Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Op verzoek een reactie. :D Vorig jaar eens een rondje gedaan omdat ik in de buurt was. Het LLD zou de route moeten zijn als je op de beoordeling op MTBroutes.nl afging, dus maar eens gaan kijken. Wat een gehannes, wil je het netjes doen en een dagvignet hebben. (1* 12,50 of wat is het? voor een route waar ik waarschijnlijk nooit meer kom vind ik te gek) Moet je naar een bezoekerscentrum in één of ander gat een eind verder op. Waar je je fietsje onbeheerd achter op je auto moet laten staan (dat ding van mij komt nu niet bepaalt uit het rek bij de Decatlon), en best een eindje moet lopen tot je bij het centrum bent waar een baliemedewerker staat die al moeilijk begint te kijken als je daar aan komt zetten in je fiets kloffie. Vervolgens ben je meer dan de helft kwijt van wat een jaar vignet kost.... (omdat je niet lid bent van NM)

Maar goed de route. Best geinig als je bij in de buurt woont, maar er had zoveel meer in gezeten. Kwam ergens een bordje "technische hindernis" tegen, ik vraag mij nu nog steeds af waar die dan was. Reeds genoemde grastegels was ik ook niet gecharmeerd van. Maar ik begrijp best dat je als onderhoudsploeg niet elke week de boel weer wil aanharken, en dat je door de grondeigenaar beperkt wordt in wat je toe mag passen. Dus daar kijk ik wel een beetje doorheen. Begrijp mij niet verkeerd, ik heb een prima rondje gereden en genoten van de omgeving. (ook wat waard) Maar ik had niet zo iets van hier moet ik snel weer eens naar terug. Dus ja, ik rij ergens anders. :-D
◼︎ Go round the outside.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat bordje "technische hindernis" heb ik nog nooit gezien :D
Zou ook niet weten waar dat dan zou kunnen zijn, listige stukjes zitten er eigenlijk niet in de route.
Het is voor mij de dichtstbijzijnde route maar ik kom er echt niet elke week. Wissel af met Dorst, fietsen op de weg en af en toe UHR, Nijmegen of Zuid-Limburg. Meestal vergeet ik dat Best voor mij ook niet erg ver is, terwijl dat toch ook wel aardig is om af en toe eens mee te pikken.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Het is en blijft mijn achtertuin. Ondanks mijn gemopper kom ik er zeker twee keer per week 8)
Life is short.....................enjoy it!!!
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

Vandaag ook voor het eerst gereden samen met die van Giersbergen. Het lag er prima bij, prachtige omgeving, prima bordjes en onderhoud, lekkere flow, leuke afwisselend en van een constante kwaliteit. Ik heb me uitstekend vermaakt. Ik vraag me af welk aspect van de UHR je hier meer zou willen hebben.
Die matten snap ik ook wel, geen probleem mee, uiteraard kun je wat meer met de hoogte verschillen doen voor wat meer afdaalspektakel maar verder... ik vind hem zo gek niet. Ben zelf Schoorl gewend en na 1000 keer zou je daar ook wel wat anders willen maar ja....ergens anders gaan fietsen is ook leuk. Wordt je ook een betere fietser van. ALs de UHR je achtertuin is gaat dat misschien ook wel eens vervelen... (is wel een hele grote achtertuin dus dat duurt even) :-)
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
bianchi5555
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 12:16
Mijn mountainbike: 26 inch en 29 inch

Ik vind het een fijne route maar wellicht dat ik tegenwoordig wat minder risico neem omdat ik alweer bijna 60jr ben.. Maar nog heerlijk knallen daar. Idd niet zo technisch als ik wil maar lekker als je 1-2 per maand daar kan fietsen. Pas ook in Soest geweest en Amerongen maar Drunen blijft mijn favoriet (en zeker niet in mijn 'achtertuin') :bier:
Regards Luke

Love to drive 26 inch, love to run, love old skool
but now also 29inch :)
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

ik vorig jaar een keer op LDD geweest en de enigste routes sienik daarvoor had gereden waren van zeist,austerlitz,leersum en amerongen. ik vond het een leuke route maar persoonlijk vond ik het echt te druk... (ja was in het weekend) zaten voor mij echt hele leuke stukken in maar ook hele saaie... (lees niet zwaar moeilijk of spannend) ik vind het ook echt te duur als je 1x komt om zoveel meer te moeten leggen. naar goed is allemaal persoonlijk UHR is mijn achtertuin en die verveeld me zeker nog niet... maar ik kom niet snel hier terug ga liever andere routes proberen dan..
Kok70
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 18:46
Mijn mountainbike: VanNicholas Zion RH '19 Rohloff, Gates Belt en Lefty

Ho ho, LDD is de laatste jaren inderdaad minder geworden, maar om haar nu helemaal af te schrijven gaat me wat te ver. Vandaag Hooge Vuursche gereden (daar was het echt heeel druk), maar dat is het ook niet helemaal. Amerongen vind ik wel top :-q
Morgen weer lekker de duinen in :winkie:
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

Voor de liefhebbers van deze route
Deze route heeft ook een youtube kanaal.
Hier staan alle korte video's maar ook de complete route video's.
https://goo.gl/Up81gu" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De term ATB mag niet uitsterven, en zo ook deze route niet. Hiervoor zet NM zich in! Gelukkig is de Posbank ook van NM en ik hoop dat de invloed van buitenaf om die route te veranderen door NM gepareerd kan worden.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Jurriaan schreef:De term ATB mag niet uitsterven, en zo ook deze route niet. Hiervoor zet NM zich in! Gelukkig is de Posbank ook van NM en ik hoop dat de invloed van buitenaf om die route te veranderen door NM gepareerd kan worden.
:-q :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
bianchi5555
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 12:16
Mijn mountainbike: 26 inch en 29 inch

Remmes schreef:Voor de liefhebbers van deze route
Deze route heeft ook een youtube kanaal.
Hier staan alle korte video's maar ook de complete route video's.
https://goo.gl/Up81gu" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooie beelden, je ziet wel weer tegelijk dat er teveel wandelaars lopen daar. Ik heb al vaker bijna aanrijdingen gehad van die halve zolen die op de route lopen en niet opzij gaan. Betaal je daar 12.50 voor? PS blijft wel een mooie route hoor!
Regards Luke

Love to drive 26 inch, love to run, love old skool
but now also 29inch :)
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Afgelopen zaterdag ochtend de zwarte en groene route gefietst. Heerlijk vroeg om 08.15 uur gestart en kwam alleen maar 2 trailjoggers tegen en zag bij de Rustende Jagers twee mede mtb-ers zich klaarmaken voor de route. Lekker rustig zo tov de zondagmorgen :-q
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

speedrider schreef:
RuudRuud schreef:De LDD is de afgelopen jaren omgetoverd in een toeristisch stukje fietsen. De enige 'uitdaging' die er nog is zit voor de Roestelberg. (mulle klim, zandbak en afdalinkje)

Oh en enkele remknippen na een enge afdaling met bocht daarna. Daar is het de uitdaging om zoveel mogelijk bidons te tellen in het voorbijgaan. :/ Tegelijkertijd kun je sporen volgen van fietsers die gewoon niet vooruit kijken.

Zonde, het kon zo anders zijn! :)

Wie is eigenlijk kartrekker van de route? Zijn dat vrijwilligers met toestemming zoals op de UHR? Of volledig in beheer bij Staatsbosbeheer?

Natuurmonumenten bepaald alles. Er zijn vrijwilligers die de route onderhouden en met goede ideeën komen. Helaas wordt elke goede verbetering afgeschoten door Natuurmonumenten.
Ik gooi toch nog even de knuppel in het hoenderhok. Waarom stelt NM zich hier zo moeilijk op (of is dat de indruk) en staan ze op de Posbank/Rheden (zie dat draadje) wel open voor nieuwe initiatieven / verbetering van de route. Als ik dat topic mag geloven, is zelfs een afvaardiging van NM op de UHR gaan kijken. Wellicht toch een reden om ook in Drunen nieuwe contacten aan te halen met NM om een route 2.0 te gaan krijgen.
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Wellicht hebben we hier met een meer beschermd natuurgebied te maken. Bij LDD is gewoon heel weinig mogelijk en zoals gezegd wordt er met de aangedragen ideeën weinig tot niets gedaan.

Vorige week in het nieuws dat de natuurbeschermens de noodklok luiden over de grote aantallen mensen dat naar de natuurgebieden komt. Maar GVD wel jaren reclame maken, zodat meer mensen naar de natuurgebieden komen :o . Soms snap je er geen reet meer van.
Life is short.....................enjoy it!!!
Aquilar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 24 januari 2010, 22:56
Mijn mountainbike: Canyon, Grand Canyon CF SLX 9.9

Wat hebben we het getroffen met de LDD in de achtertuin. Rij hier inmiddels al meer dan 25 jaren en steeds meer regulering gezien. Tegelijkertijd ook een steeds grotere toename van recreanten (Wandelaars, hardlopers, ruiters, hondeneigenaren en MTB-ers) gezien en al deze groepen claimen hun eigen ruimte en voorrechten. Ik vind het niet zo vreemd dat NM dan bepaalde regels neerzet. Komen meer bezoekers op jaarbasis dan in de Efteling en dan moeten er afspraken gemaakt worden. NM is geen mountainbikeclub maar een Natuurbeheersorganisatie, dus alles wat er wordt aangelegd of aan regels wordt opgesteld is uiteindelijk ter bescherming van de natuur.
Vandaag weer heerlijke ronde gereden en het blijft genieten.
Plaats reactie