Den Haag

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik ben zelf al blij als ik een uurtje heb om te gaan fietsen...maar ik zou best willen meehelpen aan e.e.a. Anders ook een beetje zonde van al m'n snoeiwerk :-)
Geen idee hoe je zoiets aanpakt alleen. De wethouder een mailtje sturen o.i.d?
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

We gaan proberen om a.s. weekend de Middenberm ook wat liefde te geven. De pumptrack lag er nog redelijk bij, maar is met de dooi even goed bereden door iemand met flinke banden :-), dus alle 'dalletjes' zijn een modderbende geworden met diepe geulen. Het was zondag te nat om er iets aan te doen, dus hopelijk van t weekend beter weer. Verder staan de kombocht halverwege op het programma en de laatste tabletop beneden. Ik ben daar de laatste tijd flink aan het oefenen, maar hij is een beetje vormloos geworden (niet door mij, gewoon door slijtage).
Ik neem maar even aan dat dit gewoon oké is? Volgens mij komt er daar echt nooit meer iemand... Het is echt letterlijk bij mij om de hoek, dus ik zou het graag op me nemen de boel een beetje te onderhouden.
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Haha dat probleem hebben we ook op 't kdp (track bij duindorp) Ook nog erg nat :( Er was wel onderhoud gepleegd zag ik vandaag, de meeste blubber sporen waren alweer verwijderd en n aantal bochten zijn aangepakt. Helaas nog niet het laatste lusje vlak voor het riet, misschien ga ik die zelf ff aanpakken verder lag het er fantastisch bij.
no mud no fun
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Toch weer ff geweest vandaag, in de baas z'n tijd. Reed op de heenweg langs het stadsdeelkantoor en daar stonden een stuk of vijf boswachters, maar ik dacht: die gaan vast lunchen :-)
Track lag er prima bij. Begin een klein beetje zwaar, maar prima te rijden. Verder vooral de jump en het schansje 100x geoefend. Het voelt echt alsof ik meters door de lucht vlieg... maar als je er dan een filmpje van maakt, zie je dat je echt 5cm van de grond komt of zo :-D
Maar goed, geen bedreigde diersoorten tegengekomen, of boswachters. Op zondag durf ik het nog niet aan, maar zo stiekem doordeweeks is het goed te doen.
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Was het niet te nat nog Brian? Ik rijd ook meestal doordeweeks en als ik in het weekend ga dan laat in de middag
no mud no fun
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Nee helemaal niet. 1e stukje alleen een minibeetje vochtig, maar daar ben ik maar twee keer overheen geweest. De rest gewoon goed. Zonnetje stond er lekker op ook :-)
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Hallo allemaal,

Een aantal jaren geleden was er spraken van een mtb baan in Meijendel en in de buurt van de ( voormalige ) vliegbasis Valkenburg.

Weet iemand hier of er schot in de zaak zit?
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Van de website van Dunea:

Hoe lang duurt het voordat er duidelijkheid komt over of het regionale parcours er komt?

Op dit moment is dat nog niet duidelijk. Wij geloven in de oplossing die wij voorstellen en beloven dat wij ons daar hard voor gaan maken. Door het regionale karakter zijn we echter afhankelijk van andere partijen. We willen het verdere proces zorgvuldig en stap voor stap verder onderzoeken en ontwikkelen. We vragen iedereen hiervoor begrip en geduld te hebben.


We hebben trouwens zondag een klein beetje onderhoud gepleegd bij de Middenberm, weinig tijd ivm vrouwen en kinderen, maar we gaan volgende week verder.
-De volgelopen 'kuilen' in de pumptrack wat uitgeschept, de track in z'n geheel zo veel mogelijk van de bovenlaag van aangestampte bladeren vrijgemaakt, en wat aandacht gegeven aan twee modderpoelen.
-De afgesleten lip van de laatste tabletop bijgewerkt, dus ga er de eerste keer rustig overheen, want je wordt nu iets meer 'gelanceerd' als je de oude gewend was. De vraag is hoe hij er nu bij ligt, want toen we weggingen kwamen er al kids met loopfietsjes in de verkeerde richting overheen stampen :-)
-Twee paadjes rechts (van boven gezien) en het kombochtje vrij en netjes gemaakt. Je kunt nu naar boven fietsen en dan eerst rechts om de dirtjumps heen, dan of het paadje rechts naar beneden nemen, of de 'drop/landing' en dan kombocht naar links, kleine tabletop, grote tabletop, de pumptrack rond en dan weer naar boven. Allemaal prima te doen met een xc-fiets en een leuke interval training.
Let op: het bovenste paadje rechtsaf, en de minijump bij het tweede paadje komen nog nergens uit. Daar moeten we nog even over nadenken.

Toen we aankwamen waren er twee heren uit Leidschendam bezig, met redelijk serieuze fietsen en gear, die het ook naar hun zin hadden. Ze zouden wellicht zondag a.s. ook komen, met scheppen, dus dat wordt een dolle boel. Als er nog meer mensen komen, neem ik wel ff een pot koffie mee. Het zou leuk zijn als de Middenberm weer meer wordt dan een plek om de hond uit te laten en co2 te snuiven :-)
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

BrianW schreef:Van de website van Dunea:

Hoe lang duurt het voordat er duidelijkheid komt over of het regionale parcours er komt?

Op dit moment is dat nog niet duidelijk. Wij geloven in de oplossing die wij voorstellen en beloven dat wij ons daar hard voor gaan maken. Door het regionale karakter zijn we echter afhankelijk van andere partijen. We willen het verdere proces zorgvuldig en stap voor stap verder onderzoeken en ontwikkelen. We vragen iedereen hiervoor begrip en geduld te hebben.


:-)

Volgens mij speelt dit al minimaal 6 jr......
Maarja geduld is een schone zaak!
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Van de Facebook pagina biken in meiendel!

Beste Allemaal,
We hebben een korte update. Naar aanleiding van de workshop van 1 december heeft de Landschapstafel vorige week besloten een verkennende studie te laten uitvoeren naar de eventuele mogelijkheden van een MTB route Duin Horst & Weide. In overleg met Dunea wordt nu de opdrachtverlening voorbereid en Jan Peter en ik worden hierbij op de hoogte gehouden.

Ter achtergrond: de landschapstafel is het samenwerkingsverband waarin gemeenten en terreinbeherende organisaties gezamenlijk de ontwikkeling en het beheer van het groene landschap bespreken.

Tot zover even; suggesties zijn welkom!
Met vriendelijke groet,
Henk Kooiker (henk.kooiker@gmail.com)
no mud no fun
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Vandaag ook ff wezen kijken bij de middenberm maar daar was nog niet veel veranderd :( Uiteindelijk op 't parcour bij duindorp beland en daar de ingang vanaf het paardenpad en het hele eerste lusje opgeknapt. Ligt er fantastisch bij :)
no mud no fun
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Hopelijk zondag weer tijd om ff wat te scheppen bij de Middenberm. Heb je die laatste tabletop gereden? Die hebben we vorige week echt pico achtergelaten.
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Nee ik was lopend. Verder zag 't er wel goed uit hoor
no mud no fun
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Het blijft natuurlijk een heuveltje met een pumptrack, als je geen dirtjumper bent :-) Ik vind het wel een goeie plek om sprongen te oefenen, en zolang ik de pumptrack nog niet rond kom zonder te trappen, is daar voor mij ook nog wel wat werk aan de winkel. Het is ook letterlijk 2 minuten fietsen van mij huis.
Ik probeer de pumptrack een beetje te onderhouden, en de kleine jumps en de kombocht en dan vind ik het mooi geweest. Voor een rondje knallen lekker naar Duindorp.

Hebben we het toch best wel goed voor elkaar zo, op Scheveningen :-)
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Haha ja dat pumptrackje blijft lachen :) Heb vandaag op de track bij duindorp bijna het hele parcour schoongemaakt en opgeknapt! Het is jammer dat ik geen foto's kan plaatsen want nu ligt het er echt mooi bij. Van de week maar eens ff knallen!
no mud no fun
Plaats reactie