Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
lksurf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 21:42
Mijn mountainbike: RM Thunderbolt / GF Hifi

Morgenmiddag weer eens rijden daar. Laatste keer dat rondje is inmiddels 5 jaar terug schat ik.
## http://www.witchcraft.nu" ##
Sailboards Fuerteventura
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

At1 schreef:Het rondje ligt er goed bij!
Lekker snel.
Als je het er snel lekker bij liggen mooi vindt ben je net als ik ook een voorstander om de hele route te asfalteren? Ligt het er altijd lekker snel bij :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

De huistrol slaat weer toe :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Kapitein Iglo schreef:De huistrol slaat weer toe :lol:
:lol: hardnekkig ook, sinds 2007 al 2226 berichten van dezelfde stekking. Je moet er maar zin in hebben.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

[/quote]:lol: hardnekkig ook, sinds 2007 al 2226 berichten van dezelfde stekking. Je moet er maar zin in hebben.[/quote]

Meneer heeft wel een duidelijke mening dat dan weer wel :lol: :lol: ..
moet je nagaan dat na 11 jaar een 2226 berichten mensen nog steeds niet luisteren en het nog steeds niet snappen wat hij hier doet hahaha..
Ach zo heeft iedereen zijn plus en minpunten
lksurf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 21:42
Mijn mountainbike: RM Thunderbolt / GF Hifi

Vandaag 2 rondjes gereden. Leuk, het was immers topweertje. Volgens mij zou je daar heel wat meer mogelijkheden hebben voor wat technische passages.
## http://www.witchcraft.nu" ##
Sailboards Fuerteventura
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

lksurf schreef:Vandaag 2 rondjes gereden. Leuk, het was immers topweertje. Volgens mij zou je daar heel wat meer mogelijkheden hebben voor wat technische passages.
Er is inderdaad zoveel meer uit de route te halen. Maak bijvoorbeeld de rechte paden wat meer kronkellend. En meer gebruik maken van de kleine hoogteverschillen die er zijn.
Wie weet gaat NM een keer wakker worden :-q .
Life is short.....................enjoy it!!!
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

speedrider schreef: Wie weet gaat NM een keer wakker worden :-q .
Keep dreaming.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

van Tuyl schreef:
speedrider schreef: Wie weet gaat NM een keer wakker worden :-q .
Keep dreaming.
Inderdaad: ik heb er wel eens een mailtje naar NM aan gewijd. Kreeg als antwoord dat je je uitdaging er ook in kan vinden om je rondje sneller proberen te rijden... Maar wel jammer: het zo toch mooi zijn als je her en der wat optionele technische passages zou hebben. De Nederlandse parcoursen beperken gewoon de ontwikkeling van je skills. Dat merk je als je opeens in het buitenland gaat rijden, en dan begint al als je de oostelijke en zuidelijke landsgrens passeert...
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Van de boswachter weet dat ze bij het begin van het aanleggen van (ergens rond 2002 geloof ik) de route nooit hadden verwacht dat het MTBen een blijvertje zou zijn. En zeker niet dat het nog veel drukker zou gaan worden.

Ik denk dat NM nu nooit meer een route aan zou leggen. Wel eens een leuke discussie gehad hoe ze dan het wildrijden onder controle wilden krijgen.

Er zijn door diverse groepen genoeg ideeën aan gedragen, maar deze worden telkens weer door NM naar de prullenmand verwezen.
Life is short.....................enjoy it!!!
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

laatste beetje sneeuw !
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/vi ... 643150582/" onclick="window.open(this.href);return false;
speedrider schreef:Van de boswachter weet dat ze bij het begin van het aanleggen van (ergens rond 2002 geloof ik) de route nooit hadden verwacht dat het MTBen een blijvertje zou zijn. En zeker niet dat het nog veel drukker zou gaan worden.

Ik denk dat NM nu nooit meer een route aan zou leggen. Wel eens een leuke discussie gehad hoe ze dan het wildrijden onder controle wilden krijgen.

Er zijn door diverse groepen genoeg ideeën aan gedragen, maar deze worden telkens weer door NM naar de prullenmand verwezen.
met NM praten is net als tegen een muur praten, de echte originele route die onstaan is in de jaren 90 is vele malen technischer en mooier, helaas veel overwoekerd, maar de kenners weten nog veel terug te vinden
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Gebruikersavatar
martijn_k1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 07:49
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Remmes schreef:laatste beetje sneeuw !
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/vi ... 643150582/" onclick="window.open(this.href);return false;

met NM praten is net als tegen een muur praten, de echte originele route die onstaan is in de jaren 90 is vele malen technischer en mooier, helaas veel overwoekerd, maar de kenners weten nog veel terug te vinden
Yup :wink:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

speedrider schreef:Van de boswachter weet dat ze bij het begin van het aanleggen van (ergens rond 2002 geloof ik) de route nooit hadden verwacht dat het MTBen een blijvertje zou zijn. En zeker niet dat het nog veel drukker zou gaan worden.

Ik denk dat NM nu nooit meer een route aan zou leggen. Wel eens een leuke discussie gehad hoe ze dan het wildrijden onder controle wilden krijgen.

Er zijn door diverse groepen genoeg ideeën aan gedragen, maar deze worden telkens weer door NM naar de prullenmand verwezen.
NM heeft uiteraard terecht niets met MTBen. Ze zijn er voor om een Natuurmonument wat dat gebied is als zodanig in stand te houden. Dus fietsers moeten al heel blij zijn dat ze al mogen komen. Ik adviseer NM ook niets aan de routes te doen en de prijs van een vignet op te schroeven om de financiële gevolgen van de subsidies die een aantal jaren terug zijn terug geschroefd te compenseren. NL is een fietsland bij uitstek door de vele verharde fiets voorzieningen. Wie dan zo gek is niet van dat asfalt gebruik te maken moet daar dan maar voor dokken.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
martijn_k1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 07:49
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Tsjibiti schreef: NM heeft uiteraard terecht niets met MTBen. Ze zijn er voor om een Natuurmonument wat dat gebied is als zodanig in stand te houden. Dus fietsers moeten al heel blij zijn dat ze al mogen komen. Ik adviseer NM ook niets aan de routes te doen en de prijs van een vignet op te schroeven om de financiële gevolgen van de subsidies die een aantal jaren terug zijn terug geschroefd te compenseren. NL is een fietsland bij uitstek door de vele verharde fiets voorzieningen. Wie dan zo gek is niet van dat asfalt gebruik te maken moet daar dan maar voor dokken.
Helemaal mee eens. We zijn te gast bij NM, maar ik zou graag wat meer betalen voor wat minder onderhoud. Laat de natuur lekker z'n werk doen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Gisteren netjes mijn 12euro betaald voor een vignet en mijn 2 rondjes gedraaid op de zwarte route. Het lag er mooi bij.
Eerste rondje was nog met redelijk droge ondergrond en restjes sneeuw. Tweede ronde was het al weer zodanig warm dat de sneeuw weg was en het op sommige stukken ineens wat glibberen was door het smeltwater dat de bovenlaag net wat glad/modderig maakte.

Nog geprobeerd iemand zijn ketting te repareren, maar een 11speed-schakel past echt niet in een 9speed ketting. Hoop dat ie iemand gevonden heeft die m wel verder kon helpen.

Viel mij op dat er veel sporen van de vaste route afweken, waarschijnlijk mensen die de mooiere paadjes en ook hun weg weten te vinden in het gebied.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Plaats reactie