Bikepark Tussenhout

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Senri
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 7 augustus 2011, 23:56
Mijn mountainbike: Giant, C'dale, Trek, Rafty, ProFlex, Koga, Nishiki, Yeti, PopCycle
Contacteer:

Dat had ik ook al gemerkt. Vreemd dat er alleen posts of ander nieuws te vinden zijn van augustus vorig jaar en verder niets.
Als iemand zin heeft hierop verder te bouwen, laat het me even weten.
Niels77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 18 januari 2013, 10:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX, Cube Hanzz

Vandaag de restanten van dit 'bikepark' ontdekt, er missen wat plankjes maar de basis van de northshores staat nog stevig. Inderdaad een goed stukje bos waar een hoop leuks kan ontstaan zonder al te opvallend te worden. Iemand een idee wat het bouwen gestopt heeft, geen zin meer? Lastige locals?
It's never too late to have a happy childhood!
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Hey niels77 we gaan binnenkort nog wel ff een keer kijken en nemen we ook een schepje mee.
Het is volgens mij best grappig, maar zou toch liever mijn geld op Spaarnwoude zetten om daar wat meer van te maken.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Niels77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 18 januari 2013, 10:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX, Cube Hanzz

funride schreef:Hey niels77 we gaan binnenkort nog wel ff een keer kijken en nemen we ook een schepje mee.
Het is volgens mij best grappig, maar zou toch liever mijn geld op Spaarnwoude zetten om daar wat meer van te maken.
Helemaal mee eens wat Spaarnwoude betreft maar een keertje scheppen kan geen kwaad :-q Het is in ieder geval geen kleigrond.... :winkie:
It's never too late to have a happy childhood!
Senri
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 7 augustus 2011, 23:56
Mijn mountainbike: Giant, C'dale, Trek, Rafty, ProFlex, Koga, Nishiki, Yeti, PopCycle
Contacteer:

Ik wil best even mee scheppen of timmeren. Het leek mij ook zeker niet de bedoeling om Spaarwoude te evenaren, maar dit is voor mij in ieder geval erg dicht in de buurt en een grapping jump parkje is nooit weg. Het is in eider geval een een leuk stukje grond met genoeg hoogte verschil om er wat van te maken.
Niels77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 18 januari 2013, 10:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX, Cube Hanzz

Hemelsbreed niet ver van Spaarnwoude, steek het kanaal eens over :-q
Laatst gewijzigd door Niels77 op za 19 oktober 2013, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
It's never too late to have a happy childhood!
Youp1e
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 22:54
Mijn mountainbike: Trek 9.8 SSL, Cube Fritzz
Contacteer:

Als initiator van dit bikepark kom ik hier nu, na een lange tijd van afwezigheid, ook mijn verhaal even doen.
We (de groep, door mijzelf beschreven in de openingspost) zijn in de zomer van 2011 klein begonnen met het realiseren van onze plannen, die we vervolgens vrij snel, binnen een zomer, hebben uitgebouwd tot een complete run.
Vol trots een site eromheen gebouwd, en gepromoot op dit forum. Voornamelijk om te laten zien wat we hadden bereikt en wat de reacties daarop zouden zijn, zonder echt de locatie te delen. Hier waren we huiverig voor omdat het, zoals Senri eerder al zei, het inderdaad een 'vreemd' stuk grond is. Het heeft namelijk geen bestemmingsplan, het is openbaar, heeft een particuliere eigenaar, terwijl de gemeente verantwoordelijk is.
Er is in de winter die erop volgde een beetje de klad ingekomen. Studie, werk en andere funprojects maakten dat we minder tijd besteedden aan ons parcour. Ook was er sprake van vandalisme, zijn er hele schansen en dropoffs compleet verdwenen en was er een continue tekort aan hout. Nieuwe versies die we bouwden en plaatsten hielden het ook niet lang vol. Dit werkte ontmoedigend en in de volgende zomer lieten we het grotendeels links liggen.
Wel hielden we de staat van het geheel in de gaten, ook omdat het toch een beetje jouw kindje is, en je toch soms nog bezig bent te bedenken wat er allemaal wel niet mogelijk zou kunnen zijn op dit specifieke stuk grond. Het bleek dat het vandalisme zich uitsluitend richtte op dingen die of makkelijk te slopen of te verwijderen waren.
Begin deze zomer hebben we de schansen die telkens verdwenen daarom eens grondig uitgevoerd, ingegraven en hufterproof gemaakt. De basis van de northshore bleek onverminderd stevig, er hoefden slechts enkele nieuwe planken op. De boel was weer rideable.

En toen kwamen we Senri en Niels77 tegen, die allebei op onze bouwwerken stuitten, het hier opzochten, dit topic tegenkwamen etc. Kon niet op een beter tijdstip gebeuren, aangezien wij weer de need to build voelden, en Niels zelf ook met prachtige plannen én uitvoeringen kwam.
Ik ben blij dat beide jongens ook de potentie inzien van dit gebied. We zullen dan ook niet stoppen met doorgaan met waar we mee bezig zijn, vooral ook omdat de gemeente geen enkel bezwaar maakt!

Ik wil bij deze iedereen, ongeacht je favoriete discipline (ja het kan zoveel bieden!), vooral eens langs te komen. Ben heel benieuwd naar de meningen van jullie fellow-bikers. En geef een gil als je langskomt, dan fiets ik er ook even heen. Routebeschrijving is een makkelijke: richting Wijk aan Zee (er gaat maar één weg naar Wijk aan Zee) kom je bij een rotonde. Ga richting Beverwijk en neem de eerste afslag links. Parkeer, steek de weg over en neem het paadje dat rechtsomhoog loopt. Kom je vanuit Beverwijk zelf, neem dan de laatste afslag rechts voor de rotonde richting Wijk aan Zee.

Ben benieuwd naar jullie reacties!
http://www.bandofbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Bikepark under construction, keep posted!
Youp1e
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 22:54
Mijn mountainbike: Trek 9.8 SSL, Cube Fritzz
Contacteer:

Goed, bij deze een aantal foto's die een kleine impressie geven van hetgeen er recentelijk is bijgebouwd. Met dank aan Senri en Niels77, ze laten zich niet onbetuigd!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://www.bandofbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Bikepark under construction, keep posted!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Goed bezig!
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

Wat gaaf! Ik weet als Wijker (denk) precies waar dit is! Ik ga er zeker eens een kijkje nemen binnenkort, alleen moet ik mijn ballen nog wel even flink laten groeien om de stukken northshore te pakken...
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Kan iemand misschien op maps aanwijzen waar t is?
Niels77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 18 januari 2013, 10:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX, Cube Hanzz

Beetje low profile spot, graag pb voor meer info......
It's never too late to have a happy childhood!
Keesjanuz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 september 2013, 12:49

En dan naar ongeveer 2,5 jaar weer iemand die met zijn kinderen door het bos loopt opzoek naar eikels en kastanjes. En opeens een kombocht tegen komt, een verdwaalde schans. En eens om zich heen kijkt, zo van he hier kan ik wel een keer technisch komen klimmen en dalen. goeie training... En verderop een rock garden vind. Ik was vol enthousiasme, waarop mijn vrouw me zo aankeek van wat zie jij in die stenen en stukken hout. :)

ik denk dat hier al een hele tijd niets is gebeurd helaas :( maar ik voelde wel de lijnen en de passie die hierin is gestoken! en na al die jaren toch nog prachtige ideeen overeind staan.

Ik ga hier eerdaags even kijken wat ik kan fietsen en hoevel dit gaat. Heb enkel 1 hoek van het bikepark bekeken. Ik ben nieuwsgierig en ga op onderzoek uit!!!!

Jongesn bedankt !! en wie weet krijgt dit nog een staartje!

Graag kom ik met jullie in contact!
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

ik heb begrepen dat het een tijdje geleden vakkundig is gesloopt.......half jaar geleden was er nog vol op activiteit.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Keesjanuz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 13 september 2013, 12:49

jeetje wat jammer. me gedachte slaat op hol! ik ben wel 1000 keer aan de andere kant van de weg erlangs gefietst en nooit geweten. wat zou dit vet zijn om weer op te bouwen tot iets geweldigs!
Plaats reactie