Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Volgens Greenwood

Toch begrijp ik het niet. Met een gebroken sleutelbeen kun je normaal gesproken echt wel op eigen kracht uit de bossen komen. En een ambulance lijkt me ook wat overdreven. Zal vast wel iets meer zijn geweest dan een gebroken sleutelbeen.

Weet iemand hoe de baan er bij ligt? Liggen er plassen?[/quote]



Vorig jaar heb ik ook een flinke klapper gemaakt bij het oorlogs monument en daarbij lag mijn linker sleutelbeen er niet erg lekker bij (zeg maar gerust: helemaal in puin). Lopen ging zeker en ik had zeker nog het bos uit kunnen komen, maar een ambulance was ook meer dan welkom.
Moet er wel even bij zeggen dat we met twee slachtoffers de ambulance in gingen.

Naar het schijnt reageert ook iedereen anders op pijn. Mijn pijngrens ligt denk ik wat hoger :-q .
Life is short.....................enjoy it!!!
Gebruikersavatar
rené
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 9 januari 2009, 18:05
Mijn mountainbike: Merida big nine lite teame

morgen na twee weken alpen geweld van noord italië maar weer eens kijken op onze route ben benieuwd hoe deze er momenteel bij ligt
red bull geeft je vleugels............ alleen het landen doet zo'n pijn
bikefreak1979
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 3 juli 2011, 21:11
Mijn mountainbike: cube reation pro hs33

Ga morgen ook weer. Zal er wel lekker snel bij liggen, het regent als een gek in drunen en volgens mij is het vannacht droog.
ol'butfast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 2 januari 2009, 18:58
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2008 met 2010 frame, Trek x-caliber 2011

Het regent idd als een gek, maar denk niet dat dit een snelle baan gaat opleveren :tong
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

misschien niet snel, maar wel een hoop lol :D
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
flyer_richard
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 8 oktober 2010, 08:59
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper SL Expert 2010

speedrider schreef:Volgens Greenwood

Toch begrijp ik het niet. Met een gebroken sleutelbeen kun je normaal gesproken echt wel op eigen kracht uit de bossen komen. En een ambulance lijkt me ook wat overdreven. Zal vast wel iets meer zijn geweest dan een gebroken sleutelbeen.

Weet iemand hoe de baan er bij ligt? Liggen er plassen?



Vorig jaar heb ik ook een flinke klapper gemaakt bij het oorlogs monument en daarbij lag mijn linker sleutelbeen er niet erg lekker bij (zeg maar gerust: helemaal in puin). Lopen ging zeker en ik had zeker nog het bos uit kunnen komen, maar een ambulance was ook meer dan welkom.

Moet er wel even bij zeggen dat we met twee slachtoffers de ambulance in gingen.

Naar het schijnt reageert ook iedereen anders op pijn. Mijn pijngrens ligt denk ik wat hoger :-q .[/quote]

Ik weet uit ervaring dat je als je Pech hebt inderdaad zelf niet meer weg kan komen met een gebroken sleutelbeen.
Ik zat na een val met snowboard op mijn knien en hoofd op de sneeuw en morfine was het enige wat mij van mijn plek kreeg. En als ex ijshockeyer en freestyle Snowboarder kan ik toch wel tegen een stootje.

Dus alleen een gebroken sleutelbeen is goed mogelijk.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4333
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Vrijdag middag eindelijk weer geweest. De eerste ronde benauwd en de grond zoog behoorlijk.
Wel veel meer losse stukken zand (ik was er maart voor het laatst geweest)

Derde ronde voluit en 1u6m.. gereden, twee minuten langzamer dan in maart en nu is mijn conditie veel beter.
Maar de ronde is goed rijbaar. Goed voor de technische vaardigheid.

Het fijne van de baan is ook dat je voor nooit hoeft te schakelen. achter des te meer.
greenwood
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 23 februari 2011, 07:42

flyer_richard schreef:
speedrider schreef:Volgens Greenwood

Toch begrijp ik het niet. Met een gebroken sleutelbeen kun je normaal gesproken echt wel op eigen kracht uit de bossen komen. En een ambulance lijkt me ook wat overdreven. Zal vast wel iets meer zijn geweest dan een gebroken sleutelbeen.

Weet iemand hoe de baan er bij ligt? Liggen er plassen?



Vorig jaar heb ik ook een flinke klapper gemaakt bij het oorlogs monument en daarbij lag mijn linker sleutelbeen er niet erg lekker bij (zeg maar gerust: helemaal in puin). Lopen ging zeker en ik had zeker nog het bos uit kunnen komen, maar een ambulance was ook meer dan welkom.

Moet er wel even bij zeggen dat we met twee slachtoffers de ambulance in gingen.

Naar het schijnt reageert ook iedereen anders op pijn. Mijn pijngrens ligt denk ik wat hoger :-q .
Ik weet uit ervaring dat je als je Pech hebt inderdaad zelf niet meer weg kan komen met een gebroken sleutelbeen.
Ik zat na een val met snowboard op mijn knien en hoofd op de sneeuw en morfine was het enige wat mij van mijn plek kreeg. En als ex ijshockeyer en freestyle Snowboarder kan ik toch wel tegen een stootje.

Dus alleen een gebroken sleutelbeen is goed mogelijk.[/quote]
Vorig jaar heb ik bij een aanrijding met een forse hond bij de Roestelberg een zgn. AC-luxatie opgelopen, waarbij alle pezen die het sleutelbeen met de schouder verbinden afgescheurd waren. Is nog een tikkie erger dan een gebroken sleutelbeen. Desondanks zonder ambulance overleefd.
the-edge60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 26 oktober 2009, 16:31
Mijn mountainbike: Scott Scale 900 rc 2016 ENVE

Vanmorgen waarschijnlijk net voor de Roestelberg in die zandbak, de carbon lockout handel van mijn Lefty voorvork verloren! Heeft iemand hem toevallig gevonden? Je hebt er zo niets aan want de metalen bevestiging waar hij opgelijmd is zit nog op mijn fiets. Waren record brekende conditie´s vanmorgen trouwens, 2e ronde de gehele blauwe route in 58.10 min met wat oponthoud door de zondagmorgen. Nog nooit in zulke optimale omstandigheden hier gereden. 1e ronde was nog wat nat het eerste stuk, maar dat was in de 2e al aardig opgedroogd.
Its better to burn out, than to fade away......

[bUnbranded Ventoux Racing Team[/b]
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Vandaag ook weer eens op drunen gereden, en hij lag er idd lekker bij.

Ik moet wel zeggen dat er een hoop rijders zijn die wel heel erg met hun ronde tijd bezig zijn. Wij waren met het zoontje van mijn maat (hij is 9), maar er zijn toch wel een paar H...ers die er het liefst doorheen gaan.
Steppenwolf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: do 2 december 2010, 17:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works World Cup 650B 2012, Specialized Comp Carbon 29er 2014
Contacteer:

Net terug van rondje LDD, was lekker, strak en bijzonder nat. Kreeg net de regenbui op mijn petje :lol:
Epic S-Works FSR Carbon 2012 World Cup (26 --> 27,5 inch)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3BTTLRKG.jpg

Stumpjumper Comp HT Carbon 2014 (29er)
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-OYP6UY8R.jpg

Use BRAINS get SPECIALIZED
Gebruikersavatar
murk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 24 maart 2011, 00:31
Mijn mountainbike: Koga X29 team

Wat heb ik genoten van mijn ritje vandaag!!
Dulce est desipere in loco
ol'butfast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 2 januari 2009, 18:58
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2008 met 2010 frame, Trek x-caliber 2011

Ik heb gisteren ook een heerlijk rondje gedraaid. Baan lag er dus wel supersnel bij. Kon flink doordoen op de 29er. Ging voor 2 rustige rondjes, maar met deze baanconditie dacht ik: gas erop :tong
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Ik ga vrijdag ochtend maar weer eens wat aan de conditie doen na de vakantie, twee a drie rondjes 8)
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Fysiobiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 8 augustus 2011, 09:12

Nog een trainingsmaatje(s) / sparringspartner(s) gezocht voor morgenmiddag 13.00 start thv Giersbergen op fietspad (start parcours).
Niveau : +-rondje 58min (onder normale omstandigheden). De planning is om elke donderdag middag een stevige training te gaan doen in en om de duinen.
Laatst gewijzigd door Fysiobiker op wo 10 augustus 2011, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie