Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BPD
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 19 september 2013, 07:32

misa schreef:oooooooh ik ben dus zeker niet de enige die daar een schuiver heeft gemaakt
voorwiel komt even los einde bruggetje en als je dan de bocht instuurt gaat het fout,voorwiel glijd weg!!
maarja je ben gelijk weer scherp daarna. :lol:
Zou dat het dan zijn geweest...? Mijn banden zaten vol modder, zoals ik al eerder zei, maar eigenlijk weet ik niet zo goed wat er gebeurde. Het ging nogal snel. Niks ergs bij mij deze keer. Wat schaafwondjes op de rechterkant en een pijnlijke schouder links. Ik vermoed omdat mijn stuur hard omklapte terwijl ik hem nog vast had. Kan niks anders verzinnen...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Banden vol modder, is mij overkomen op 't bruggetje bij Black Hills Forest, waar je na een kleine hairpin naar links een scherpe bocht naar rechts maakt vlak voor 't bruggetje.
Vol op m'n snufferd, fiets in de greppel. Gelukkig was 't daar niet zo diep als 't bruggetje bij de Rollercoaster, daar vallen is trouwens echt levensgevaarlijk.
Ik neem sindsdien de bruggetjes niet meer op de limiet, stuur recht en vooral geen gekke manoevres. Kippengaas zou idd wel wat veiliger zijn.

Zag zaterdag trouwens gasten bovenlangs rijden bij zowel de cakewalk als de rollercoaser. Stravacheaters?
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Giant-E schreef: Zag zaterdag trouwens gasten bovenlangs rijden bij zowel de cakewalk als de rollercoaser. Stravacheaters?
Of misschien vinden ze de klimmetjes te zwaar en de afdalinkjes te link (dan zijn het beginners)
Ik vind de cakewalk en de rollercoaster juist de gaafste stukken van het parcours :P :-q
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Ja, er zit echt een hele goede flow in die stukken.
2019 Nukeproof Scout
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Laatste stuk is ook wel gaaf hoor. Vooral die eerste drop na 't modelvliegveld. Heerlijk! :-q

Baan wordt steeds leuker, ook omdat je 'm gewoon vaak rijdt en dus de linke stukken herkent. Tijdig schakelen ook voor die paar kleine venijnige klimmetjes.
Broekse bergen, weer een prima toevoeging. Zo is er op de route nog wel meer ruimte om de baan in de toekomst uit te breiden.

Rode route blijft ook leuk, maar ik blijf even weg van die North shore's. Over gevaarlijk vallen gesproken, pfff...
BPD
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 19 september 2013, 07:32

Giant-E schreef:Rode route blijft ook leuk, maar ik blijf even weg van die North shore's. Over gevaarlijk vallen gesproken, pfff...
Check, op de qualifier: bijna out, zwaar gekneusde vingers, diepe wonden. Iets te overmoedig, het was al vaak goed gegaan.
Was in maart. Sindsdien doe ik alle north shores niet meer. Zeker niet als ik alleen ben.
Maar de Cakewalk en Rollercoaster overslaan...? No way! 8)
Gebruikersavatar
Onderhoudscommissie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 09:41

Beste Broekpolder Bikers,


Hierbij willen wij, als onderhoudscommissie, jullie er gaarne op attent maken dat er een Vrijwilligersdag is op Zaterdag 01 November en Zondag 02 November.

Waarbij opgemerkt dient te worden dat de Zondag-optie er in principe is, voor de mensen die Zaterdag absoluut niet kunnen maar toch graag hun “steentje (lees REPAC) bij willen dragen!

Het onderhoud wat we als “eerste” willen aanpakken zijn de “afgekavelde” stukken tussen paal 14, 15 en 16. Bij de meeste van jullie ook wel bekend als de “Op en Neer” en de “Rollercoaster”.

Verzamelpunt: De parkeerplaats bij paal 16 , dit is het einde van de rollercoaster, en ook volgens de kaart een startpunt voor de route. (Dus komende van de A20, als je de Boekpolder in rijdt, naar Links, voorbij de Voetbal verenigingen en voorbij de Hockeyclub Pollux na ongeveer 150 mtr aan je rechterhand)

Tijd: Van 09.00 – 13.30 (Zaterdag en Zondag)

Graag zouden we van jullie het volgende willen weten en/of vragen:

1/ Je aan te melden via het E-mail adres : Onderhoudscommissiebroekpolder@gmail.com
2/ Aan te geven voor welke dag ( beide mag ook!!) Zaterdag of Zondag.
3/ Werkhandschoenen te dragen
3/ Als het kan minimaal een eigen schep/hark mee te nemen.
4/ Of je een Kruiwagen hebt


Verder zouden we jullie willen vragen “indien dit nog ergens nutteloos in een schuurtje staat” :
- Grijze afvoerpijp circa rond 100 mm, minimaal 1,5 mtr . (De door GZH (Beheerder) geleverde pijp is helaas verdwenen)




En natuurlijk zijn verdere suggestie van jullie kant van harte welkom!

Wij hopen dat jullie erbij kunnen zijn en dat het weer ons een beetje goed gezind is.

Alvast bedankt,

En hopelijk tot 01 en/of 02 November

Het onderhoudsteam
Officiële account van de onderhoudscommissie. Voor vragen, klachten, suggesties of wat dan ook mbt het parcours: onderhoudscommissiebroekpolder@gmail.com
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

aangemeld voor zaterdag!
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Ik ook!
2019 Nukeproof Scout
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zaterdagochtend is altijd lastig voor mij, sportende kinderen. Zondag sowiezo altijd al propvol hier thuis.
Wie weet de volgende keer, ik wil als vaste gebruiker absoluut mijn verantwoordelijkheid niet ontlopen.

Waar ik jullie wel mee kan helpen is die pvc buis. Ik ben installateur, vandaar.
Kan zo een paar meter, evt met bochten zo meenemen van de zaak, geen probleem.
Als ik as zondag evt gaan biken kan ik 'm wel ergens dumpen, zeggen jullie maar waar.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Top initiatief, ben zaterdag ook present :-q
Gebruikersavatar
Onderhoudscommissie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 09:41

Giant-E schreef:Zaterdagochtend is altijd lastig voor mij, sportende kinderen. Zondag sowiezo altijd al propvol hier thuis.
Wie weet de volgende keer, ik wil als vaste gebruiker absoluut mijn verantwoordelijkheid niet ontlopen.

Waar ik jullie wel mee kan helpen is die pvc buis. Ik ben installateur, vandaar.
Kan zo een paar meter, evt met bochten zo meenemen van de zaak, geen probleem.
Als ik as zondag evt gaan biken kan ik 'm wel ergens dumpen, zeggen jullie maar waar.
Daar zou je ons een behoorlijk plezier mee doen, met name voor afwateringskunstwerken op plekken waar het water anders niet weg kan lopen (de oplettende fietser weet wel waar we dit eerder gedaan hebben).

Zie pb..
Officiële account van de onderhoudscommissie. Voor vragen, klachten, suggesties of wat dan ook mbt het parcours: onderhoudscommissiebroekpolder@gmail.com
misa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 20:30
Mijn mountainbike: canyon neuron

heb me aangemeld voor zaterdag of zondag! :P
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

hoe zou het er komende zondag bij liggen? lijkt mij een leuke technische baan ! heeft veel geregend dus zal nu wel modder zijn, maar over een paar dagen minder? ik ken de ondergrond niet. of het water snel weg loopt of dat het er op blijft liggen.

( bij mij in zeeland in het poelbos, na 1 flinke bui, kan je er na 2 weken droogte nog diepe modder vinden :-{ )
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Ik heb gisteren overdag nog een rondje gereden en alleen de 2e helft in stukje blubberbos en een paar bochten en laatste stukje van de Broekse bergen zijn modderig. Stukje bos rustig gereden en bij Broekse bergen kon ik om de meeste plassen heen sturen, al met al viel het best mee. Verder zijn er af en toe plassen waar je makkelijk om heen kan sturen en zijn er maar incidentele plekken waar het wat glad wordt. Als je die rustig rijdt is er echt geen probleem.
Veel plezier!
2019 Nukeproof Scout
Plaats reactie