Nieuwe route Haaksbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Van het weekend ben ik bij mijn ouders...ik denk dat ik de Kona maar achterin de auto gooi voor een lekker rondje Haaksbergen e.o.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Volle wille :-q

of naar Nijverdal voor Sallands Mooiste http://www.sallandsmooiste.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

Vandaag de GPX van http://www.mtbroutes.nl/route/416/Haaksbergen gedownload, maar het lijkt of deze niet klopt. Rondom de Hagmolenbeek ontbreekt een heel stuk van de route. De GPX is ook korter dan wat het zou moeten zijn qua km (52 ipv 60).
Volgens mij is de noordelijke lus niet goed opgenomen in het GPX-bestand van de hele route.

Ligt dit aan mij (of mijn Garmin)?
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Gewoon de bordjes volgen, dan komt het goed
Bird Aeris 9 blurple
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

novaterra schreef:Gewoon de bordjes volgen, dan komt het goed
Klopt helemaal, maar het gaat er mij om dat er een GPX op een site staat die m.i. niet klopt. Ik sprak op de route iemand anders en die fietste de route ook op de GPS, vandaar.
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Ik heb er even naar gekeken... Ik krijg een route van 58,1km. Daar gaat nog iets vanaf want er staan twee lusjes op die officieel niet meer in de route zitten. Eén kan je nog wel rijden de ander niet... De bordjes kloppen daar wel. Verder zie ik niks bijzonders. De route is wel met weinig punten getekend dus hier en daar zal je nog wat meer meters maken.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Snap niet waarom je hem op gpx rijdt terwijl hij gewoon goed gepijlt is. Maar maakt ook niet uit, meeste kun je idd rijden op gps, en daar waar de bordjes anders aangeven, de bordjes volgen
Bird Aeris 9 blurple
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

novaterra schreef:Snap niet waarom je hem op gpx rijdt terwijl hij gewoon goed gepijlt is. Maar maakt ook niet uit, meeste kun je idd rijden op gps, en daar waar de bordjes anders aangeven, de bordjes volgen
Klopt helemaal wat je zegt. Bij deze route staan de bordjes goed en op logische plaatsen (meestal). Hoewel ik hoor dat mensen de verbindingsbordjes soms erg verwarrend vinden.
Dat terzijde.

Het punt is niet zozeer dat ik de route ook op de bordjes kan rijden, maar dat er een GPX met fouten op een website staat, waar veel mensen routes op zoeken en downloaden.
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

tikeman schreef:Het punt is niet zozeer dat ik de route ook op de bordjes kan rijden, maar dat er een GPX met fouten op een website staat, waar veel mensen routes op zoeken en downloaden.
Maar welke foutjes zitten er dan buiten de twee door mij eerder genoemde foutjes er dan volgens jou in?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

VeeDee schreef:
tikeman schreef:Het punt is niet zozeer dat ik de route ook op de bordjes kan rijden, maar dat er een GPX met fouten op een website staat, waar veel mensen routes op zoeken en downloaden.
Maar welke foutjes zitten er dan buiten de twee door mij eerder genoemde foutjes er dan volgens jou in?
Ik kreeg drie GPX bestanden vorige week bij het downloaden. Twee deelroutes en de hele route. Bij de hele route ontbraken van het noordelijke deel m.i. alle waypoints waardoor de Garmin 1 directe lijn trok.
Ik gooi de route van de GPS en zal hem opnieuw erop zetten.
Ik ga het nogmaals checken.
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Ik heb een plaatje voor je gemaakt:

Afbeelding

Bij 1 kan je er nog wel langs maar de bordjes snijden dit stukje af. Bij 2 staat nu een hek, daar kan je dus niet meer langs. De rest van de route klopt nog steeds. Ik zie wel dat de maker van het GPX-file af en toe wat gemakkelijk de route heeft getekend maar je zal er niet door verdwalen. Er soms ook gewoon wat meer singletrack bijgekomen. De files met de lussen zien er ook goed uit. Laat me maar weten wat je verder denkt dat er mis is, dan kijk ik weer met je mee.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Ik zag nog een ander klein foutje:

Afbeelding

Hier is de beek wat aangepast en daardoor kan je hier niet meer langs de beek. :-D Het paarse lijntje is de nieuwe route.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Let op!!! Sabotage op de route!!!
Vanmorgen kwam ik aan het eind van het singletrack langs de Knoefweg een "stokje" tegen. Het zag er wat verdacht uit en daarom ben ik even gestopt.

Afbeelding

Het bleek dus een ijzeren staaf te zijn van zo'n 60cm. Het was niet makkelijk om hem eruit te trekken (hij was recht), hij was dus duidelijk door iemand in de grond geslagen. Hij stond rechtop in het midden van het pad, vlak voor de "afrem"boomstammen. Levensgevaarlijk!

Foto van de locatie ter verduidelijking:

Afbeelding

Een tak of af en toe een boomstammetje, daar lig ik niet wakker van. Dat kan ook door een hond gedaan zijn... Maar dit is bizar! :evil:
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

Ik kreeg drie GPX bestanden vorige week bij het downloaden. Twee deelroutes en de hele route. Bij de hele route ontbraken van het noordelijke deel m.i. alle waypoints waardoor de Garmin 1 directe lijn trok.
Ik gooi de route van de GPS en zal hem opnieuw erop zetten.
Ik ga het nogmaals checken.[/quote]

Vandaag de route van mtb-routes van de Garmin Edge gegooid en er opnieuw opgezet. Probleem blijft hetzelfde. Er worden meerdere rechte lijnen getrokken:
- Vanaf de North Shore naar Erve Bruggert
- vanaf omgeving Captain jack naar 'verbindingsstuk 1'
- en ten zuiden hiervan

Nu heb ik basecamp op de pc gezet. Als ik daar de route van mtb-routes inlaad, dan ziet de route er op het scherm wel goed uit. Als ik vervolgens de route vanaf mijn Edge importeer in Basecamp zie ik de foutieve rechte lijnen staan. Heel vreemd. Tis dezelfde gpx, alleen de ene keer direct in Basecamp en de andere keer via de Edge. Het lijkt er dus op dat mijn Garmin Edge wat knutselt met de route en dat de gpx (op wat kleine puntjes) op zich wel correct is.

Ik ga eens uitzoeken wat dit zijn qua instellingen oid in mijn Garmin. Iemand een idee?
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

Tijdje niet geweest hier. Zie dat er gesproken wordt over "fouten" in de GPX file op mtbroutes.nl.
Dit zijn echter geen fouten. Er zijn de afgelopen tijd diverse wijzigingen doorgevoerd (waar wij helaas niet altijd invloed op hadden) op de route.
De gpx file is simpelweg een tijd lang niet meer ge-update aangezien daar niemand specifiek verantwoordelijk voor is. Ik zal dit na mijn vakantie wel even oppakken en de juiste gpx file doorgeven aan mtbroutes.nl
Plaats reactie