Spaarnwoude MTB Route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik ben er net geweest en het lag er goed bij maar groeit nu wel hard dicht met brandnetels en bramen struiken.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
v_schultinge

Route ligt er top bij en er is weer gesnoeid. Dus je kan overal goed rijden zonder in contact te komen met brandnetels en bramenstruiken.
v_schultinge

Na de 3-nations cup van afgelopen weekend was het prima rijden op het parcours gisteravond. Alles lag er tiptop bij. Wel natuurlijk wat slijtageplekken op rempunten van de vele mtb'ers die er tijdens de 3 nations cup overheen zijn gereden.

Wat mij dan weer wel verbaasd: Ik kom uit een afdaling en duik snel een bocht in en daarachter stond een groep van 15 man met 'trainer'. Mijn hart zat in mijn keel en ik kon nog net op tijd tot stilstand komen. Daar kunnen gewoon de grootste ongelukken van komen. Ik heb er wat van gezegd, maar de groep zat niet helemaal op het juiste golflengte om dit te begrijpen en te accepteren. Normaal kom je zelden iemand tegen op Spaarnwoude dus de schrik was nog groter. Op Schoorl gebeurt het regelmatig dat er iemand verkeerd rijdt en dan houd je er ook meer rekening mee.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ja, daar verbaas ik mij vaker over dat geschoolde trainers slecht/geen rekening houden met het verkeer op de MBT route. Die hebben natuurlijk altijd voorrang maar in hun ogen blijkbaar niet. Als trainer ben je hier ook verantwoordelijk voor lijkt me.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Clinics die ik mee gedaan heb wordt er wel altijd op gelet. Dan staat wij op een plek die overzichtelijk is. Als het "oefeningetje" in een blinde hoek is rij je maar een paar meter meer. Maar goed ik train bij de trainer die de trainers traint en de laatste training die ik gedaan heb was in Glentress. :D Probleem is denk ik ook een beetje de wildgroei aan "trainers" je heb zoals overal goede, slechte, en alles er tussen in.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Vandaag even erheen gefietst om een kijkje te nemen. Hier en daar een bramentak die te snel gegroeid is maar voor rest ligt het inderdaad goed bij. Moet wel altijd even zoeken hoe route precies gaat maar met kaartje die op de vorige pagina te vinden is kom je een heel end als je er als nieuweling komt. Zolang de droogte er is houden we deze erin.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Sinds jaren hier weer geweest, zeer goed te rijden, heel wat anders dan Schoorl, veel korte bochtjes en klimmetjes.
Wel aardig zoeken naar het juiste pad, diverse keren kom je een soort van driesprong tegen, geen idee welk paadje dan te kiezen...
Met een moderne trailbike hoef je het hier niet eens te proberen, vééél te lange wielbasis...maar goed het is dan ook een xc route.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

ehh gisteren vanuit huis nog met mijn Remedy met 78 breed stuur en de Missus met haar Canyon Spectral probleemloos gereden, maar je moet inderdaad een beetje opletten met je lijn sturen op sommige plekken.

Momenteel een van de beter berijdbare routes imo.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Het parcours van Spaarnwoude is helaas afgesloten tot na 25 augustus vanwege allerlei festivals :(
(ik reed er net voor niks naartoe)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Jurf schreef:Het parcours van Spaarnwoude is helaas afgesloten tot na 25 augustus vanwege allerlei festivals :(
(ik reed er net voor niks naartoe)
Nu al afgesloten dus, en bijna 4 weken ook nog. Dat is wel minder zeg. blijft er niet veel over. Dan maar rondjes rijden in het Twiske :)
v_schultinge

Jurf schreef:Het parcours van Spaarnwoude is helaas afgesloten tot na 25 augustus vanwege allerlei festivals :(
(ik reed er net voor niks naartoe)
Ik vind dat echt niet kunnen, 4 weken de boel dichtzetten. Dat is toch veel te lang.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

In augustus heb je DanceValley, Dutchvalley, Latin Village achter elkaar. Dat opbouwen kost blijkbaar veel tijd want DanceVallery is pas over 2 weken, maar de boel is al afgesloten.
Helaas pindakaas.
Ik denk dat alleen Twiske en Geester-ambacht nu nog redelijk te rijden zijn in de buurt?
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
v_schultinge

Ik ben bekend met al die festivals etc. maar dat neemt niet weg dat ik het raar vindt dat een ‘open’ recreatiegebied een maand afgesloten wordt voor andersoortige recreanten dan festivalgangers.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Die festival gasten krijgen alles voor elkaar. Commerciële belangen zijn groot gezien de absurde entreeprijzen. En dan pakken ze alle 3 zelfde lokatie om kosten te besparen en nog meer geld te verdienen. Had ook liever gezien dat ze ergens op een groot stuk weiland in de polder dit soort dingen zouden doen maar helaas.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Tot na 25 augustus? Is er een exacte datum bekend? Ik hoop er de 26 ste een rondje te doen.
Plaats reactie