Den Haag

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

koddebeierTim schreef:Het seizoen is dus geopend :-D
Seizoen? Welk seizoen?
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

Het "puttenstaal" mtb snoei en fiets seizoen

Iedere herfst moet er gesnoeid worden, alvorens er gefietst kan worden. De grond is daar zo rijk dat het helemaal dichtgroeit.
De herfst doet nu zn intrede dus het is weer zover :-q
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Vandaag geweest. Paar keer dat eerste lusje gedaan met die schans, ook even verder gereden maar dat was nog niet af helaas. Zelf nog wat gesnoeid met 'n stok haha! Ik zie of kom ook nooit mensen tegen daar en dat terwijl er wel aan gewerkt wordt maar ga ervan uit dat alle hulp welkom is.
no mud no fun
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik zit alleen maar achter de computer in plaats van op de mtb... Maar wel goed om te horen dat er nog wordt gewerkt. Zodra het hier wat rustiger is, ga ik zeker met de snoeischaar op pad. Ook nog plannen om de middenberm een beetje aan te pakken, maar dat is ook wel een mega klus.
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Waar blijven de hulptroepen dan?
no mud no fun
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ja, schiet nog niet echt op :-( Vrijdag heb ik vrij, maar ik wil ook op de Middenberm ff wat doen, dus even kijken hoe ik 't beste m'n kostbare tijd kan besteden...
Wat moet er het hardst gebeuren op dit moment? Snoeien neem ik aan?

Er was trouwens een vacature bij de gemeente voor nieuwe boswachters, dus wel blijven opletten :-)
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Eergisteren paar rondjes op het eerste lusje gedaan die lag er top bij, kwam nog 'n biker tegen en waren het beide eens dat dit echt n gave track is met zoveel potentie. De rest van de route is grotendeels gesnoeid moet alleen nog ff rijklaar gemaakt worden. Ga van de week ook maar ff helpen.
Verder is alle hulp welkom!
no mud no fun
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Update!! Er is weer een flink stuk helemaal af, je kan nu de grote lus helemaal rond rijden. Daar zitten een paar lekkere kombochten tussen en een gave afdaling
no mud no fun
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Yes! Zaterdag eindelijk op de track geweest. Die korte klimmetjes hakken er wel in als je extreem onfit bent, maar wel een perfect kort trainingsrondje zo. Ik merk dat m'n (bochten) techniek iets beter is dan vorig jaar, en dat ik ondanks het afzien wat lekkerder rijd. Om en om rondjes met de afdaling en de kombochten gedaan.

Ik heb helaas weinig tijd om te snoeien ivm hoogzwangere vrouw, maar ik ga m'n best doen. Ik weet sowieso niet hoeveel dat tweede stuk toevoegt, met de rietafdaling, zeg maar. Is een hoop snoeiwerk, en wel zichtbaar voor boswachters (plus dat gezeik over die broedvogels). Lijkt me wel gaaf om die mega kombocht in de afdaling waar iemand al aan begonnen was af te maken, en misschien de schans tot een tabletje uitbouwen?
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Hoi, dat 2e stuk voegt zeker wat toe maar is inderdaad n hoop werk. Heb vanmorgen paar rondjes gefietst en tegen de avond wat onderhoud gedaan, ligl er weer top bij! Het was best druk vandaag qua bikers, heb met 'n aantal gesproken Die er voor het eerst waren en ze waren allemaal erg positief over de track en ook best willen helpen met onderhoud enzo.
no mud no fun
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb de track nog nooit gezien terwijl ik vlakbij woon. Tevens heb ik het orientatievermogen van een dood vogeltje.

Iemand zin om een keer mee te gaan om me op weg te helpen? Beetje onderhoud erbij ben ik ook nooit vies van.
Waar woke is, is vuur
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Hoi makkelijk, dan moet je hier toch maar eens n keer gaan kijken en om er te komen is vrij makkelijk .Je rijd bij duindorp het hoofdfietspad omhoog richting kijkduin (baden powelweg) eenmaal boven zie je recht voor je een groen hek (opslagruimte gemeente) daar vlak voor ga je links het paardenpad in en na 10m rechts zie je n paadje, das de ingang
no mud no fun
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Dat hekje staat toevallig om het hele voormalige vuilstortplaats heen en pas sinds die Schotse hooglanders er vrij kunnen lopen.
no mud no fun
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik woon echt vlakbij dus ik ga binnenkort weleens op verkenning! Ga daar ook altijd naar het strand.. bij de staat. Dat ik t nooit gezien heb is apart!
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie