beruchte bruggetje een lint en iets met een tekst dit maak het juist gevaarlijk want als je het wilt lezen terwijl je een haakse bocht moet nemen niet zo slim :~ :~
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Dan rij je daar te hard. 1e rondje rustig aan en alle tijd om alles te lezen, alle veranderingen in je opnemen, spieren opwarmen, bandenspanning aanpassen op status ondergrond.
Kan je 2e rondje volle bak en hoef je niet meer te lezen :winkie:
misa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 20:30
Mijn mountainbike: canyon neuron

[quote=Rembrandt post_id=2357988 time=1542361341 user_id=22976]
Dan rij je daar te hard. 1e rondje rustig aan en alle tijd om alles te lezen, alle veranderingen in je opnemen, spieren opwarmen, bandenspanning aanpassen op status ondergrond.
Kan je 2e rondje volle bak en hoef je niet meer te lezen :winkie:
[/quote]
bijdehandjes gegeten.????? :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 28 juli 2023, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wel eerst langs ‘t bikepark natuurlijk. Ik pak meestal 2x blauw, en dan nog een aantal rondjes rood.
Hoe is daar momenteel eigenlijk de staat van de kuil? Ik las in het voorjaar iets over een grote aanpak?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Er is een groot verschil tussen voluit gaan, een ronde aftasten en zo langzaam gaan dat je de tekst op een papiertje langs de trail kunt lezen :roll:

Daarnaast rijd de een zijn aftast rondje wat harder dan de ander natuurlijk..
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Opwarmen doe ik wel op het asfalt op weg naar het parcours. Lezen doe ik thuis in bed.
Maar als er iets is dat je echt graag wilt dat mtbers lezen tijdens het fietsen zou ik het niet ergens in een bocht in een afdaling zetten, maar bovenaan de heuvel. Zeker in een polder waar de afdalingen drie seconden duren. Zelfs een fietsende goudvis is dan nog niet vergeten wat er op het bordje oo de top stond.
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie