vaste route Overloon...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Dit is zeker een van de ideeën. Is ook al door anderen geopperd om dit te doen.
Dan spreek je inderdaad over wildregistratiecamera's, die gaan opnemen bij beweging.
En als je dan kentekens op film hebt zijn wij en de Gemeente blij, en de crossers niet.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

reaction 67 schreef:Dit is zeker een van de ideeën. Is ook al door anderen geopperd om dit te doen.
Dan spreek je inderdaad over wildregistratiecamera's, die gaan opnemen bij beweging.
En als je dan kentekens op film hebt zijn wij en de Gemeente blij, en de crossers niet.
Ik ken enkele offroad motorrijders uiteraard met een kenteken , die een heel simpel een overtrekhoesje hebben gemaakt die ze in enkele seconden over de kentekenplaat doen en bij het op de weg komen weer er af halen. Die lachen hartelijk om het idee van die registratie camera's.
Laat ze toch gewoon ook hun hobby uitoefenen. Belangrijk is niet of ze een parkoers zouden vernielen maar dat ze hun snelheid even aanpassen als ze andere , langzamere , recreanten treffen.
Dat motorrijders en quads officieel naar afgesloten circuits zijn verbannen is vergelijkbaar met het onverhard fietsen alleen maar op BMX-baantjes of afgesloten MTB-parkoersen (zoals in Nieuwkuijk) toe te staan. Dat laatste mag wat mij betreft ook zeker voor die fietsers die op een vaste MTB route menen dat je daar vol gas kan rijden alsof het een afgesloten parkoers is.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Dat laatste mag wat mij betreft ook zeker voor die fietsers die op een vaste MTB route menen dat je daar vol gas kan rijden alsof het een afgesloten parkoers is.
Zolang je daarbij rekening houdt met andere mtb'ers (en waar nodig andere gebruikers van de route) zie ik het probleem niet. Ik zie eerder gevaar in gemotoriseerd verkeer op een route die specifiek voor fietsers bedoeld is.

Verder ga je volledig voorbij aan het feit dat motorcrossers / quadgebruikers in no-time het werk van vrijwilligers (onderhoud route) kapot kunnen maken.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Enrico schreef:
Dat laatste mag wat mij betreft ook zeker voor die fietsers die op een vaste MTB route menen dat je daar vol gas kan rijden alsof het een afgesloten parkoers is.
Zolang je daarbij rekening houdt met andere mtb'ers (en waar nodig andere gebruikers van de route) zie ik het probleem niet. Ik zie eerder gevaar in gemotoriseerd verkeer op een route die specifiek voor fietsers bedoeld is.

Verder ga je volledig voorbij aan het feit dat motorcrossers / quadgebruikers in no-time het werk van vrijwilligers (onderhoud route) kapot kunnen maken.
Daar ga ik inderdaad aan voorbij omdat ik onderhoud aan MTB-routes grote onzin vind. Onverhard fietsen hoort m.i. niet op onderhouden baantjes. Onderhoud is vooral belangrijk voor verharde wegen en fietspaden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Tsjibiti schreef:Daar ga ik inderdaad aan voorbij omdat ik onderhoud aan MTB-routes grote onzin vind. Onverhard fietsen hoort m.i. niet op onderhouden baantjes. Onderhoud is vooral belangrijk voor verharde wegen en fietspaden.
Zonder onderhoud zou menigeen mtb-route ontaarden in een grote modderpoel....ik ken een forumlid die daar hyperallergisch voor is :winkie:
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Tsjibiti schreef:
Laat ze toch gewoon ook hun hobby uitoefenen. Belangrijk is niet of ze een parkoers zouden vernielen maar dat ze hun snelheid even aanpassen als ze andere , langzamere , recreanten treffen.
Dat motorrijders en quads officieel naar afgesloten circuits zijn verbannen is vergelijkbaar met het onverhard fietsen alleen maar op BMX-baantjes of afgesloten MTB-parkoersen (zoals in Nieuwkuijk) toe te staan. Dat laatste mag wat mij betreft ook zeker voor die fietsers die op een vaste MTB route menen dat je daar vol gas kan rijden alsof het een afgesloten parkoers is.



:o :o :o TSJEZUS MAN!!!
Voor de rest alles goed met jou????
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ieder zijn mening.

Ook ik ben het er niet mee eens dat MX of quads op MTB routes thuishoren. Ik kom geregeld MX-ers tegen buiten de vaste routes oa. op wandelroutes, waar ik dus strikt genomen ook niet thuishoor. Zolang ze daar rekening houden met andere gebruikers heb ik er minder moeite mee.

Ook over het onderhoud ben ik het niet eens. Dat routes best een ruig randje mogen hebben mag van mij gerust maar geen onderhoud lijdt bij intensief gebruik tot slecht rijdbare routes.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tsjibiti schreef: Laat ze toch gewoon ook hun hobby uitoefenen. Belangrijk is niet of ze een parkoers zouden vernielen maar dat ze hun snelheid even aanpassen als ze andere , langzamere , recreanten treffen.
Dat motorrijders en quads officieel naar afgesloten circuits zijn verbannen is vergelijkbaar met het onverhard fietsen alleen maar op BMX-baantjes of afgesloten MTB-parkoersen (zoals in Nieuwkuijk) toe te staan. Dat laatste mag wat mij betreft ook zeker voor die fietsers die op een vaste MTB route menen dat je daar vol gas kan rijden alsof het een afgesloten parkoers is.
Je bent of de allergrootste trol die enig mountainbike-forum ooit gekend heeft - van harte gefeliciteerd!!

Of je bent een ongelofelijk onwetende prutser om zo iets doms te zeggen. Ze zouden je mountainbike af moeten pakken en je een levenslange ban op moeten leggen. Sterker nog, die moet je jezelf nu gewoon opleggen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bowiex schreef:Ieder zijn mening.

Ook ik ben het er niet mee eens dat MX of quads op MTB routes thuishoren. Ik kom geregeld MX-ers tegen buiten de vaste routes oa. op wandelroutes, waar ik dus strikt genomen ook niet thuishoor. Zolang ze daar rekening houden met andere gebruikers heb ik er minder moeite mee.

Ook over het onderhoud ben ik het niet eens. Dat routes best een ruig randje mogen hebben mag van mij gerust maar geen onderhoud lijdt bij intensief gebruik tot slecht rijdbare routes.

1 motorrijder veroorzaakt ongeveer evenveel schade als een heel jaar mountainbikers over een route.

Ik heb een paar keer in Overloon gereden. Een heel leuke route die met de inzet van vrijwilligers hele mooie, leuke, uitdagende stukken heeft. Waar ik leuk heb geslingerd. Tot die keer dat er overduidelijk een motorrijder overheen was gegaan. De ruimte die je optisch in een bocht had was er niet meer, alleen een lelijke geul waar je voorwiel over weg sprong. Je moest opeens met beleid gaan rijden en de lol was overduidelijk weg, laat staan dat het parcours daar simpel weer rechtgetrokken kon worden.

Ja, mountainbiken in NL is onnatuurlijk, maar dat zijn de enige stukjes die een uitdaging vormen op een mountainbike-manier. En zo een domme crosser die van ieder vlak stuk met een halve bocht al een downhill kan maken moet ook dat nog even verpesten?

Sorry hoor, maar zonder onderhoud en nog een paar van dat soort stukken onbenul over een parcours heen is het erg snel gedaan met de lol of zelfs de uitdaging voor een mountainbiker. Dat is geen mening, dat is een feit.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ik houd ook van ruige/uitdagende mountainbikepaden, boomwortels, keien in een klim of afdaling, gravel, aflopende bochten i.p.v. kombochten.
Veel van dit soort ondergrond/uitdagingen voor mijn wielen gehad in de 20 jaar dat ik mountainbike.
Maar de grondeigenaren willen wandelaars, mountainbikers en ruiters de mogelijkheid geven om in de natuur te genieten, en ja dat moet voor iedereen toegankelijk zijn vandaar ook de goed onderhouden/veilige mountainbikeroutes.

Maar dat offroad rijders wandel en mountainbikepaden en resterende bospaden aan gort rijden vindt ik gewoon respectloos.
Er mag volgens mij, volgens de wet niet met een gemotoriseerd voertuig in het bos gereden worden, met uitzondering van toezichthouders, en landbouwverkeer.
Ook al betaal je wegenbelasting wil niet zeggen dat je recht hebt om op zandpaden te rijden, wel als de zandpad een naam heeft.

En dan moeten we het maar toestaan dat ze gewoon het bos in komen om hun hobby uit te oefenen, op wandel en mountainbikepaden. Waar het gewoon verboden is om te komen.

Mijn eerste motor was een Honda 500XR OFFROAD waar ik mee op de weg reed, en betaalde om me op een crossbaan effe uit te kunnen leven.
Nu zijn er voor hun ook mogelijkheden om lekker met elkaar te genieten, georganiseerde tochten waar net als bij een mountainbiketoertocht vergunningen voor zijn afgegeven. Enkele leden van de vereniging waar ik lid van ben zijn daarnaast ook offroad rijders/liefhebbers en die rijden deze tochten ook, maar daarnaast rijden ze alleen op crossbanen en zandafgravingen waar ze mogen rijden. Dus er zitten ook goeie tussen.
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Gisteren weer op de route geweest en op diverse plaatsen gezien dat er weer veel energie in de route gestoken word. De klim in het "nieuwe gedeelte" is nu ook goed aan gereden een prima te doen. Daar was in het begin nogal wat discussie over, maar ik vind het een leuke aanvulling op de route. Ondanks de regen heb ik me super vermaakt en ben blij dat het onderhoud weer zo goed opgepakt is.

Wat betreft Shitbiti of hoe die halve zool ook heet. Hij snapt er helemaal geen z*k van. Beetje ongerept bos is prima, maar 2 los getrokken sleuven waardoor je nog niet eens een fatsoenlijke bocht kunt draaien is gewoon kl*te en trekt je compleet uit je ritme.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Lars TB schreef:
Bowiex schreef:Ieder zijn mening.

Ook ik ben het er niet mee eens dat MX of quads op MTB routes thuishoren. Ik kom geregeld MX-ers tegen buiten de vaste routes oa. op wandelroutes, waar ik dus strikt genomen ook niet thuishoor. Zolang ze daar rekening houden met andere gebruikers heb ik er minder moeite mee.

Ook over het onderhoud ben ik het niet eens. Dat routes best een ruig randje mogen hebben mag van mij gerust maar geen onderhoud lijdt bij intensief gebruik tot slecht rijdbare routes.

1 motorrijder veroorzaakt ongeveer evenveel schade als een heel jaar mountainbikers over een route.

Ik heb een paar keer in Overloon gereden. Een heel leuke route die met de inzet van vrijwilligers hele mooie, leuke, uitdagende stukken heeft. Waar ik leuk heb geslingerd. Tot die keer dat er overduidelijk een motorrijder overheen was gegaan. De ruimte die je optisch in een bocht had was er niet meer, alleen een lelijke geul waar je voorwiel over weg sprong. Je moest opeens met beleid gaan rijden en de lol was overduidelijk weg, laat staan dat het parcours daar simpel weer rechtgetrokken kon worden.

Ja, mountainbiken in NL is onnatuurlijk, maar dat zijn de enige stukjes die een uitdaging vormen op een mountainbike-manier. En zo een domme crosser die van ieder vlak stuk met een halve bocht al een downhill kan maken moet ook dat nog even verpesten?

Sorry hoor, maar zonder onderhoud en nog een paar van dat soort stukken onbenul over een parcours heen is het erg snel gedaan met de lol of zelfs de uitdaging voor een mountainbiker. Dat is geen mening, dat is een feit.
Of je quote niet goed of je leest niet goed. :~ :lol:
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

wolf75 schreef:Gisteren weer op de route geweest en op diverse plaatsen gezien dat er weer veel energie in de route gestoken word. De klim in het "nieuwe gedeelte" is nu ook goed aan gereden een prima te doen. Daar was in het begin nogal wat discussie over, maar ik vind het een leuke aanvulling op de route. Ondanks de regen heb ik me super vermaakt en ben blij dat het onderhoud weer zo goed opgepakt is.

Wat betreft Shitbiti of hoe die halve zool ook heet. Hij snapt er helemaal geen z*k van. Beetje ongerept bos is prima, maar 2 los getrokken sleuven waardoor je nog niet eens een fatsoenlijke bocht kunt draaien is gewoon kl*te en trekt je compleet uit je ritme.
Ik kreeg de indruk dat ze die bult in het laatste stuk omgedraaid hebben, nou ja, niet de bult letterlijk natuurlijk maar de route.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bowiex schreef:Of je quote niet goed of je leest niet goed. :~ :lol:
Beide...


Maar ik moest mijn verhaaltje kwijt :-{


:kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Lars TB schreef:
Bowiex schreef:Of je quote niet goed of je leest niet goed. :~ :lol:
Beide...

Maar ik moest mijn verhaaltje kwijt :-{

:kiss:
Fpfft en dat even lekker over mijn rug...... Gelukkig best een brede. :tong :-q
Plaats reactie