Nieuwe route Haaksbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

Ik heb zojuist even een gpx gemaakt van mijn Garmin gegevens.
Dit is de gehele route. Startpunt is Erve Bruggert.
http://members.home.nl/d.karreman/
bud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 397
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 14:32
Mijn mountainbike: Scott Reflex 10, Juicy, Rockshox, LX-XT
Contacteer:

fianke schreef:
Haha! we hebben hem nog wel speciaal voor jou veranderd! Tip: met ongeveer 25 Km/h vanaf springen en netjes op de brug landen. Dan heb je geen last meer van de trap...
Chantal liet me een foto zien van je hoofd en je helm....ook gesprongen met 25 kmh? :tong
People like YOU ar the reason that people like ME need medication..........The only way, is all the way!
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

bud schreef:
fianke schreef:
Haha! we hebben hem nog wel speciaal voor jou veranderd! Tip: met ongeveer 25 Km/h vanaf springen en netjes op de brug landen. Dan heb je geen last meer van de trap...
Chantal liet me een foto zien van je hoofd en je helm....ook gesprongen met 25 kmh? :tong
Ja, voor het eerst weer sinds het veranderen van de trap en vervolgens 40 Km verderop met 15Km/h vol met mijn gezicht in het zand gestuiterd. Stronkje over het hoofd gezien.


@Sieb, ik ben zaterdag aan het werk aan de route, say hi!
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Vandaag weer gefietst, was van plan om de route uit te fietsen, maar kreeg wat last van honger en had niet genoeg eten bij. :( Maar heb toch een groot stuk kunnen fietsen.
Mooie stukken vanaf het bos na de watermolen, eerst die trap in het Lankheterbos(?), even daarna een mooie sprong omhoog tegen wat grote wortels. Maar daarna zit echt een heel gaaf stuk, begint met die vlonder met bochten, ik had nog nooit zoiets gedaan, maar wilde haast terug rijden voor nog een keer. :-q Daarop volgend leuke stukken singletrack met mooie (kom)bochten en aardig wat obstakels. Hulde!

Kwam nog een man in fietskleding tegen met een kettingzaag in de hand, die was nog een laatste hand aan de route aan het leggen?

Was ook nog nooit in het Buurserzand geweest, mooi gebied, waande me even op de Veluwe.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
lepluskoen
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:09
Mijn mountainbike: specialized stumpjumper comp evo

Ik heb donderdag de route gefietst maar een beetje regen zou de route wel goed deon veel stukken waren erg mul maarja daar kunnen de bouwers ook niks aan doen :)

dit keer niet verkeerd gefietst dus mijn dag was helemaal goed :)
26" en anders de omafiets
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Wou hem gisteren doen, maar vandaag had ik meer tijd.

Wat een heerlijke route! Er zit van alles in, mooie natuur stukken, singletrack, stukje pumptrack, northshore, kleine rock(wood)garden, mooie terrasjes, maar soms ook een lang stuk asfalt (niet elke grondeigenaar is mtb gezind, helaas :wink: )
Qua lengte is ie eigenlijk ook zwaar genoeg en alles is prima aangegeven. Kortom aanrader! :-q
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Sieb schreef:Wou hem gisteren doen, maar vandaag had ik meer tijd.

Wat een heerlijke route! Er zit van alles in, mooie natuur stukken, singletrack, stukje pumptrack, northshore, kleine rock(wood)garden, mooie terrasjes, maar soms ook een lang stuk asfalt (niet elke grondeigenaar is mtb gezind, helaas :wink: )
Qua lengte is ie eigenlijk ook zwaar genoeg en alles is prima aangegeven. Kortom aanrader! :-q
Vind hem ook leuk en afwisselend, mooie lengte ook.

Maar wat is een nortshore en een rock/woodgarden?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Langs de Oldenkotse dijk heb je een behoorlijk stuk "getimmerde" route, bruggetjes e.d over het veen, in mtb-termen northshore.
De rockgarden (normaal steen, maar hier dus hout :wink: ) was een stukje onregelmatig in de grond geslagen houten palen met kippegaas erover.
Je kon er ook langs rijden, dus misschien is het je niet opgevallen..
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Ah dankjewel.

Die vlonders en bruggetjes zijn leuk, deden me wat denken aan wat je weleens ziet in mtb films.
Die palen met kippengaas heb ik zeker niet gemist, beide keren meegenomen, leuker dan bosgrond. ;)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
ABC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 22:04
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

klinkt goed! Weet iemand waar je het best/dichtbij op de route kan stappen als je uit Oldenzaal komt?
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

Klinkt goed, deze binnenkort ook maar eens proberen.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Ik denk door Enschede dan en achter het Rutbeek op de Oude Haaksbergerdijk/Leppeweg opstappen, dat is het meeste noordelijke punt.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
mountainbike66
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 6 november 2011, 21:56
Mijn mountainbike: giant

Je kunt beginnen bij erve Bruggert aan de Scholtenhagenweg
mountainbike66
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 6 november 2011, 21:56
Mijn mountainbike: giant

fianke schreef:
Karrewiel schreef: Eén vraagje nog aan de parcour bouwers: Als je van de lus van het Witte veen weer terugkomt bij het knooppunt op de Meddelerweg (waar de route bij elkaar komt) dan ga je een mooi stukje bos in langs dat zomerhuisje. Normaal ga ik dan altijd linksaf door het bos weer richting Haaksbergerveen. Nu voert de route je eerst weer over voornamelijk asfalt via de Oude buurserdijk richting camping Ostana over de leppeweg en Oude enschedeseweg.
Daar is vast een goede reden voor???
Zeker: geen toestemming van de grondeigenaar.
Ik heb ook nog een vraag, komt er ook nog een verbindingsroute naar het Rutbeek? Zo ja, waar ongeveer?
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

Hoi, als je bij de vanaf de oude Buurserdijk rechts de Leppeweg op gaat ipv links de route te volgen dan kom je er langs, eventueel links de Meddelerweg op en in de haakse bocht rechts de route op.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie