Den Haag

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ja, dat waren wij idd. We keken vast niet vrolijk :-)
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

Wat een dom argument.. Ik zag van de week 2 vossen binnen 1 minuut bij het riet. Weinig kans dat daar succesvol een vogeltje gaat zitten broeden.
En dan nog, als je daar doorheen fietst maak je praktisch geen geluid.
de gemeente zou blij moeten zijn dat het mtb'en nu op 1 plekje plaatsvind waar niemand er last van heeft, en dat er nu sociale controle is in een gebied waar voorheen wiet werd gekweekt!
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

Mag ik vragen wat de boete was?
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Er kwamen in het gesprek steeds andere dingen naar voren. Komt er denk ik op neer dat ze er een flatgebouw willen neerzetten of zo...
-Beschermd natuurgebied (maar later gaf hij ook toe dat het eigenlijk een berg slib van stratenwegen is, toen ik zei 'er liggen wel een hoop bakstenen voor een natuurgebied.'
-De gemeente wil hier van af.
-Eén of andere wause vogel gaat nu broeden in het riet. Hij zei 'die wordt ook gespot.' Ik: 'Vogelspotters mogen hier toch ook niet komen?'
-Er is geklaagd. Door wie wilde hij niet zeggen.
-Het wordt te groot.

Boete was 45,- en dan hadden we nog mazzel, want we hadden allebei geen ID bij ons. Ik twijfel of ik er nu nog wel naartoe ga. Ik zag er laatst ook al zo'n autootje rijden van de boswachters, en als de gemeente er echt iets mee wil, lijkt mij dat dat ze de controle dan aanscherpen. Eén keer 45,- kan ik wel lijen, maar als het een regelmatig iets wordt, fiets ik daar echt niet meer lekker :-(
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

BrianW schreef:Vanochtend boete gehad van de boswachter. Zijn klachten geweest en een of andere zeldzame vogel broedt in het riet...
'De gemeente wil hier van af' zeiden ze :-(
Oppassen dus als je vandaag gaat!
Als je gewoon op de route hebt gefiets vind ik dit een merkwaardig verhaal vanuit de verbalisant. Zou hier zeker bezwaar aantekenen bij de gemeente Den Haag.
Het betreft tenslotte een officieel parcours wat door de gemeente is gerealiseerd.

http://www.hsktrias.nl/mtb/informatie-mtb-parcours/" onclick="window.open(this.href);return false;
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Dit gaat niet over de track bij de Uithof, maar de 'gedoogde' track in Duindorp, die veel gaver is en waar een aantal mensen veel tijd en moeite (handwerk) in hebben gestoken.
Top natuurlijk dat er een officiële route is bij de Uithof, maar het is voor Scheveningers echt niet/niet echt de moeite om daar helemaal heen te rijden.
Ik baal nog steeds flink van de boete. We waren net even aan het chillen en overleggen of we nog ergens iets leuks konden doen/bouwen op de route. M'n maat woont nog niet zolang op Scheveningen (zijn vrouw surft) en was letterlijk net aan het vertellen hoe blij hij met de track was toen de boswachters aan kwamen lopen. Echt een flinke domper. Ben benieuwd hoe 't de komende weken gaat lopen. Wij blijven er even weg denk ik.
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

1 groot lulverhaal dus. Waarschijnlijk is die vogelknakker Eric wisse die er overigens ook niet mag komen, vorig jaar al n soort van aanvaring met die lullo gehad en begon toen ook over vogels in 't riet ofzo. Maar ik blijf hier gewoon m'n rondjes doen doe ik tenslotte al jaren hier
no mud no fun
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Vanochtend kwam ik een auto tegen van GHZ/Staatsbosbeheer (bij De Berenkuil dus ze waren ook misschien niet geheel toevallig in de buurt). Ik vond het een mooie gelegenheid om wat vragen te stellen over de situatie van de track met de heren. Eén van hen was ook betrokken bij de situatie met Brian. Uitkomst van het gesprek is helaas niet wat we willen horen. Voor nu zit het zo: het mag niet en ze blijven handhaven, een boete is het gevolg bij overtreding, geen uitzondering hierop. Wat gedaan kan worden is een aanvraag bij de eigenaar/gemeente indienen om toestemming te krijgen. Tot die tijd is het een kat-en-muis-spel en kunnen het dus prijzige ritjes worden.

Wel gaven ze nog de complimenten over de gecreëerde route. Ere wie ere toekomt, bij deze aan diegenen verantwoordelijk hiervoor.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik vraag me af hoe vaak de heren op pad zijn. Eén keer in de zoveel tijd 45 euro is nog wel te doen. En de volgende keer probeer ik dan sowieso te ontsnappen als het toch 100% boetekans is.
Sowieso wacht ik eerst de verhalen hier even af de komende weken.
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Van de week 2x geweest lekker paar rondjes geknald en niemand gezien. Ik zie het maar als 'n extra uitdaging want stoppen voor 'n boswachter was ik toch al niet van plan (zoals je al zegt die boete krijg je toch wel). Ze rijden sowieso wel elke dag door de duinen, rijden bij duindorp zo het duin in. Maar ik denk niet dat ze er extra controleren
no mud no fun
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Vandaag geweest, parcour lag er mooi bij (winter wonderland) lekker paar rondjes gedaan en nog ff van het uitzicht genoten. Heerlijk!!
no mud no fun
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik ga zondag toch maar weer ff kijken. Moet m'n 'nieuwe' fiets testen :-) Ik maak me wel uit de voeten als ik een boswachter zie.

Zou het uberhaupt nut hebben om bij de gemeente aan te kloppen om eventueel toestemming de krijgen? De baan ligt er toch al, ze hoeven alleen maar 'ok' te zeggen. Handtekeningen inzamelen of zo?
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

Er is al wat informeel contact geweest, maar dat heeft tot nu toe niks opgeleverd..
Het enige echte struikelblok is volgens mij dat er een zeldzaam vogeltje in het riet gaat zitten broeden.

De enige die zou kunnen aantonen dat het kronkelpaadje daar wel of geen invloed heeft zou een ecoloog moeten zijn.
Verder is het NEE een standaard antwoord op een vraag of er iets nieuws kan :roll:

Een handtekeningenactie zou in een later stadium wel kunnen helpen
Een goed argument kan ook zijn dat het de druk op de rest van het westduinpark doet afnemen, al kan je dat nooit garanderen..

Er is toevallig net weer een nieuwe groenbeheerder in het gebied, dus de communicatie is ook even "verstoord".

Het zou al heel veel helpen als iemand een serieus gesprek zou kunnen voeren met de beheerders, waarbij ook een serieus plan op tafel ligt voor bijvoorbeeld beheer enzovoorts.
Bijvoorbeeld laten zien dat de mtb'ers ook bereid zijn om het daar schoon te houden, of beloven dat er niet zomaar word uitgebreid zonder overleg.

Dialoog is de enige juiste manier... het alternatief is gewoon stiekem rondjes te rijden en te profiteren van het tekort aan handhavers.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Vandaag weer eens geweest, lag er fantastisch bij!! Heb ook ontdekt hoe je een lekker rondje kan draaien door de lusjes ideaal te combineren. Ondergrond was bevroren, dus je hoeft weinig te doen om lekker te rollen.

Mbt de gemeente: de lokale wethouder is volgens mij fan van mountainbiken, anders is er nog wel een staatssecretaris in de aanbieding vanuit de Meijendaal-ontwikkelingen. Beheer is echter weer uitbesteed aan de ODH. Dat maakt het wel weer ingewikkeld. Lobby en steun vinden is denk ik de enige manier. Uiteindelijk is het de middenberm ook gelukt!

en dat vogeltje... als dat gaat broeden is het parkoers al weer te mul voor ons. We kunnen de baan toch ook beperken tot herfst en winter?
Hier staat niets.
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

De wethouder die over het gebied gaat is volgens mij boudewijn Revis.. geen idee of hij fietsliefhebbers is?

Helaas ontbreekt het mij aan de tijd en mogelijkheden om hier serieus in te duiken... als iemand dit op zich wil nemen zou de kans op succes wel aanwezig zijn!
Eventueel zoals mark al zegt, tijdens het broeden daar wegblijven..
Plaats reactie