vaste route Overloon...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Geen enkel probleem. Ruim 100 plekken museum en sportpark gecombineerd
Focus29
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 15 september 2014, 22:05

drpaul schreef:
Bowiex schreef:Op +/- 10 en 20 kan je afkorten. In de allerlaatste km's zitten nog een paar leuke stukjes maar die kan je misschien ook vooraan beginnen.

Dus vanaf museum richting Vierlingsbeek rijden en thv einde bebouwde kom rechts het bos de route oppikken. Dan kan je gerust bij 20 afkorten, je mist dan wel de bossen aan de Stevensbeekkant maar dat is mi. het minder leuke deel op de asfalt kms na dan. :lol:

De 1e 15 en de laatste 2 kms zijn verreweg het leukste.

Dank je. Kun je op een zaterdag rond een uur of 16.00-17.00uur ook gewoon bij het museum parkeren? Of beter ergens anders (te weinig plek, parkeergeld, boze buurtbewoners ivm onruststokende mtbers,,,,)?
Op zaterdag is er in principe genoeg plek om te kunnen parkeren bij het museum/voetbalveld. Ik heb nog nooit gehoord dat er buurtbewoners zijn die boos worden. Ook hoef je hier geen parkeergeld te betalen.

Mocht er nou op een of andere manier geen plek zijn op de parkeerplaats kun je het altijd nog bij de sporthal proberen die 300 meter verderop ligt (Raaijweg 15-17, 5825 AL Overloon).

In Overloon hoef je nergens parkeergeld te betalen en is er ook geen maximale parkeerduur (blauwe zone).
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Parkeergeld: omdat het ook voor het museum is, had het gekund. 1-2 euro is ook niet erg, maar 10 euro zoals bij dierentuinen, dat zou te veel zijn. Maar prima.
Boze buurtbewoners: moet altijd denken aan een stukje wat ik gelezen heb over Schoorl, dat een buurtbewoner had geklaagd dat enkele van die overlast veroorzakenden mountainbikers, voordat ze weer in te auto stappen naar huis, in de tuin van omwonenden poepen....... :lol:

Ach, denk ook dat het in Overloon er iets gemoedelijker aan toe gaat.... Zo herinner ik het me wel, ook van de bezoekjes met school aan het oorlogsmuseum.
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Het is gewoon een openbare parkeerplek. Groot genoeg zodat omwonende geen last hebben van mtb-ers.

Ik bedenk me net dat het alweer een tijd geleden is dat ik deze route gereden heb. Toch eens kijken om daar op korte termijn eens heen te gaan!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Zaterdag geweest: leuke route!! Begonnen met deel tussen Vierlingsbeekseweg en Oorlogsmuseum, onverwachts leuk met steil klim en daalwerk, dit deel dan ook 2x gereden. Het lange singletrack gedeelte van sportpark tot bij A73 en weer terug reed ook fijn, droog, wat wortels, lekker lopende bochtjes, klimmen en dalen, heerlijke flow.
Het deel op de provinciegrens was wat minder, maar wel prettig om even te herstellen (tja, mtben na grieperig te zijn geweest en nog steeds snotverkouden kost best wel energie...). Maar het singletrackgedeelte tussen kilometer 12 en 15 maakte alles weer goed, wederom erg uitdagend, goed te rijden. Alleen jammer dat er volgens mij niet zo ver voor ons (zal rond 5 uur geweest zin) een crossmotor over dit stuk was gereden, die het leuk vond de bochtjes buitenin te pakken en dan extra gas geven.. Zonde...
Kortom, een erg leuke route, die de plek in de top 20 op mtbroutes.nl zeker verdiend!!!
PijnJoh
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 23 september 2010, 17:13
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR

Ik zag zondagmorgen ook al sporen van motoren op de route op het deel vanaf de Merseloseweg. Later kwam ik ook nog een hele groep (15-20) tegen toen zij het bos uit reden. Dat was op het fiets- en onverharde pad net voordat je links weer het bos in moet richting de rondweg.

Als ik me niet vergis mogen ze op dat stuk rijden, alleen betwijfel ik of ze ook allemaal kentekenplaten hadden. Door de manier van rijden en de snelheid was het een grote stofwolk waardoor ik er weinig meer van kon zien...

Hopelijk gaat de politie weer eens actief op zoek! Al zal dat met de huidige bezetting daarvan ook niet meevallen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik denk dat dit nauwelijks tot geen prioriteit heeft Johan.
Er zal eerst weer een kalf moeten verdrinken. :roll:
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Met de lage bezetting heeft het inderdaad weinig prioriteit. Prioritering verhogen zal grotendeels liggen aan meldingen richting de politie en gemeente zodat het een zichtbaarder feit is.
Laatste jaren ligt het toezicht in het buitengebied vooral bij de terreineigenaar en deels de provincie.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Gisteren weer eens Overloon gereden. De route kan wel wat regen gebruiken denk ik ;-). Vooral in de eerste 10 km was er veel los zand, vond het ook lastig om in de flow te komen deze keer. Helaas ook weer sporen gezien van crossmotors.

Ondanks alles toch wel weer lekker gereden, was zelf voor mijn gevoel ook niet vooruit te branden. Vakantie benen? :winkie: Had gisteren de camera maar weer eens mee om een kort filmpje van de route te maken.

Bij deze de link:

https://www.youtube.com/watch?v=KYaDmqwtA8E" onclick="window.open(this.href);return false;
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ziet er op de film niet echt langzaam uit, wel mooi gefilmd met de gimbal.
Dacht dat ik de enige was met (vakantiebenen). :lol:
Focus29
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 15 september 2014, 22:05

Mooie film en die gimbal doet ook wonderen! Ja de route in Overloon zal in de zomer altijd wat los erbij liggen... met die ondergrond gebeurt dat zonder problemen :lol:

Ik heb afgelopen week een aantal stukken gesnoeid en zag inderdaad weer wat sporen van crossmotoren... Zover ik weet heeft mijn vorige actie met de quads aardig geholpen dus deze trend maar eens doorzetten op de andere stukken. Crossmotoren helemaal van de route afhouden zal lastig worden maar misschien word het zo duidelijker dat ze niet helemaal welkom zijn :-D
PascalP
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 26 november 2014, 10:21

leuke route, afgelopen tijd een aantal keren gedaan (in gedeeltes weliswaar, nog niet helemaal, ivm donker worden 's avonds).
Afgelopen week inderdaad veel zware stukken met losse zand, maar daar doe je natuurlijk weinig tegen met het droge weer de laatste tijd.

Viel me wel op dat 1 markering weg was, waar je op gegeven moment naar rechts een brede zandweg op draait met een strook asfalt aan de zijkant. Daar miste het pijltje om naar links weer verder het bos in te gaan. Nog extra een keer terug gefietst maar ook toen geen bordje gezien...
Cube LTD SL 27.5" 2015
Focus29
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 15 september 2014, 22:05

PascalP schreef:leuke route, afgelopen tijd een aantal keren gedaan (in gedeeltes weliswaar, nog niet helemaal, ivm donker worden 's avonds).
Afgelopen week inderdaad veel zware stukken met losse zand, maar daar doe je natuurlijk weinig tegen met het droge weer de laatste tijd.

Viel me wel op dat 1 markering weg was, waar je op gegeven moment naar rechts een brede zandweg op draait met een strook asfalt aan de zijkant. Daar miste het pijltje om naar links weer verder het bos in te gaan. Nog extra een keer terug gefietst maar ook toen geen bordje gezien...
Bedankt voor de Tip! Ik zal straks een gaan kijken, ik weet denk ik welk plekje je bedoeld. zal meteen een nieuw bordje erop schroeven!
PascalP
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 26 november 2014, 10:21

Focus29 schreef:
PascalP schreef:leuke route, afgelopen tijd een aantal keren gedaan (in gedeeltes weliswaar, nog niet helemaal, ivm donker worden 's avonds).
Afgelopen week inderdaad veel zware stukken met losse zand, maar daar doe je natuurlijk weinig tegen met het droge weer de laatste tijd.

Viel me wel op dat 1 markering weg was, waar je op gegeven moment naar rechts een brede zandweg op draait met een strook asfalt aan de zijkant. Daar miste het pijltje om naar links weer verder het bos in te gaan. Nog extra een keer terug gefietst maar ook toen geen bordje gezien...
Bedankt voor de Tip! Ik zal straks een gaan kijken, ik weet denk ik welk plekje je bedoeld. zal meteen een nieuw bordje erop schroeven!
Gisteravond de route weer gefietst, en er stond weer een bordje op de juiste plek :-q
Cube LTD SL 27.5" 2015
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Zondag voor het eerst deze route gereden . lag er uitstekend bij . de klimmetjes waren verassend en pittig en zeker de moeite waard. verder is het eigenlijk meer een racebaan , heel snel parcours met lange stukken om te sprinten . Na een loodzware marathon in de eifel was het dus effe fijn de beentje los rijden . nergens een plas en perfect aangegeven ! top .
Plaats reactie