MTB Route Lelystad.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
ReinR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 22 september 2006, 20:18
Mijn mountainbike: Scalpel
Contacteer:

de route is verder vernieuwd en verbeterd met bikeparkachtige elementen: springschansjes, kombochten enz. Er zijn wat werkzaamheden ivm de aanleg van de Hanzelijn maar de omleiding staat duidelijk aangegeven met Blosobordjes.
De komende zomer wordt aan de route nog een BMX-baan toegevoegd: dus kom het ervaren op 'Flevo's mooiste'!
pvdeijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 20:38
Mijn mountainbike: trek 9.8

Ik denk dat ik zondag die route weer eens een x gaat rijden, dat is voor mij al weer een paar jaar geleden dat ik er voor het laatst geweest ben.
Ben benieuwd..
Eagletje
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: do 19 november 2009, 00:04
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Race 2016

Complimenten voor alle gedane werkzaamheden Rein, route ligt er perfect bij, heb ik gisteren vernomen. Heerlijk, we komen weer in het ritme ;-) , dit weer helpt natuurlijk ook weer mee! Springschanjes nog niet gesprongen, maar die kuipbochten wel lekker genomen....

Groeten,
Eddy
Ajjj maar skik hebt!!!
hondafam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 12 april 2011, 14:02
Mijn mountainbike: FOCUS Super Bud Pro FS
Contacteer:

Hallo ben net nieuw hier Gisteren lekker met de Kinderen rondje gemaakt.. :lol:

Super parcour !!!!

Kom ook nog uit L.dorp dus lekker dicht bij....

Indien er iemand eens met een echte beginner wil rijden 40+ geef even week van te voren seintje ivm werktijden.

Thanks hou de baan mooi.. Grt Jo. :-q
Jaja ook op een MTB ben je BIKER. ! dus ook die Vliegjes horen erbij..... Smile
OmeAnne
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 7 maart 2010, 09:06
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2010
Contacteer:

Kun je wat meer info plaatsen over de route? Dan doel ik op beste parkeer/startplaats, aantal km's etc.
Eagletje
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: do 19 november 2009, 00:04
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Race 2016

Op mtb.lelystad.nl kun je alles vinden, over het parcours, afspraken maken, en actuele info vinden. Gr eddy
Ajjj maar skik hebt!!!
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

Nou heb ik me laten vertellen dat er een knots van een bmx baan gemaakt wordt op dit moment, ook dat er een mooie waterpartij gemaakt wordt waar de route later overheen/doorheen en omheen zal gaan lopen.... 't wordt nog eens wat hier :wink:
hondafam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 12 april 2011, 14:02
Mijn mountainbike: FOCUS Super Bud Pro FS
Contacteer:

Afgelopen weekend 3x volledige route gereden.. Super
Alleen kom ik toch echt nog niet boven de 19.1 Gem uit.

Dat zal ook vast de reden zijn dat die fanatieke MTBers geen eens goedemorgen
kunnen uitroepen want die willen hun gemiddelde omhoog halen.

Het duurde even maar ik snap hem. (Sorry dat ik goedemorgen riep)..

Mensen de mooiste route is daar waar de meeste brandnetels staan graag 26 keer HEEN & WEER fietsen ,kan ik er ook eens langs . ! ! ? ? ! !
Jaja ook op een MTB ben je BIKER. ! dus ook die Vliegjes horen erbij..... Smile
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

hondafam schreef:Afgelopen weekend 3x volledige route gereden.. Super
Alleen kom ik toch echt nog niet boven de 19.1 Gem uit.

Dat zal ook vast de reden zijn dat die fanatieke MTBers geen eens goedemorgen
kunnen uitroepen want die willen hun gemiddelde omhoog halen.

Het duurde even maar ik snap hem. (Sorry dat ik goedemorgen riep)..

Mensen de mooiste route is daar waar de meeste brandnetels staan graag 26 keer HEEN & WEER fietsen ,kan ik er ook eens langs . ! ! ? ? ! !
Zo ben ik ook begonnen, langzamer zelfs... nu enkele jaren later is tussen de 22 en 25 km/h gem. vrij normaal (zolang het een droog parcour is) mijn record...... staat ergens in een oude Bike freak magazine :tong

Ik ben redelijk fanatiek maar zeg vrijwel nooit goedemorgen, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik vrijwel altijd s'avonds rij..
En voor wat betreft de brandnetels.... tsja neem volgende keer een heggeschaar mee :wink:
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb hem in het verleden gereden, je moet hem haast in de zomer rijden want in de winter merk je dat het een zeebodem is geweest.
Mijn gemiddelde op de veluwe licht tussen 19.5KM/H en 20KM/H en zal hier wel boven de 20KM/H liggen(bij een droog parkoer).
Ik praat niet veel en voor al niet als ik op de fiets zit.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
hondafam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 12 april 2011, 14:02
Mijn mountainbike: FOCUS Super Bud Pro FS
Contacteer:

Je weet toch een HAPPY MTBer kan je herkennen aan de Vliegjes op de tanden.

8) :-q Nou het ligt er perfect bij en smerig worden mag ook als je niet meer onder de 14 bent ! LOL !

Ik zou zeggen kom nog eens rijden is helemaal super.
zwaantje schreef:Ik heb hem in het verleden gereden, je moet hem haast in de zomer rijden want in de winter merk je dat het een zeebodem is geweest.
Mijn gemiddelde op de veluwe licht tussen 19.5KM/H en 20KM/H en zal hier wel boven de 20KM/H liggen(bij een droog parkoer).
Ik praat niet veel en voor al niet als ik op de fiets zit.
Jaja ook op een MTB ben je BIKER. ! dus ook die Vliegjes horen erbij..... Smile
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

hondafam schreef:Je weet toch een HAPPY MTBer kan je herkennen aan de Vliegjes op de tanden.

8) :-q Nou het ligt er perfect bij en smerig worden mag ook als je niet meer onder de 14 bent ! LOL !

Ik zou zeggen kom nog eens rijden is helemaal super.
zwaantje schreef:Ik heb hem in het verleden gereden, je moet hem haast in de zomer rijden want in de winter merk je dat het een zeebodem is geweest.
Mijn gemiddelde op de veluwe licht tussen 19.5KM/H en 20KM/H en zal hier wel boven de 20KM/H liggen(bij een droog parkoer).
Ik praat niet veel en voor al niet als ik op de fiets zit.
Volgende week kom ik hier plezier maken denk ik, Harderwijk is namelik niet zo ver vandaan.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

zwaantje schreef:Ik heb hem in het verleden gereden, je moet hem haast in de zomer rijden want in de winter merk je dat het een zeebodem is geweest.
Dat compenseert het gebrek aan heuvels weer :wink:
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

jopieklep schreef:
zwaantje schreef:Ik heb hem in het verleden gereden, je moet hem haast in de zomer rijden want in de winter merk je dat het een zeebodem is geweest.
Dat compenseert het gebrek aan heuvels weer :wink:
Er zit hier wel wat hoogteverschil jopieklep, ik wilde er mee zeggen dat er in de winter in de polder nog al nat kan zijn(ten zij er flinke verbeteringen zijn aangebracht op dit parkoer).
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

zwaantje schreef: Er zit hier wel wat hoogteverschil jopieklep, ik wilde er mee zeggen dat er in de winter in de polder nog al nat kan zijn(ten zij er flinke verbeteringen zijn aangebracht op dit parkoer).
Dat hoef je mij niet te vertellen de start is bijkans in mijn achtertuin. Er zit idd wat hoogte verschil in, om precies te zijn een kleine 20 positieve hoogtemeters :o :o .
De route is in de loop der tijd op verschillende punten aangepast, zo is er her en der gruis gestort om de natste stukken eruit te halen, zijn greppeltjes opgevult met boomstammen dwars op de rijrichting en wordt er meer gebruik gemaakt van 'natuurlijke' droge stukken zoals bijv. 'ruggen' van aarde die hoger liggen dan de rest van het terrein. Dat je uiteindelijk af en toe door dikke vette bagger moet ploegen is helaas niet te voorkomen, maar goed zoals gezegd dat compenseert het gebrek aan hoogtemeters een beetje en is goed voor de kracht :-D .
Plaats reactie