Sint Oedenrode

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Ben net terug, alles was eigenlijk droog op een paar plassen na. De route lag er weer lekker bochtig en ruig bij.
joostie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 16:48
Mijn mountainbike: Titus 29er fully, Gary Fisher Roscoe III

ook weer keer gefietst van t weekend, weer netjes onderhouden (en paar nieuwe stukjes?)
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Bij de hazebroeken is nieuw volgens mij, is een leuk gedeelte.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Morgen ff checken... :tong :wink:
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Ik zie dat hier al bijna 3 jaar niet in is gepost. We hebben deze route gedaan en wat is hij leuk. Lijkt een aardige achtbaan door al dat geslinger en de vele kombochten. Heel wat anders dan de routes op de Maashorst. Route lag er goed bij en de bewegwijzering was goed.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

St Oedenrode is een 2.0 route avant la lettre. Ben er ooit een stuk opgereden met een van de initiatiefnemers. Hij liep met het kraantje mee om de lijn te bepalen. Veel gave kronkelige singletracks, maar helaas ook rechte, soms mulle verbindingsstukken. Is een beetje in de schaduw komen te staan van de speeltuin bij Best. Rijd ze, als ik in de buurt ben meestal alle twee. Eergisteren dat eens niet gedaan, en de in de buurt liggende liempde en schijndel routes gereden. Verdienen niet eens een plek in de schaduw
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Schijndel zal ik niet snel doen. Gemert staat ook nog op het lijstje, maar die route is ook niet zo geweldig volgens mij. In iedergeval is die wel beter dan Schijndel, maar hij kan niet tippen aan Sint Oedenrode. Ik vond overigens de stukken mul zand en verharde weg wel mee vallen.

Ik ben de routes van de Maashorst gewend en dan is Sint Oedenrode toch wel beter dan die routes. Herpenduin en Reek komen qua moeilijkheidsgraad overigens wel in de buurt, maar daar zit toch iets minder gedraai en gekeer in al zijn die routes uiteraard wel korter.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Wizzy82 schreef: zo 5 april 2020, 21:18 Schijndel zal ik niet snel doen. Gemert staat ook nog op het lijstje, maar die route is ook niet zo geweldig volgens mij. In iedergeval is die wel beter dan Schijndel, maar hij kan niet tippen aan Sint Oedenrode. Ik vond overigens de stukken mul zand en verharde weg wel mee vallen.

Ik ben de routes van de Maashorst gewend en dan is Sint Oedenrode toch wel beter dan die routes. Herpenduin en Reek komen qua moeilijkheidsgraad overigens wel in de buurt, maar daar zit toch iets minder gedraai en gekeer in al zijn die routes uiteraard wel korter.
Gemert is alleen leuk rondom de Stippelberg en de bossen bij Handel.....
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Vandaag deze route gereden. Geen 1 fietser tegengekomen. Wel een crossmotor die over de MTB track rijdt. :~ :-{

Aardige route, lag er goed bij. Voor mij persoonlijk teveel lange stukken buiten het bos.
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Deze route maar weer eens onder de aandacht brengen. De route verdient het in mijn ogen. Het is ook mijn 'thuis' route, dus ik ben een beetje bevooroordeeld.
Vandaag een nieuw stukje ontdekt. Voor mij bijna op eind van de route aangezien ik in Son woon.
Als je keer in de gelegenheid bent, ga dan zeker deze route rijden :-q
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Er zijn onlangs wat nieuwe stukjes aangelegd geloof ik.

Ik kom er ook minder vaak maar dat heeft er vooral mee te maken dat het er doorgaans te nat is.

Afgelopen zomer was het prima met het droge weer, daar lag het er perfect bij.

Nu zal het ongetwijfeld weer een modderbak zijn.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Peelrijder schreef: zo 11 december 2022, 19:32 Nu zal het ongetwijfeld weer een modderbak zijn.
Nope, het lag er vandaag perfect bij. Op deze route is inmiddels veel verbeterd aan de afvoer van (regen)water :-D
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Goofman schreef: zo 11 december 2022, 19:40
Peelrijder schreef: zo 11 december 2022, 19:32 Nu zal het ongetwijfeld weer een modderbak zijn.
Nope, het lag er vandaag perfect bij. Op deze route is inmiddels veel verbeterd aan de afvoer van (regen)water :-D
Als we dinsdag na twee droge dagen een rondje willen doen is het dan een goed idee? Of dan toch beter best?
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Ik zou zelf dan die route nog niet doen, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een hekel aan modder heb en met dit soort dagen het liefst ver weg blijf van welke MTB route dan ook :wink:

Uit ervaring weet ik dat de lus bij Mariahout (vanuit mij thuis in Son het verste weg liggende deel) wat langer nat blijf dan de rest van de route. Maar dit zou echter tegenwoordig anders kunnen zijn vanwege de verbeteringen die recent zijn doorgevoerd. Ik heb laatst in ieder geval meer van afwateringskuilen naast bochten etc zien liggen.

PS het is trouwens goed, beter, best :D
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Goofman schreef: zo 25 december 2022, 11:51 Ik zou zelf dan die route nog niet doen, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een hekel aan modder heb en met dit soort dagen het liefst ver weg blijf van welke MTB route dan ook :wink:

Uit ervaring weet ik dat de lus bij Mariahout (vanuit mij thuis in Son het verste weg liggende deel) wat langer nat blijf dan de rest van de route. Maar dit zou echter tegenwoordig anders kunnen zijn vanwege de verbeteringen die recent zijn doorgevoerd. Ik heb laatst in ieder geval meer van afwateringskuilen naast bochten etc zien liggen.

PS het is trouwens goed, beter, best :D
Tja, wij zijn ook niet zo dol op blubber maar hopen dat als het maandag en dinsdag droog is wel weer okay zal zijn. Maar dat is misschien ijdele hoop...

Het mag weer best beter, op naar goed weer!
Plaats reactie