Noordhollands Duinreservaat NHD

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
HPvV
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 22 oktober 2011, 22:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp

cyclocrosser2 schreef:Moge, goedemorgen, iedereen groet elkaar en degene die niet groeten zitten achter hun maatjes helemaal stuk te gaan.


euh.. :oops: dat kan ik geweest zijn acher in een ploegej van 4 :oops:
maar ik zeg ook altijd wel "mogguhh"! :-q


ik fiets ook altijd/op de meeste zondag ochtenden daar tussen 9.30 en 11.00 ff over kruisberg en daar rond om, ook ri. w.aan zee, ook over dat pad me tover hangende boom, en meestal is het dan 10.30 uur, dan gaan we het bestraten pad op nog ff naar bakkum op en neer om het pannekoeken huisheen en weer terug naar heemskerk

met deze rijdt ik:

Afbeelding

epic 2007
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Als de modepolitie dat ziet.......een riser met bar ends....tsk tsk tsk.

dusssssssss©
DaBuzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM 4.0 Pro

:)
http://www.ghalia.nl Filigrain Lampen | Twitter @GhaliaNL | Egyptische lampen | Oosterse lampen
Ghalia Home Accessories
HPvV
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 22 oktober 2011, 22:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp

BOSS schreef:Als de modepolitie dat ziet.......een riser met bar ends....tsk tsk tsk.

dusssssssss©

:oops: bar-ends gaan er nog vanaf, maar ik wil eerst een set echte goede grips hebben :-q
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

HPvV schreef:
BOSS schreef:Als de modepolitie dat ziet.......een riser met bar ends....tsk tsk tsk.

dusssssssss©

:oops: bar-ends gaan er nog vanaf, maar ik wil eerst een set echte goede grips hebben :-q
Ergon

dusssssss©
HPvV
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 22 oktober 2011, 22:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp

van mij mag het vannacht + morgen hard gaan regenen, lekker morgen door de bagger regio kruisberg!
Jeroen1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 09:49

zanderig aan het worden maar nu wel lekker door de dicht begroede bossen. Het is nu veel leuker en heel anders dan in dewinter maanden toen alles kaal was. Het duingebied vind ik mooier dan Schoorl en als je goed de mooie techniesche single tracks en de juiste klimmetjes weet te vinden, doet het duingebied niet onder voor Schoorl, qua intensieviteit etc.

Mooi he, zoveel keuzes in de buurt, Schoorl, Duingebied, Spaarnewoude.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Vanochtend voor het eerst sinds lange tijd weer eens op zondagochtend in het Noord-Hollands duingebied gefietst. Nou weet ik dat mtb'en de laatste jaren erg populair is geworden bij 30+ers, maaare... de ANWB kan er bijna wel een filemelding van maken zo druk als het was. :o Gewoon meerdere keren in seen soort van opstopping gestaan. Was wel behoorlijk mul.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
skamoto
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 23 juni 2008, 12:24

Nu na de flinke regen weer goed begaanbaar
marcmarc
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 20 januari 2007, 21:59
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert 29"

Vanmorgen, net als alle andere zondagen, weer mooi rondje PWN op programma. Veel tegenliggers door de toertocht, waar wij niet aan deelnamen.

Ook nog in een controle gelopen, moest geen probleem zijn: heb al jaren een duinkaart. Zag het dus met alle vertrouwen tegemoet. Maar ik kreeg toch een bekeuring! Bleek ik op een pad te rijden waar het verboden was je als MTB te begeven. Het is me nooit opgevallen dat er delen zijn waar je voor 10.30 uur weer niet mag komen. We mogen al wenig daar, maar blijkt nog minder te zijn. Dacht dat we carte blanche hadden als je op een pad reed. De boete is ook nog eens buitensporig hoog: € 91,-!!!!! Zelfs als je een pas hebt.

De controleur gaf aan dat ze de komende weken intensief zouden controleren, ook i.s.m. met politie. Dus wees gewaarschuwd!

Ook haalde hij (nodeloos) fel uit naar MTB'ers in algemeen. Hij was ze helemaal zat en ze zouden er streng tegen optreden. Had juist wel idee dat dit de laatste tijd wel in harmonie ging?

Moraal van deze posting is divers: let goed op op verbodsborden. Maar ook op controleurs. Ik zal iedere volgende keer wel twee keer nadenken voordat ik braaf zijn kant oprijd en stop. Want als blijkt dat je ter goeder trouw handelend toch mis zit is dat een duur ochtendje.
R-Know
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 12 september 2011, 10:06
Mijn mountainbike: Cannondale F500, XT 1996

Facist!
Dat soort types moeten worden wegbezuinigd. :evil:
Jammer maar als MTB-er mag je heel weinig in zo'n gebied. Lopen mag je overal, vaak ook buiten de paden, als fietser mag je niet eens op de paden. Schande.
Gebruikersavatar
cyclocrosser2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 oktober 2011, 18:15
Contacteer:

Afbeelding
foto: mtb-noordwest9

Tja, het zijn kleine bordjes waar je zo overheen kijkt Marc.
Laatst gewijzigd door cyclocrosser2 op wo 5 februari 2014, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Zijn dat verbodsborden voor ATB?!

Mogen ze eerst wel eens een beter plaatje uitzoeken.
Dit plaatje is voor vele interpretaties vatbaar. Ik haal er in ieder geval geen ATB uit met die spatborden en die dude in z'n spijkerbroek...

Of mag je na dat bordje helemaal niet meer fietsen?

PWN blinkt zo te lezen niet uit in het opstellen van eenduidige regels die ook nog eens makkelijk te onthouden zijn.
Als ik dit zo lees mag je wel een blocnote meenemen voor al die regeltjes...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
marcmarc
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 20 januari 2007, 21:59
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Expert 29"

Dat schijnt het bewuste bordje te zijn. Sinds vandaag ken ik ze ;-)

Wat me gewoon tegenvalt is dat er niet iets als een waarschuwing bestaat als je ter goeder trouw handelt. Ik ben door de politie ook wel eens aangehouden, daar waar een bekeuring echt had gekund met een waarschuwing heengezonden. Zal je zeggen dat dat pas effect heeft!

Wel leuk te horen dat iedereen die harmonie zo ervaart. Zelfs die Highlanders lijken part-of-the-team te zijn!
R-Know
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 12 september 2011, 10:06
Mijn mountainbike: Cannondale F500, XT 1996

De politie is je beste vriend.
De politie wel ja.
Plaats reactie