Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
HermanH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 10 oktober 2013, 14:48
Mijn mountainbike: Haibike Edition Plus 7.50
Contacteer:

Gisteravond even een snel rondje gedaan en de track ligt er prachtig bij. Had hier al gelezen dat er flink gemaaid was en inderdaad overal aan beide kanten een meter ruimte. Dus dat werd een mooi tempo rondje op m'n nieuwe bike, kon ik m eindelijk eens echt goed de sporen geven. Dank aan het maaiteam die dit mogelijk heeft gemaakt. :-q
Going to the run
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Top
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Goed nieuws! :-q Zondagmiddag maar weer eens een paar rondjes knallen.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Nou super hoor gelijk op 14 segmenten een pr gereden
Top baan :-q :-q
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Dat klinkt goed! Eens kijken of ik zondag eens die kant op ga.
Masterjeff
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 9 juni 2015, 09:53

Parcours ligt er nu top bij! Jammer dat het 's-avonds eerder donker wordt.
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Tijd om de LED lampen er weer bij te pakken dan :)
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Goed id!!
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

https://www.facebook.com/claudio.cabaca ... 4159530116" onclick="window.open(this.href);return false;

Had waarschijnlijk ook die laatste hindernis geplaatst...
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Zie ook: https://m.facebook.com/mountainbikeparc ... aardingen/" onclick="window.open(this.href);return false;
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Ik heb het gelezen op zijn FB pagina, beetje vreemd als je denkt dat jij degene bent die bepaald wat er wel en niet gebeurd op het parcours. Zo heb ik in het bikepark noord een boomstam en stenen weggehaald die naast de norhshore lagen. Als je onverhoops zijwaards van de hindernis af moet ter hoogte hiervan ga je zeker over je stuur, ook is het natuurlijk niet de bedoeling om bestaande hindernissen af te breken om zo iets voor je zelf te bouwen. Ik weet dat ik een paar dagen terug over de ingegraven boomstam een stuk milder was, maar daar was niks voor gesloopt en die 10 cm hobbel was ook niet zo'n probleem. Later las ik dat iemand anders de aarde ertegen had gelegd.
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

bluebiker schreef:Ik heb het gelezen op zijn FB pagina, beetje vreemd als je denkt dat jij degene bent die bepaald wat er wel en niet gebeurd op het parcours. Zo heb ik in het bikepark noord een boomstam en stenen weggehaald die naast de norhshore lagen. Als je onverhoops zijwaards van de hindernis af moet ter hoogte hiervan ga je zeker over je stuur, ook is het natuurlijk niet de bedoeling om bestaande hindernissen af te breken om zo iets voor je zelf te bouwen. Ik weet dat ik een paar dagen terug over de ingegraven boomstam een stuk milder was, maar daar was niks voor gesloopt en die 10 cm hobbel was ook niet zo'n probleem. Later las ik dat iemand anders de aarde ertegen had gelegd.
goede reactie op z´n facebook. Bijzondere man, tijdens de laatste onderhoudsdag kwam ie ook behoorlijk hard voorbij rijden. Denkt idd dat t zijn polder is. En die hobbel was... zonder aarde idd heel wat meer als 10 cm.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bonzaiking schreef:Nou super hoor gelijk op 14 segmenten een pr gereden
Top baan :-q :-q
Kan je wel zeggen ja. Vanmiddag 2x blauw en 2x rood gereden. 1e rondjes 100%, 2e op 90% uitrijden. Op beide 2 vette PR's geknalt: 27:43 om 4:05.
Op tempo is 't zo'n gaaf baantje. Zitten amper herstelstukken in, dus je rijdt constant op je limiet. Al blijft zo'n uitrijrondje incl TTF's ook lekker hoor.

Kudos voor de onderhoudsploeg. Onkruid is zo goed als weg langs de gehele track. :-q
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

het is beslist niet de bedoeling om een soort van hetze tegen iemand (die ik niet eens ken) te beginnen. Maar we moeten met z'n allen wel wat regeltjes respecteren, dus geen obstakels over het pad en van de bestaande ttf's afblijven. Verder wil ik deze persoon graag uitnodigen op een onderhoudsdag, kunnen we wellicht wat ideeen uitwisselen. De boom die bij het uitgaan van bikepark noord over het pad ligt moet daar of weggehaald of zo aangepast dat je eroverheen kunt rollen zonder je voorbladen om te vouwen.
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

In navolging van de Onderhoudsgroep van de Utrechtse heuvelrug willen wij jullie verzoeken het parcours de komende dagen even links te laten liggen.

Zelfs met een fatsoenlijk afwateringssysteem is er een bepaalde hoeveelheid water die het parcours kan hebben voordat de toplaag verzadigd raakt en er in een paar dagen tijd behoorlijke slijtage kan ontstaan. Met het prachtige herfstweer van vandaag (rond de 50mm regen in totaal...) is dit punt inmiddels wel bereikt.

We beseffen dat het parcours een gebruiksvoorwerp is maar nu massaal gaan fietsen betekent een buitenproportionele belasting: tegenover een paar uur fietsplezier staat dat het parcours er tot de volgende onderhoudsdag op zijn zachtst gezegd slecht bij zal liggen.

Vandaar het verzoek jullie mede-bikers, de vrijwilligers en je fiets een plezier te doen en het parcours dit weekend te mijden.

Voor wie nog niet bekend is met het idee van trailrespect als afsluiter nog een leuk artikel waar de achtergrond mooi uitgelegd wordt:

cobblescycling.com/2017/02/11/trailrespect.

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

De Onderhoudscommissie.
Plaats reactie