Den Haag

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Haha Ik ben er vanmorgen dus heel onopvallend langs geglipt en heb weer n lusje helemaal afgemaakt. Er ligt nu n leuk rondje, ga het morgen ff inrijden denk ik
no mud no fun
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Vorige week zondag alleen ff rondgereden. De twee lusjes zijn echt heerlijk te fietsen, en ik krijg er steeds meer flow in. Zelfs een (klein) beetje airtime gepakt bij de jump. En de kombochten zijn heel nice.
Morgen gaat de snoeischaar weer mee. Doel is de klim naar de evenwichtsbalk fietsbaar maken :-)
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

Vandaag even een rondje wezen fietsen, en is was verbaasd over hoe het er nu al bij ligt! 75% van de track is fietsbaar, en ik heb weer genoten.
Helaas al vrij snel lekgereden, waarschijnlijk in het deel dat nog niet gereed is..

Sinds vandaag ligt er ook een (niet afgewerkte) doorsteek om bij het stenen dijkje af te kunnen snijden naar de dropoff bij de afdaling onder de bomen.. onderaan die afdaling ligt ook iets nieuws :roll:

Petje af voor iedereen die zich hier inzet!
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik ben gisteren nog ff bezig geweest met de afdaling en klim bij de evenwichtsbalk. Nog niet helemaal klaar, maar wel te fietsen al. Ik kom klimmend nog niet boven alleen (combi grip, kracht en techniek zit nog niet goed), maar naar beneden is de klim ook leuk.
Ook nog een beetje geharkt in het stuk naar de evenwichtsbalk toe, en dat kleine lusje daarbij, maar niet genoeg, als ik hierboven lees :-)
Voor de liefhebber: ik heb m'n handharkje tussen de pallet bij de balk laten liggen. Niet zo handig als een grote hark, maar toch handiger dan met je handen of voeten prut van de track vegen.
Inderdaad dikke pluim voor de mensen die dit mogelijk maken!

Ik kwam trouwens nog twee mensen tegen met honden, een labrador achtig iets en een rotweiler. De honden gingen enorm tekeer, dus ik stapte ff af en wachtte op afstand. Vrouw met labrador liep langs me en ik zei als grapje 'ze zijn stiekem wel lief, toch?' Toen zei de vrouw: 'Deze wel, maar die niet, daarom lopen we hier...' De man ging toen een meter of twee de bosjes in met de rotweiler en zei 'kom maar'. Ik dus erlangs en dat beest ging tekeer jonge. Echt schuim op de kaken en die man moest echt hard aan de riem trekken om hem tegen te houden. Oppassen dus als je deze hond tegenkom!!
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

Ik ben em zondag omhoog gefietst, je hebt dus goed gesnoeid :-q
Eigenlijk moet er op deze klim (wij noemen het "het lieserpfad") nog wat schelpensplit gegooid worden, evenals bij de kruising na de eerste lus. Daar is het te zanderig om goed de bocht te kunnen nemen..
Bekleden met klinkers is ook een optie, maar dan zou iedereen die er komt een paar klinkers mee naar boven sjouwen :lol:
eritantje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 13 oktober 2016, 15:17

Hoppa in het nieuwe jaar ook maar eens wat gesnoeid (afdaling en lus bij evenwichtsbalk) . Veel bikeplezier allemaal.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Nice! Ik ben megadruk geweest met verhuizing, maar a.s weekend eindelijk weer tijd om te fietsen. Ligt alles er nog goed bij?
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Ben benieuwd, ben er al n week of 3 niet geweest ivm ziekte en feestdagen dus ga snel ff n kijkje nemen
no mud no fun
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Gisteren paar rondjes gefietst en man wat rijd ie lekker vooral dat doorsteekje naar de afdaling met de nieuwe jump waardoor je door kan rijden is top! Vandaag ook geweest haha maar dan om wat onderhoud te plegen en toch weer n stukje tot de balk rijklaar gemaakt, zag ook dat in principe alles gesnoeid is nu alleen nog rijklaar maken en we hebben echt n mooie track.
no mud no fun
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Is de track nu eigenlijk anders dan afgelopen zomer? Ik lees wel een aantal dingen die ik niet echt herken
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Niet echt heel anders maar waar je voorheen na die gave afdaling links het stenen dijkje omhoog ging en weer terug reed kan je nu net voor het stenen dijkje rechtdoor de dropoff af en zo naar beneden over de nieuwe jump (airtime gegarandeerd). Dus nu pak je alle afdalingen achter mekaar door zegmaar
no mud no fun
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Ben er vandaag doorheen gerend en volgens mij is het parcours behoorlijk af.. Ik snap nog steeds niets van de te rijden route (er zijn zoveel vertakkingen :D ) maar dat maakt het ook mooi. Zag een paar nieuwe by-passes, geloof ik, en inderdaad die schans na alle afdalingen, mooi ding met goede uitloop! Het gedeelte door het riet blijft mooi, zie je nergens anders! :-q Snel maar eens terug op de fiets. Komende week blijft het helaas bij rennen, vrees ik..
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Ik moet hier ook maar weer eens gaan kijken dan, gegarandeerde airtime klinkt goed :)
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Vanochtend boete gehad van de boswachter. Zijn klachten geweest en een of andere zeldzame vogel broedt in het riet...
'De gemeente wil hier van af' zeiden ze :-(
Oppassen dus als je vandaag gaat!
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Zo das klote Brian :( maar wat 'n onzin d'r zijn klachten geweest en n zeldzame vogel broed daar nou ik garandeer je dat die vogel niet op de track broed hoor dit stuk ligt er al 3 jaar. Heb trouwens heerlijk gefiets vanmiddag met 'n maatje van mijn en volgens mij zag ik jou (Brian) met nog iemand het duin uitrijden om n uur of kwart voor 11?
no mud no fun
Plaats reactie