Nieuwe route Haaksbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

VeeDee schreef:Let op!!! Sabotage op de route!!!
Vanmorgen kwam ik aan het eind van het singletrack langs de Knoefweg een "stokje" tegen. Het zag er wat verdacht uit en daarom ben ik even gestopt.

Afbeelding

Het bleek dus een ijzeren staaf te zijn van zo'n 60cm. Het was niet makkelijk om hem eruit te trekken (hij was recht), hij was dus duidelijk door iemand in de grond geslagen. Hij stond rechtop in het midden van het pad, vlak voor de "afrem"boomstammen. Levensgevaarlijk!

Foto van de locatie ter verduidelijking:

Afbeelding

Een tak of af en toe een boomstammetje, daar lig ik niet wakker van. Dat kan ook door een hond gedaan zijn... Maar dit is bizar! :evil:
Heftig dit. Hier zou je eigenlijk aangifte voor moeten doen. Goed opletten dus de komende tijd.
Het bewuste pad was voorheen altijd een wandelpad en is opgenomen in de mtb route. Een nieuw wandelpad is er parallel naast gemaakt, maar werd niet opgemerkt en nauwelijks gebruikt. Is inmiddels overwoekerd denk ik.
Zal dus waarschijnlijk een gefrustreerde wandelaar zijn geweest.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Tja... Je leest al veel over dit soort dingen in Duitsland en ook in de VS. Nooit gedacht dat ik dit hier ook zou tegenkomen. :o
Ik heb wel nagedacht over het doen van een aangifte, maar in alle boosheid heb ik die staaf een eind in de richting van Buurse geslingerd. :evil: Ik had de staaf ook al helemaal verbogen om hem uit de grond te krijgen...
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

VeeDee schreef:Tja... Je leest al veel over dit soort dingen in Duitsland en ook in de VS. Nooit gedacht dat ik dit hier ook zou tegenkomen. :o Ik heb wel nagedacht over het doen van een aangifte, maar in alle boosheid heb ik die staaf een eind in de richting van Buurse geslingerd. :evil: Ik had de staaf ook al helemaal verbogen om hem uit de grond te krijgen...
toch aangifte doen of op z'n minst melden bij de boswachter. Het kán onderdeel van een patroon zijn en net dat ene ontbrekende puzzelstukje.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

De boswachter... Die man die je nooit groet bedoel je? :-?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

VeeDee schreef:De boswachter... Die man die je nooit groet bedoel je? :-?
"Die pet past ons allemaal".

Elke dag is een geschikte dag om nieuwe vrienden te gaan maken, VD. :bier:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

bert l. schreef:Elke dag is een geschikte dag om nieuwe vrienden te gaan maken, VD. :bier:
Ik zal eens strakke lycra gaan dragen misschien helpt dat. :tong
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
mountainbike66
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 6 november 2011, 21:56
Mijn mountainbike: giant

Het me laatst opgevallen dat je in het Lankheet niet meer over de single trackback kunt. Het gevolg is wel dat je het wild rijden van mountainbikers in de hand werkt. En op deze manier de mountainbikers het bos uitjaagt. Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zo te lezen gaat Haaksbergen van een lekker parcours met kleine stappen achteruit tot het niet meer aanlokkelijk is om er een ronde te doen. (ben er nu al nauwelijks te vinden)
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Ik heb de 25e september de route voor het eerst gereden. Gestart bij Erve Bruggink. Ik lees over achterstand maar dat kan ik moeilijk plaatsen. Ik kom uit het westen des lands en zo'n lange gevarieerde, goed gepijlde en uitstekend onderhouden route is hier niet te vinden. Goede afwisselende stukken van onverhard, singletrack en een paar leuke technische stukken erin. Er zitten wel een paar stukken asfalt bij maar da's voor mij geen punt. Nederlandse natuur is nu eenmaal versnipperd dus als je een lange baan wil maken dan ontkom je er niet aan. Goed moment om even op snelheid te trainen (ff aan een groepje wielrenners blijven plakken :winkie: ) en genoten van de gevarieerde landschappen.

Ik zou zeggen hulde aan de beheerders en vrijwilligers die dit mogelijk hebben gemaakt. :-q

Ik heb waarschijnlijk wel een stukje fout gereden (kwam net na het dorpje dat "De parel van Twente" heette weer uit op een stukje dat ik al had gereden. Moet nog ff kijken naar de GPS wat er precies fout ging.

Soms zijn er rode en soms zwarte pijlen trouwens. Heel enkele keer allebei :~
Ja, doei !
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Heb vorige week de route gereden en wel de eerste 2 lussen. (Lus Haarmühle niet gedaan) en het ligt er uitstekend bij. Op de website ( http://www.htfc.nl/vaste_mtb_route/vaste_mtb_route.htm" onclick="window.open(this.href);return false;) staat nu een nieuwe GPX en is dus ook up to date.
De enige kanttekening is dat op een aantal plekken de drop na gestapelde boomstammetjes wel erg groot is geworden.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

In de herfstvakantie ben ik een weekje in Twente en wil ik de Route van Haaksbergen rijden. Of het qua tijd zal lukken om het hele rondje te rijden weet ik niet. Welk stuk van het parcours is het mooite en leukste om te rijden, als je naar die 4 lussen kijkt?
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2937
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Allemaal
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik heb ook niet echt een voorkeur, alleen het rock&roll bosje pak ik altijd mee. Nu vraagt hij zich natuurlijk af waar die zich bevind. :winkie:
Vincent32
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 28 oktober 2014, 19:11
Mijn mountainbike: Orbea Oiz H10-2024

ik gok het laatste stuk van de lus als je bij de Erve begint? met alle bruggen e.d?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding


Je komt vanaf rechts over de Buurserstraat aanrijden (witte stip van rechts naar links op de kaart) en dan ga je rechtsaf het Rock&Roll bosje in. Als je daar dan weer uitkomt steek je de Buurserstraat over. Ik vind dit kleine stukje 1 van de leukste van de gehele route.
Plaats reactie