Nieuwe route Haaksbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

Vooral stuk van Haaksbergse binnenweg tot bos van Jos mistte ik wat borden, pijl rechtdoor is soms ook goed. Langenbergwerg idem dito. Wellicht komt het ook door het hoge gras dat er wel borden staan. Daarbij zag ik ook een mix aan rode en zwarte tekens, vooral halverwege. Tracks wat er wel liggen zijn puik, alleen heb ik het gevoel dat de route "stil" staat als je het vergelijkt met de rest van Twente. Paden aanpassen/ uitbreiden in een gebied waar nu ook tracks liggen kun je de route ook aantrekkelijker mee maken. In 2013/ 2014 kwam ik er voor het eerst en sindsdien is er imo weinig verandert, enkel stuk rondom Buurse beek. Als ik het verhaal nu zo lees klinkt het behoorlijk negatief maar bedoel het enkel als opbouwende kritiek. Jullie route onderhouden vergt een boel vrijwilligers en arbeid omdat het a) een grote route is b) veel tracks rond wallen/ slootkanten liggen hierdoor moet er veel gemaaid en gesnoeid worden.

Inmiddels zijn er diverse borden bijgeplaatst en zijn ook alle zwarte bordjes vervangen voor rode.
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

[quote]Inmiddels zijn er diverse borden bijgeplaatst en zijn ook alle zwarte bordjes vervangen voor rode.[quote]

Ga ik straks ff checken :-q
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek


Ga ik straks ff checken :-q
[/quote]

Enige zwarte bordjes die je nog zult aantreffen zijn helemaal vergroeid met een boom. (en op de Koekoeksbrug hangt er nog één zag ik gisteren :wink: )
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Karrewiel schreef:

Ga ik straks ff checken :-q
Enige zwarte bordjes die je nog zult aantreffen zijn helemaal vergroeid met een boom. (en op de Koekoeksbrug hangt er nog één zag ik gisteren :wink: )[/quote]

Halverwege de Aamweg komende vanaf Witteveen zit nog een zwarte, op zo'n betonnen paaltje.
Zag trouwens dat ze met een nieuw stukje track bezig zijn :-q
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

check: https://www.youtube.com/watch?v=uHe-dFw ... ture=share" onclick="window.open(this.href);return false;
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Tja....dan moeten de slalombanden er maar weer onder :(
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Wat zijn slalombanden?
Bird Aeris 9 blurple
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Het valt me op dat er steeds meer tracks worden bedacht/aangelegd waarin de stuurvaardigheid een hogere prioriteit heeft t.o.v. het fietsen. Er zijn nogal wat routes waarbij draaien, keren en slalommen tussen de bomen door hoog in het vaandel staat.

Zal Haaksbergen spoedig weer eens rijden en eventueel deze track indien deze vrijgegeven is.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dex schreef:Het valt me op dat er steeds meer tracks worden bedacht/aangelegd waarin de stuurvaardigheid een hogere prioriteit heeft t.o.v. het fietsen. Er zijn nogal wat routes waarbij draaien, keren en slalommen tussen de bomen door hoog in het vaandel staat.
Mooi toch. Dom rechtdoor fietsen kan iedereen wel.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Dex schreef:Het valt me op dat er steeds meer tracks worden bedacht/aangelegd waarin de stuurvaardigheid een hogere prioriteit heeft t.o.v. het fietsen. Er zijn nogal wat routes waarbij draaien, keren en slalommen tussen de bomen door hoog in het vaandel staat.
Altijd gedacht dat dat juist de charme was van het mountainbiken. Als ik rechtuit wil rijden pak ik wel de weg.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Volgens mij heb ik nergens aangegeven dat ik "dom rechtdoor wil rijden" of "rechtuit wil rijden"...maar goed:

Laten we dit topic niet vervuilen met deze discussie; gelukkig hebben we vele definities van Mountainbiken en daarbij even zovele routes. Haasbergen is een leuke route en niets mis mee. Ik vermaak me er uitstekend.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Dex schreef:Volgens mij heb ik nergens aangegeven dat ik "dom rechtdoor wil rijden" of "rechtuit wil rijden"...maar goed:

Laten we dit topic niet vervuilen met deze discussie; gelukkig hebben we vele definities van Mountainbiken en daarbij even zovele routes. Haasbergen is een leuke route en niets mis mee. Ik vermaak me er uitstekend.
:-q
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Vanochtend even een stukje gereden maar wat een chaos in het bos door de storm van vorige week. Bizar hoeveel bomen er plat gegaan zijn en geknakt. Veel staat ook nog op scherp.
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

Dice Oldskool schreef:Vanochtend even een stukje gereden maar wat een chaos in het bos door de storm van vorige week. Bizar hoeveel bomen er plat gegaan zijn en geknakt. Veel staat ook nog op scherp.
En dan is er dus al flink opgeruimd hè door de onderhoudsploeg van de HTFC! :wink: :-q
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Als jullie zaterdag nog wat gaan doen, en een paar extra handen nodig hebben, laat maar wat horen!
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie