vaste route Overloon...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

wolf75 schreef:
reaction 67 schreef:Is de lamp met losse accu, bedoeld om in het bos te fietsen?
Ga het aankomende week proberen dan weet je meteen of je er genoeg aan hebt.
De BT40S is volgens mij niet straatlegaal, maar ik denk dat oom agent al lang blij is dat je verlichting hebt. Ik zou hem in combinatie met een helmlamp gebruiken in het bos.
Ik heb het nagevraagd bij m.n buurman , er is geen wetgeving hoe fel je verlichting is op de fiets , je mag de lamp alleen niet op je hoofd dragen moet zijn gemonteerd op fiets of bovenlijf
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Dan ben ik altijd in overtreding geweest.
Als ik met de ATB woon/werk doe fiets ik alleen met de helmlamp.
Dan toch maar op het stuur zetten, gewaarschuwd mens telt voor 2.
Focus29
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 15 september 2014, 22:05

Gedurende langere periodes hebben quads en crossmotoren schade aangericht op onze route. Om dit te voorkomen zijn we nu een proef aan het doen om te kijken of we ze van onze route af kunnen houden. Dit doen we door de plekken waarvan we weten dat ze de route opkomen te blokkeren of dusdanig te versmallen dat het voor een quad een heel stuk lastiger word.

Afgelopen avonden ben ik het bos in geweest en heb hier en daar een obstructie kunnen plaatsen. De obstructies zijn op een dusdanige manier geplaatst zodat fietsers hier nauwelijks last van zullen hebben.

Zie de onderstaande foto's om een idee te krijgen wat ons plan is!

Afbeelding

Dit is de oude situatie, hierbij reden de quads links langs de boom op en konden ze daarna verder rijden. dit is de heuvelrug in het eerste gedeelte van de route. Bij ons beter bekend als de "vallei".

Nieuwe situatie:

Afbeelding

Afbeelding

De passage is geblokkeerd en het loopt dusdanig stijl naar beneden dat wij verwachten dat ze het hier een stuk lastiger krijgen.

Op de onderstaande foto is het wat lastiger te zien, een versmalling bergop waarbij de balken aan de linkerzijde de blokkering vormen voor de quads. Deze reden altijd via deze weg omhoog. Het begon al donker te worden dus veel hebben we niet kunnen doen :(

Afbeelding

Op de onderstaande foto reden ze onze route op.

Afbeelding

Deze passage hebben wij afgesloten d.m.v. paaltjes te plaatsen.

Nieuwe situatie:

Afbeelding

Ook zijn we druk bezig met het onderhouden van de route! zoals de route er nu bij ligt is hij goed te fietsen. We hebben nog een aantal puntjes van aandacht maar het is op het moment erg goed te rijden!
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Goed bezig! Deze route staat nog op mijn verlanglijstje mede omdat hij zo goed wordt onderhouden. Daar kunnen ze hier in de Maashorst nog wat van leren al hebben ze laatst wel wat onderhoud gepleegd (paar nieuwe blauwe stukken gemaakt en zand gestort op plaatsen waar veel water staat).
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ik hoop dat het gaat werken.
Maar weet wel dat het niet alleen cross quads zijn maar ook snelle landbouw quads voorzien van een lier.
Ze hebben sleepkabels bij zich en andere zaken om te zorgen dat ze niet vast komen te zitten, en bij pech ook weer allemaal thuis kunnen komen.
Wij zijn ook aan het brainstormen hoe we ze kunnen weren.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Ik hoop ook dat het gaat werken! Eeuwig zonde dat ze de hele baan kapot rijden waar een hoop werk ingestoken zit.
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Opgenomen beeld materiaal, telt dat of moet t een heterdaadje zijn?
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

jeroen mud 7.0 schreef:Ik heb het nagevraagd bij m.n buurman , er is geen wetgeving hoe fel je verlichting is op de fiets , je mag de lamp alleen niet op je hoofd dragen moet zijn gemonteerd op fiets of bovenlijf
Even advocaat van de duivel spelen. Zit jouw hoofd vast aan je onderlijf dan?

"bovenlijf:
het bovenlijf zelfst.naamw.Uitspraak: ['bovə(n)lɛif] Verbuigingen: boven|lijven (meerv.) deel van het lichaam boven het middel"

:lol:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jammer dat jullie tijd in versperringen moeten steken, maar jullie pakken het zeker goed aan! Ik hoop dat het helpt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

reaction 67 schreef:Ik hoop dat het gaat werken.
Maar weet wel dat het niet alleen cross quads zijn maar ook snelle landbouw quads voorzien van een lier.
Ze hebben sleepkabels bij zich en andere zaken om te zorgen dat ze niet vast komen te zitten, en bij pech ook weer allemaal thuis kunnen komen.
Wij zijn ook aan het brainstormen hoe we ze kunnen weren.
In principe gebeurt hier wat wandelaars doen om MTB-ers op wandelpaden te weren en wat hier dan weer veroordeeld wordt. MTB-routes moeten volgens velen uitdaging hebben? Wat maakt het dan uit dat er eens een Quad of ieder dergelijks overheen rijdt?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tsjibiti schreef:
reaction 67 schreef:Ik hoop dat het gaat werken.
Maar weet wel dat het niet alleen cross quads zijn maar ook snelle landbouw quads voorzien van een lier.
Ze hebben sleepkabels bij zich en andere zaken om te zorgen dat ze niet vast komen te zitten, en bij pech ook weer allemaal thuis kunnen komen.
Wij zijn ook aan het brainstormen hoe we ze kunnen weren.
In principe gebeurt hier wat wandelaars doen om MTB-ers op wandelpaden te weren en wat hier dan weer veroordeeld wordt. MTB-routes moeten volgens velen uitdaging hebben? Wat maakt het dan uit dat er eens een Quad of ieder dergelijks overheen rijdt?
Dat een quad of crossmotor meteen een diep spoor trekt. Slijtage is vele malen hoger, spoorvorming kan listige situaties opleveren en andere gedeeltes van de route worden minder aantrekkelijk omdat je opeens over een breder spoor rijdt.

En daarbij heeft iedereen zijn eigen parcoursen en zou iedereen daar respect voor moeten hebben.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Focus29
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 15 september 2014, 22:05

Tsjibiti schreef:
reaction 67 schreef:Ik hoop dat het gaat werken.
Maar weet wel dat het niet alleen cross quads zijn maar ook snelle landbouw quads voorzien van een lier.
Ze hebben sleepkabels bij zich en andere zaken om te zorgen dat ze niet vast komen te zitten, en bij pech ook weer allemaal thuis kunnen komen.
Wij zijn ook aan het brainstormen hoe we ze kunnen weren.
In principe gebeurt hier wat wandelaars doen om MTB-ers op wandelpaden te weren en wat hier dan weer veroordeeld wordt. MTB-routes moeten volgens velen uitdaging hebben? Wat maakt het dan uit dat er eens een Quad of ieder dergelijks overheen rijdt?
Ik ben het hier ook niet mee eens Tsjibiti.

Wij hebben een aantal jaar geleden deze route in overleg met de gemeente opnieuw aangelegd. Omdat onze oude route veelal over wandelpaden ging en niet interessant was mochten wij compleet nieuwe paden aanleggen.

Wij hebben een flink aantal nieuwe singletracks gemaakt en hebben ook bewust overleg gehad over het vermijden van wandelroutes. Na toestemming van de gemeente hebben wij onze route aangelegd en vrijwel alle uitgepijlde wandelroutes in de Overloonse bossen vermeden.

In mijn ogen horen quads en crossmotoren niet thuis op een mountainbike route. Met name quads richten veel schade aan. Omdat ze een slepend wiel hebben als ze hard door de bocht gaan trekt dit wiel diepe sporen en vaak trekken ze dan een bestaande kombocht kapot.

Het blijft tenslote een mountainbikeroute en geen quadcrossroute :wink:
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

qeubee rider schreef:Opgenomen beeld materiaal, telt dat of moet t een heterdaadje zijn?
Foto's, film is bewijs materiaal qeubee.
Politie ontvangt dit graag, kijk maar naar de foto's op de route van de Schaak vorig jaar.
Die mensen hebben een goed gesprek gehad.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Je kunt inderdaad een aantal "wilcameras" op takctische plaatsen ophangen, of gewoon posten en flitsen.
Ikzelf zou de paaltjes van minimaal 15cm boomstammen maken en diep de grond in met een dwarshout eraan. Dat de route buiten wandelpaden ligt rechtvaardigd dat. In principe kunnen de crossers met quads en motore ook een eigen route maken buiten wandelpaden en atbroutes........het staat hun vrij dit met de instanties te regelen.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Jep, wildcams. net als WPEE dacht ik daar ook aan. Je ziet ze op Discovery wel is voor t vangen van stropers e.d. Je hangt ze op strategische plaats(en) en tsjakka :winkie:
De meest crossers en quatters hebben een kenteken voor op de weg, kost zo'n 100 euro.
T is maar een idee.
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Plaats reactie